De plotselinge bevalling van Nova!

Discussion in 'De bevalling' started by iniemienie, Feb 21, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. iniemienie

iniemienie Actief lid

Feb 23, 2006
    241
    0
    0
    Verzorgende in de thuiszorg
    Hallo allemaal!

Ook ik wil mijn verhaal van mijn bevalling met jullie delen. Ik ben 3 maanden te vroeg bevallen dus het is een andere bevalling dan iedereen gewend is... Maar goed iedereen heeft zijn eigen verhaal.

Ik was in de week van 29 januari niet zo lekker en ben elke dag lekker vroeg naar bed gegaan maar die woensdag 31 januari kwam ik van mijn werk terug en was echt niet lekker. Jullie kennen het vast wel, beetje griepkriebels, keelpijn, slapjes enz enz. Ik had er ook rugpijn bij maar goed dat hoort erbij en dat had ik die week van te voren ook al. Zo gezegd zo gedaan ik lag om 18.45 in mijn bed. Heel de avond al liggen draaien maar de nacht was veel erger. Last overal van. Totdat mijn vriend zei dat ik zo onrustig was. Tja ik had zo'n last overal van. Maar om 4 uur 's nachts werd mijn rugpijn erger en kon er echt niet meer van slapen. Uiteindelijk toch in slaap gevallen. En om 7 uur werd ik wakker omdat ik rugpijn en buikpijn had. Misschien moets ik wel naar de wc dus ik naar de wc en jawel ik kon ook gewoon naar de wc. Maar voelde me echt niet goed. Mijn wekr om 8 uur toch maar gebeld en door gegeven dat ik ziek was. Nou en toen begon het dus..... buikpijn en rugpijn en het had naar mijn gevoel met elkaar te maken dus zei ik tegen mijn vriend of hij de telefoon wilde halen want ik ging toch de verloskundige bellen want iets voelde er niet goed. Gebeld en deze ston er binnen 5 minuten. Hartje van ons kindje klopte goed. Inwendig onderzoek..... En toen zei ze dat we naar het ziekenhuis moesten want uhmmmmmmmmmmmmm ik had 2 cm ontsluiting! Uh? En ik was nog maar 28 weken en 4 dagen zwanger! Wat dan? Nou eerst maar naar het ziekenhuis. Daar aangekomen moest ik meteen aan de weeen remmers. Had er onderhand al 5 gehad maar het leek of de pijn erger werd. De weeen kwamen nu om de 2-3 minuten. En mijn ontsluiting was ineens 3-4 cm. Dus besloten ze me naar Veldhoven te brengen omdat ze toch dachten dat ze die dag zou komen.
    Nou in de ambulance en mijn vriend met de auto erachter aan. PFFFFFf nou wat een herrie die sirene's en wat reed dat ding hard! Ik was zo in Veldhoven. Nou en daar ging het heel snel. Ik was er om een uur of 11.30 en om 2 uur had ik 6 cm ontsluiting. Ik lag in de verloskamer met 3 verpleegsters, arts, mijn vriend en mijn moeder! Nou ik wilde altijd thuis bevallen nou ik ben blij dat ik in het ziekenhuis ben bevallen. En het ging snel hoor! Na veel rugweeen en buikweeen en veel gepuf had ik na 2.5 uur toch echt 9 cm ontsluiting en mocht dus bijna gaan persen! Eindelijk.............. Maar er was 1 probleem hetteam van kinderartsen en verpleegkundigen stonden nog niet klaar dus mocht nog niet persen! Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Nou en toen ik mocht persen om 15.38 toen was ze er in 3 persweeen uit. Op 1 februari om 15.42 is geboren onze dochter onze ster Nova! Nou toen ze eruit was toen was ook meteen de pijn weg. We moesten haar ok meteen afstaan aan de kinderarts. Dus 1 klein kusje en weg was ze. 1.5 uur later kwamen ze met haar binnen gereden in een couveuse...... wat een ontroerend moment. Een heeeeeeeeeeeeeeeel klein meisje.... 35 cm en 1340 gr en aan de beademing en allerlei toeters en bellen. Maar het was toch echt ons klein meisje! Hoe klein of hoe veel te vroeg ze ook is...... het is en blijft ons moppie!
    De uren na de bevalling waren heel raar.... Ik voelde me goed en alles ging ook goed met me! Bezoek van opa's en oma's en vriendinnen en vrienden echt geweldig!

