Ik denk ook dat Sophia minder vaak voorkomt dan sophie. Ik ken in ieder geval 3 sophie's en geen sophia's!!! Succes met de beslissing!
Ik heb precies hetzelfde...wij vinden Sophie zo'n leuke naam, maar alleen bij ons in de straat wonen al drie Sophietjes!! Nou zag ik laatst op tv iemand die Sophina heette...misschien ook een optie?
Ik vind het erg mooi klinken! Sophie, Sophia..! Safia ietsje minder. Wij hebben ook heel lang Sophie in ons hoofd gehad, maar toch een beetje vanaf doordat het veel voorkomt. Nu is er al heeeel lang een vervangende naam voor gekomen..! Maar ik wil me er niet meer (zoveel) door laten weerhouden of ie veel voorkomt. Doen wat je het mooiste vind. En trouwens: Sophie hoor je veel, maar Sophia volgens mij niet hoor! Succes!
safia --> safiyyah (qua klank het zelfde, weet niet of safia gewoon een andere spelling is van safiyyah) is een Arabische meisjesnaam, dus als je kindje gewoon 100% NL is, zou ik gewoon voor Sophia gaan, vind ik wat beter passen.
als je kindje idd nederlands is zeg ik ook sophia of sofia als het een buitenlands kindje is of halfbloed vind ik safira mooi