Hallo allemaal, ik heb nu 5,5 week geleden het mirenaspiraaltje laten plaatsen en werd 5 dagen daarna ongesteld (tevens ook eerste menstruatie na de bevalling) Toen dit ruim 3 weken aanhield ben ik naar de huisarts gegaan om te vragen hoe en wat want ik maakte me zorgen. Het kon zo zijn door hormonale afgifte van hetj spiraaltje dat mijn lichaam een extra hormoon nodig had om het bloedden te stoppen. Oké ik kreeg voor 10 dagen medicijnen en rond de 3e dag moest het bloedden stoppen (is niet gebeurd) en 3 dagen na de kuur zou er weer een heftige bloeding komen en daarna zou mijn cyclus weer zijn zoals eerst. Nu heb ik gisteren die laatste pil geslikt, dus zal ik zaterdag die bloeding moeten krijgen. Maar ik ben doorblijven bloedden, niet veel maar toch bloedverlies. Zal ik toch afwachten hoe het resultaat is na het stoppen met de hormonen of toch eerder bellen? Wie heeft dit ook meegemaakt en wat werd er gedaan en gezegd toen? alvast bedankt, liefs Anita
dit heb ik gevonden op het internet: Bijwerkingen die op kunnen treden in de eerste maanden na het inbrengen zijn vooral buik- of rugklachten. Daarnaast ziet men ook regelmatig menstruele klachten onregelmatig bloedverlies. Met Mirena zal uw bloedingspatroon zeker veranderen; het bloedverlies en de menstruatieduur verminderen aanzienlijk. Een jaar na het plaatsen van Mirena heeft ongeveer 75% van de vrouwen licht bloedverlies gedurende twee dagen per maand, terwijl 20% van de vrouwen helemaal geen bloedverlies meer heeft. Mirena brengt het baarmoederslijmvlies in een rustfase, een toestand die vergelijkbaar is met die tijdens een periode van borstvoeding. Daar het enkele maanden kan duren tot dit nieuwe evenwicht wordt bereikt, kan er gedurende deze eerste maanden na het plaatsen soms onregelmatig bloedverlies optreden. Meestal gaat het om druppelsgewijs bloedverlies (spotting). De hoeveelheid bloedverlies verschilt van vrouw tot vrouw, maar vermindert meestal geleidelijk. Tijdens de eerste maand van het gebruik kan het bloedverlies frequent optreden, waardoor het lijkt alsof de menstruatie enkele weken aanhoudt. In de loop van de tijd zal de hoeveelheid bloedverlies en de frequentie van bloedverlies afnemen; na drie tot zes maanden is dit gereduceerd tot enkele dagen bloedverlies per maand. Bij een gering aantal vrouwen kan het voorkomen dat er direct na plaatsing geen bloedverlies meer is. Of de klachten van dikkere benen een gevolg zijn van mirena is moeilijk te zeggen, maar kan ook een gevolg zijn van uw verhoogde activiteit de laatste dagen.
Ik heb dit ook gehad. Heb in nov. de mirenaspiraal laten plaatsen en heb bloedingen gehad t/m feb. Alle medicaties hielpen niet.... eind feb is dit vanzelf gestopt. Ik zou wachten ben nu tevreden met mijn spiraal. Succ6
ik heb nu sinds januari de mirena en heb inderdaad nog rare bloedingen. van meerdere mensen hoor je het inderdaad dus ik wacht het maar af! hoop wel dat het snel overgaat is het verstandig om medicijnen te nemen ervoor?
Heb ik niet gedaan, maar werd er wel mee aan, aldoor die bloedingen de eerste 5 maanden. Ik dacht, als t met 6 maanden niet minder/normaal is, laat ik m er weer uithalen. Evenals de buikpijn die ik er toen van had.
hoi hoi ik weet niet of je er al uit bent gekomen want ik zag dat het al redelijk oude vraag was. ik hoef niks op te zoeken enn spreke uit eigen ervaring ik liet het spiraaltje zetten..want door nader onderzoek van vroeggeboorte en spoedkeizersnede zijn we erachter gekomen dat ik een verhoogte factor 8 heb...dat houd in verhoogde kans op trombose dus aan de pil mocht ik niet meer..maar goed dit ter zijde..dit voegt eigenlijk weinig toe aan mijn verhaal na het zetten van mijn spiraaltje ben ik DIRECT gaan bloeden..dit kon..door het eventuele beschadigen van binnenin de schede..maar eigenlijk..is dat de komende 3 a 4 maanden niet meer gestopt...ik de gyneacoloog gebelt (die had hem ook geplaatst) en die zei even langskomen...nou ja..1 dag voor de afspraak had ik geen bloed verlies meer..dus ik belde de gyneacoloog weer en ik hoefde eigenlijk niet meer te komen tenzij de klachten terug kwamen..2 weken later ging ik weer bloeden...maar dit hield een weekje aan..en nu bloed ik al 3 weken niet...dus ik heb stille hoop dat mijn menstruatie weer normaal verloopt.. algemeen bekend is dat het spiraaltje je menstruatie voor de komende half jr in de war brengt..een half jaar na het plaatsen dan..let er wel op dat je niet teveel bloed verliest en geen andere klachten krijgt zoals duizelig, veel hoofdpijn, moe en dergelijke dit kan wijzen op bloedarmoede..wacht het dus ''rustig'' een half jaartje af dan moet alles weer goed zijn (volgens mijn gyneacoloog dan) en vertrouw je het niet? je kan beter 1x teveel bellen dan 1x te weinig!