En nog steeds is het geweldig!
    Nova is inmiddels bijna 3 weken en het gaat goed!

Wat is het toch heerlijk om moeder te zijn..... Ik kijk nu uit naar de dag dat ze naar huis toe mag..... Maar helaas hebben we samen nog een lange weg te gaan voordat ze thuis komt. Ze zeggen rond de uitgerekende datum en dat is 22 april! Maar goed tot die tijd genieten we in het ziekenhuis van elkaar en als ze thuis is hebben we FEEST!

Liefs Shir

2. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wat een verhaal, zo klein nog! Maar goed dat je t zelf niet vertrouwde en de vk belde.. Voor t zelfde geld ga je gewoon 'door'.. Niet echt n leuke bevalling dus maar wel n heel mooi meisje er voor terug gekregen toch? Geniet er van!

3. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

Feb 21, 2006
    1,439
    1
    0
    Delft
    Gefeliciteerd,

Veel sterkte in deze toch zeker wel moeilijke tijd!

groetjes Lisette

4. iniemienie

iniemienie Actief lid

Feb 23, 2006
    241
    0
    0
    Jij ook succes met jou bevalling.... 7 dagen over tijd! Nou laten we hopen dat jij snel je kleine in je armen mag sluiten!

Liefs Shir

5. iniemienie

iniemienie Actief lid

Feb 23, 2006
    241
    0
    0
    Dank je wel! Genieten dat doen we zeker. Elk moment van de dag!
    Jij ook succes met jou bevalling. Laten we hopen dat je snel jouw kleintje in je armen kan sluiten, dat is zo'n fantastisch gevoel!

Liefs Shir

6. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

Jul 25, 2006
    2,529
    0
    0
    Jeetje wat een verhaal zeg! Mooi dat alles goed is gegaan! Nu lekker genieten van de kleine meid!

7. pekske

pekske Fanatiek lid

Oct 25, 2006
    2,216
    0
    0
    heel herkenbaar verhaal,
    geniet ervan en probeer af en toe zeker je rust te pakken.
    ik ben met 30 weken bevallen en heb ook tot 40 weken in het ziekenhuis rond gehuppelt.
    ik weet uit ervaring dat het ontzettend pittig is.
    in ieder geval van harte gefeliciteerd en hoop dat alles kei goed en voorspoedig zal verlopen.

mijn dochter is nu 11.

groetjes peggy

8. Dientje

Dientje Fanatiek lid

Jan 12, 2006
    4,674
    0
    0
    Noord-Holland
    Jee wat een verhaal zeg, wel fijn dat alles goed is gegaan en ik hoop dat ze snel mee naar huis mag!

9. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,509
    0
    0
    Wow wat een verhaal :confused: en zo vroeg al. Lijkt me zo gek om 3 maanden eerder mama te zijn. Maar gelukkig dat alles goed gaat met Nova en met jou natuurlijk.

Nog van harte gefeliciteerd :D

10. tam27

tam27 Fanatiek lid

Aug 6, 2005
    3,173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Jee wat een verhaal zeg, ben blij te lezen dat alles goed is met je kleine meisje.
    Van harte gefeliciteerd :D

11. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Sterkte en veel geluk.

12. Silly

Silly Fanatiek lid

Oct 24, 2005
    1,537
    0
    0
    Goh meid wat een verhaal. Gelukkig dat je er zo positief op terug kijkt. Ik zou denk ik veel onzekerder zijn. Ik neem aan dat jullie kleine meid gezond is en geen complicaties heeft.

Hoop voor jullie dat de dag dat ze naar huis mag snel aanbreekt.

Nog gefeliciteerd natuurlijk.

Silly

Share This Page