Hebben jullie ook van die spullen die de hele familie doorgaan? Mijn ouders kochten een babybadje toen mijn moeder zwanger was van mij. Het badje is vervolgens door mij, mijn zusje en broertje gebruikt, daarna ging het naar de buren en vervolgens naar een nichtje, toen kwam mijn oudste en heb ik het weer voor mijn oudste twee gebruikt. Daarna liet het plastic los en nu is het al jaren in gebruik als wasmand We hebben de commode waar mijn schoonvader op lag en vervolgens neven, nichten, mijn man, schoonzusje en nu de jongste 3. Ook is er een trui die ooit voor mij is gebreid. roze met grijze olifant. 1 mouw is de slurf. Ook deze trui is door mij, mijn zusje, mijn broertje, buurmeisje en mijn kinderen gedragen. Lieze krijgt hem, als ze hem straks past natuurlijk ook aan . En een truitje dat mijn moeder voor mijn oudste dochter heeft gemaakt in 2001. nu 10 jaar later heeft Lieze hem aan. Dit is hem: Bekijk bijlage 200566
Wat leuk! Jammer genoeg gebeurt dat in onze familie niet, het enige wat ik gelukkig nog overheb is een hobbelpaard waar ik vroeger zelf ook in heb gezeten.
o wat leuk. Ze lijken als baby wel sprekend allemaal zeg!! Hoeveel van die schattige meisjes of jongetjes gaan er nog komen Wij hebben alleen een pop die van mijn oma geweest is, van mijn moeder, van mij en nu staat hij bij onze dochter op de kamer. Maar zolang ze nog klein is, mag ze er nog niet mee spelen.
Lief truitje Bij ons gaat de doopjurk naar iedereen. Mijn moeder heeft hem gemaakt van haar trouwjurk. mijn 2 zussen en ik zelf heb hem aangehad. 4 nichtjes , 1 neefje en mijn 2 kinderen hebben hem aan gehad. Bekijk bijlage 200568
Wauw, wat een goed idee om een doopjurk van je trouwjurk te maken. Die jurk wordt anders toch niet meer gebruikt. Die van mij zit in de verkleedkist
Is het ook. Maar zou het zelf niet kunnen ben niet zo handig. Nu wachten tot de volgende generatie de evt. kinderen erin laat dopen.
nee, hij is van stof, maar die is door de jaren heen heel dun geworden en zit allemaal nog maar net aan elkaar.
De wiegbekleding van onze wieg. Toen ik baby was hadden mn ouders geen wiegje, bij mn zusje hebben ze een wiegje geleend van mn vaders werkgever, maar moeders heeft zelf de bekleding gemaakt en uiteraard bewaard. Toen ik een mooie smeedijzeren wieg op de kop tikte in het dorp waar mijn ouders wonen, heeft ze de bekleding er voor de show eerst op gezet... en het bleek zo leuk te staan dat we acuut besloten geen nieuwe bekleding te maken, maar deze in gebruik te nemen. Mn twee dochters hebben veel plezier gehad van de wieg en nu gaat hij met bekleding over 2 weken naar mn zusje. We hopen er toch een soort van familiewiegje van te gaan maken.
de wieg! echt he, als dat ding kapot gaat ga ik janken Lydia ligt er nog in, daniel heeft er ingelegen, als mn broers en zussen en verschillende neefjes. Mn moeder en haar broers, mn opa (zou nu 98 worden) en zussen en zijn moeder had hem ook al tweedehands! die wieg is dus gewoon al meer dan 100jaar oud En het leukste...Tussen mijn broer en mij zit ongeveer 1,5jaar en in die tijd heeft manlief er ook nog ingelegen doordat zijn ouders onze wieg hadden geleend! Vind het echt heel bijzonder dat wij alle 4 in dezelfde wieg hebben gelegen!
Ik heb vorig jaar een bureau van mijn mama gekregen, die is van mijn oma's oma geweest. Dus van mijn over-over groot oma naar mijn over groot oma naar mijn oma naar mijn moeder naar mij En als mijn zoon oud genoeg is krijgt hij het. Hij wordt dan de 6e generatie. Ik vind het zooo bijzonder En zit nog dagelijks nog heerlijk achter de bureau te zp-en
bijzonder guppekop! Die bekleding heb ik ook op de babykamer, de wieg zelf (nieuw) was wit maar als ik dit eerder gezien had!
Een wieg. Een hele mooie witte wieg. Gaat al jaren in de familie om van mijn vriend. Onze dochter heeft erin gelegen en vele nichtjes en neefjes...
Wat leuk om te zien!! Hier het zelfde met de doop jurk, mijn oma heeft die gemaakt voor haar kinderen. Mijn moeder heeft hem daarna voor ons gebruikt.. helaas mochten wij hem niet gebruiken van mijn oma (waar die ligt) aangezien we al jaaaaren geen contact meer met mijn opa en oma hebben. Had mijn dochtertje er zo graag in laten dopen, juist omdat mijn moeder en ik er ook in gedoopt zijn!
heeft mn zus gemaakt toen ik zwanger was van daniel Kan er ook nog de bekleding omdoen die ma heeft gemaakt 25jaar geleden (witte gaatjes stof, broderie ofzo?)
Het ledikantje waar mijn dochtertje in slaapt is een echt familiestuk....ik weet niet eens hoe ver het precies teruggaat, maar in ieder geval hebben mijn oma, mijn vader, zijn broer, ik, mijn zusje, mijn neefje en mijn nichtje erin geslapen en nu mijn dochtertje dus en straks onze tweede ook. En het is echt zo'n fijn bedje!
Ik heb een klein koffietafeltje die is geweest van mijn over over grootmoeder. Dus de oma van mijn oma.Komt uit 18 nog iets.
hier het wiegje van ons, zelf gebouwd door mijn vader. Is bij mn broer geweest bij mij gaat door naar mn zus en mn andere broer. Mijn doopjurkje heeft mijn dochter ook aan gehad.
Ik heb mijn baby bordje nog zilver en een vergiet die nog van me oma is geweest. Verder kom ik niet o ja een baby dekentje heb ik nog van me zelf als baby.