vraagje aan de taartenbakkers onder ons

Discussie in 'De lounge' gestart door Yvon81, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yvon81

Yvon81 Actief lid

22 apr 2009
    406
    0
    0
    Oirschot
    Klein vraagje maar hoor.
    Heb een pak gekocht om cupcakes te maken, maar zou eigenlijk liever een taart maken en versieren met mijn kleine mannetje.

Maar kan ik nu ook de mix van de cupcakes gewoon in een taartvorm doen en dan in de over, of moet er dan nog iets aangepast worden zoals baktijd etc...????

Groetjes en alvast bedankt voor de reacties!!

2. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Het kan wel, maar je moet dan denk ik wel de baktijd idd aanpassen.
    laatst had ik een cakemix gekocht, toen stond erop dat de baktijd voor de cake 1 uur was en voor evt cupcake's iest van 30 min. (weet het niet meer precies maar in ieder geval wel veel korter) dus voor jou moet het dan net andersom.
    Of je maakt toch gewoon cupcakes en versier ieder anders toch? is ook leuk;)

3. Mayon

Mayon Niet meer actief

ja zou een uur doen ipv 30 min ja. Even checken tussendoor. Succes!

4. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    ja, de baktijd moet verlengd worden.. al moet ik zeggen dat een taart van cakebeslag niet echt lekker is.. tis vaak heel heftig zeker als je het ook nog zou vullen..

het beste kan je een taart maken van biscuit..

5. Mayon

Mayon Niet meer actief

O nou ik doe ook altijd cake hoor, jam en slagroom ertussen heerlijk. Banketbakkersroom is ook heerlijk en makkelijk!

6. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    @ gonnie.. het kan ook wel maar het is veel machtiger.. daarom wordt het meestal van biscuit gedaan

7. Mayon

Mayon Niet meer actief

ok vind ik niet dus. Biscuit is zo smakeloos ;) Cupcakes zijn toch ook van cake, neem je toch een klein stukje taart, echt zoveel lekkerder!

8. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Kwestie van smaak denk ik... ik krijg nooit klachten van mijn klanten... en maak nu al een tijd lang professioneel lang taarten.. het gaat er uiteraard wel om dat je het biscuit goed behandeld..

9. Mayon

Mayon Niet meer actief

o haha ben je een echt bakster ;) Nee joh geloof ik heus wel dat je geen klachten krijgt, ik ben een amateur hoor! Je hoeft je niet aangevallen te voelen ;)

10. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    nee hoor... voel me niet aangevallen.. integendeel.. ben altijd benieuwd waarom iemand het lekkerder vindt... het blijft natuurlijk een kwestie van smaak... ken ook taartbedrijfjes die wel cake gebruiken...

Maar welke cake bak je?

11. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Biscuit is ook veel lekkerder dan cake.. Ik vind het absoluut niet smaakloos. :) En inderdaad veeeel minder machtig. Cake met slagroom en jam lijkt mij veel te zwaar vallen..

Maargoed je moet dan de baktijd idd wel echt verlengen!!

12. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ehm ik nog steeds of TS? Ik gebruik meestal fijne cake van koopmans, sinds ik wat op E-nummers let ook wl zelf maken van bloem enzo.

Deel Deze Pagina