Toen onze dochter 21 dagen oud was ben ik begonnen met de pil. Ik zit inmiddels weer bijna in de 2e week van de 2e strip.Maar wanneer is de pil nou eigenlijk veilig?Is hij dat al of pas als ik deze 2e strip afheb?
Als je begint te slikken op de dag dat je ongi wordt is de pil gelijk veilig. Anders een week later meen ik. Maar vertellen ze je dat niet bij de ha of apotheek?
Mijn verloskundige zei dat de pil de eerste maand niet veilig is,de eerste strip dus.Als je binnen 10 dagen na bevalling start met de pil dan is hij wel meteen veilig
nou ja ik hoor zo vaak dat je enorm vruchtbaar bent na de bevalling. En aangezien ik nog echt geen tweede wil, ben ik er erg voorzichtig mee!
"Wanneer ben je tegen zwangerschap beschermd? Wanneer je de pil op de juiste manier inneemt, is de kans op zwangerschap uiterst klein. Als je op de eerste dag van de menstruatie met je eerste pilstrip begint, ben je vanaf dat moment tegen zwangerschap beschermd. Wanneer je op een andere dag begint, ben je niet direct beschermd. Gebruik dan gedurende de eerste zeven dagen dat je de pil slikt ook nog een condoom als je wilt vrijen. Bijsluiter van de pil....