@ Silence, heb jij dan wel een Mirena spiraal, want als jij bekend bent met Factor 8 dan krijg je toch niet een spiraal met hormonen erin maar een 'gewone koperhoudend' spiraal. Ik hoor over het algemeen goede verhalen over de Mirena, de meeste vrouwen zijn vooral blij dat hun menstruaties niet meer komen.
ik heb wel de mirena spiraal....het koperhoudend spiraal word BIJNA niet meer gezet of aanbevolen omdat die toch stukken minder veilig is..en ja het zijn ook wel hormonen maar in veel mindere maten als de pil. en aangezien het koperhoudend spiraaltje aanzienlijk (is mij verteld) minder veilig is en ik ook door de pil heen zwanger geraakt ben wilde we dat niet gokken. dus wel de mirena en ja ook hormonen maar stukken minder als de pil
ik heb de mirena gehad,en kan niet wachten tot ik hem weer krijg. enige waar ik op moet letten,id dat ik de laatste keer na 4 jaar en een beetje zwanger ben geworden. dus laat hem gewoon na 4 jaar weer vervangen. voor de rest is het ideaal voor mij.
Ik heb hem nu een week geleden laten zetten en ik bloed als een rund....Wanneer stopt dit? De buik-en rugklachten zijn erg vervelend.
hallo...ik denk dat ik wat dit betreft niet zulk goed nieuws voor je heb...na het zetten van mijn spiraal heb ik 4mnd gebloed..dit hoeft natuurlijk niet bij iedereen zo te zijn maar het kan wel even aanhouden dus...het kan tot 6mnd heel onregelmatig zijn en daarna moet je menstruatie toch wel weer normaal lopen. ik zou het bloedverlies even in de gaten houden..en anders de HA of gyneacoloog weer bellen...
ik heb hem vorige week dinsdag weer laten plaatsen en heb 2 dagen gevloeid. nu niks meer aan de hand. denk dat het van persoon tot persoon verschilt. groetjes diana
Ik word ook helemaal gestoord van dat bloedverlies Nu al 2 maanden non-stop. Zo smerig gevoel geeft dat, altijd maar inlegkruisjes en/of tampons.... kan ook niet bepaald gezond zijn Ben tot nu toe absoluut niet tevreden erover.....
ja nee inderdaad dat had ik ook. ik was ook instaatdat ding weer te verwijderen ik werd er ook gek van..ik vond het op het laatst zelfs vreemd dat ik niet meer ongesteld was..dat bloed verlies heeft bij mij 3 of 4 maanden geduurd en nu word ik wel weer gewoon ongesteld maar een heel klein beetje bijna niet noemenswaardig dus nu ben ik wel blij...door die periode moet je heen bijten...als je meer klachten hebt bijpijn en duizelig enzo dan moet je de gyneacoloog of de dokter bellen...athans dat is mij toe gezegt ik had een afspraak gemaakt bij de gyneacoloog omdat ik zolang ongestel;d bleef en 1 dag voor dat ik naar de gyneacoloog moest was het over..dus dat was niet meer nodig
Ik heb het op 31 maart laten inbrengen en ik bloed nog steeds als een rund. Gatver en dan ook nog met dit weer! Volgende week is het 6 weken geleden en heb ik een afspraak bij de gyn. Ik ga dit ff bij haar aankaarten!
misschien scheelt het ook wanneer hij geplaatst wordt? ik mag hem alleen laten plaatsen op de laatste dag van mijn menstruatie. want dan zou de kans dat je langer bloed kleiner zijn? ook is mij de eerste keer gezegd ,dat het een half jaar kan duren voor het bloeden over is. maar ik heb er bij allebei de keren geen last van gehad. ik zou niet anders meer willen. maar ik geloof best dat het verschilt van persoon tot persoon. we zijn tenslotte niet allemaal hetzelfde(gelukkig) groetjes diana
hmm ja dat is ook zo...de laatste dagvan de menstruatie is mij niet gezegt en is dus ook niet gedaan en heb dus lang gevloeid en dat het een half jaar kon duren is mij ook niet zo gezegt wel datde menstruatie een half jaar onregelmatig kan zijn toen ik 3 of 4 maande vloeide heb ik er ook over na zitten te denken om hem te laten verwijderen maar ik dacht eerst even het half jaartje uitzingen en inderdaad ze hebben gelijk heb nergens last meer van en mijn menstruatie is normaal ik wil er voorlopig ook niet meer vanaf