Mijn bevalling van Lenthe

Discussion in 'De bevalling' started by christina, Feb 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. christina

christina Niet meer actief

Zaterdagnacht 10 febop 11 feb had ik 's nachts weeen, voorweeen noemde de vk het omdat ze niet heftiger werden, maart ondertrussen heb ik er niet van geslapen. Wel kregen we het advies om proberne als het kon 's middags te slapen, want het was nu een kwestie van tijd,het kon ieder moment gebeuren. Omdat ik al 41 weken en 4 dgn was. Zondag nacht weer geen oog dicht gedaan van de voorweeen, ze werden soms heftiger en vlakken toen weer af. Al die tijd kon ik de weeen nog heel goed wegzuchten. Op maandag ochtend om 9.30u was de VK er en vertelde mij dat ik al 4 cm onsluiting had, ik kreeg nu een uur de tijd om zelf goede weeen te maken en anders naar het ziekenhuis voor een infuus met weeen opwekkers. Want ik kon niet nog een nacht zonder slaap. Het werd dus het ziekenhuis, om 11.30uur lag ik aan het infuus en toen is het allemaal heel snel gegaan. Toen ik tussen de 6 en 8 cm onsluiting had heb ik een echte weeenstorm gehad, gek werd ik ervan, ik moest naast het bed gaan staan aangezien het te laat was voor een ruggeprik, ik heb denk ik 15 min naast het bed gestaan en toen kreeg ik persdrang, hup op het bed en persen maar. Lenthe is met 22 min persen geboren, ik ben wat in gescheurd (subtotaal ruptuur zoals men dat noemt), maar dat is mooi gehecht. Lenthe huilde direct en ik was helemaal beduusd dat het allemaal zo snel is gegaan. Ik kon alleen niet plassen dus moest aan de catheter, die heb ik nu nog in. Hopelijk gaat hij er mogen uit. We zijn oin het totaal 3 dgn in het ziekenhuis gebleven. Lenthe is 50 cm en weegt 3445 gr. Eigenlijk als ik er nu op terug kijk heb ikeen super goede bevalling gehad, een normale bevalling. Dit is beter dan de geplande keizersnede op 26 jan ivm stuitligging. Gelukkig is ons meisje uit zich zelf gedraaid en heb ik een super bevalling gehad, zonder buikwond. De catherter is even rot met name 's nachts zit ik letterlijk aan bed vast, en overdag een zakje aan het been. Maar hier heb ik geen pijn aan. En van de hechtingen voel ik nog iets trekken en dat is alles. Lenthe is de mooiste baby van allemaal, maar dat zegt ieder papa en mama van hun eigen kind.

2. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    inderdaad al met al n goede bevalling geweest. Zo'n weeën storm lijkt me vreselijk, hier kan je niet tegenop. Maar iig heel veel geluk en geniet lekker van je dochtertje.

3. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Hoi, ik heb na de bevalling ook een catheter gehad, ik kon ook niet plassen.Is ook wel vreemd vind je ook niet, na z'n oplawaaier.
    Maar ik mocht helaas pas na 6 dagen het hospitaal verlaten.
    Had ook nog eens getromboliseerde aambeien :(
    Maar goed, het is allemaal goed gekomen.
    Fijne kraamtijd, groetjes Mensi.

Share This Page