De punctie... Help!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door suusxoxo, 6 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Vragen staat vrij :) in zwolle doen ze t wel (tenminste mij hebben ze die mogelijkheid wel gegeven, ik ga er alleen niet voor, vanwege t geen vervoer hebben) :)
     
  2. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Jij gaat daarna direct weer zelf auto rijden? Ik hoop voor je dat dat lukt. Ons ziekenhuis raadde dat uberhaupt af.
     
  3. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Nee lieve schat, ik heb zelf geen rijbewijs noch auto, manlief ook niet.
    En in onze vriendenkring heeft maar 1 iemand een auto en die werkt ook gewoon.. dus kans is groot dat zij me niet op kan halen.
    Dus ik zou dan met de trein terug naar huis moeten, daarom gaan wij NIET voor t roesje (werd ons ook om die reden afgeraden) dus er moet voor mij gekeken worden naar een andere oplossing:) en ik gaf al aan i n mn eerdere post dat ik er niet voor ga :p juist om wat ik nu getypt heb hihi :p
     
  4. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Ah oke. Nou hopelijk lukt dat!
     
  5. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Hoop ik ook :)
     
  6. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.952
    1.712
    113
    Hier nu een geruststellend ervaring. Ik heb de punctie gehad zonder verdoving. De avond van te voren wel een Oxazepam, maar dat was volgens het ziekenhuis om toch goed te kunnen slapen als je zenuwen had. En ´s ochtends een Naproxen 500 mg. Verder geen pijnstilling.
    Ik vond de punctie wel pijnlijk, maar echt ook wel te doen. Zij direct er na dat als het ooit weer zou moeten, dat ik dat echt wel zou doen.
    Ik had me de pijn vooraf echt veeeeel erger voorgesteld. Het deed dus echt el pijn, maar het was te doen. En na een krap kwartiertje was alles al achter de rug. En ik had maar liefts 20 follikels. De rest vd dag gewoon wel kalmpjes aan gedaan. Dat was wel fijn. Was ook wel erg onder de indruk van alles.
     
  7. suusxoxo

    suusxoxo Bekend lid

    15 mei 2016
    587
    419
    63
    Jaa dat geloof ik . En de dagen erna? Nog veel last ervan gehad?
     
  8. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.952
    1.712
    113
    Nog wel een paar dagen gevoelige buik. Ik ben de dag erna een halve dag gaan werken en nadien hele dagen. Was nog wel moe en had pijn bij het lopen. Maar achteraf zij de arts dat het bij mij ook wel tegen overstimulatie aan had gezeten. 5 dagen na de punctie had ik een verjaardagsfeestje en kon toen wel de hele avond mee feesten. Dus toen ging het al weer best goed.

    Toevallig zei ik gisteren nog tegen mijn man. ´Ik vond de 6 maanden IUI´s en alle onzekerheden die daarbij kwamen kijken en het eindeloze wachten, echt veeeel erger dan die IVF en de punctie. Als ik moest kiezen zou ik liever de IVF over doen. Dat is hoe ik het heb ervaren. Maar ja......het blijft altijd een persoonlijke ervaring.

    Heel veel sterkte.
     
  9. Fluitekruidje

    Fluitekruidje Niet meer actief

    Ik heb 5 puncties gehad. Allemaal in Zwolle en allemaal met Dormicum, langdurend. Daarnaast de standaard verdoving en pillen.

    Heel verschillende ervaringen.
    1ste keer niet gemerkt, was opeens gebeurt. 7 follikels
    2de keer erg pijnlijk. 6 follikels
    3de keer wel wat gevoeld, maar goed te doen. 6 follikels
    4de keer niets gemerkt. 5 follikels
    5de keer erg pijnlijk. 4 follikels (je kan wel aan het afnemend aantal zien dat ik ouder wordt :|)

    Maar zonder Dormicum wilde ik echt niet hoor. Eerste keer (is al 7 jaar geleden) moeten lullen als een Brugman om het te krijgen. No way dat je zonder fatsoenlijk verdoving/roesje met een naald meerdere keren door mijn vagina en eierstokken gaat prikken :rolleyes:
     
  10. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Nu geven ze wel de mogelijkheid met Dormicum (tenminste bij mij) maar ik ga dat niet doen, vanwege geen vervoer. Dus ik zal t denk ik op morfine moeten doen straks :)
     
  11. Fluitekruidje

    Fluitekruidje Niet meer actief

    Ja weet ik, ik heb alleen de eerste keer er veel voor moeten lobbyen. Daarna niet meer :)
    Ik las dat je met openbaar vervoer moet?
    Dat kan toch gewoon met Dormicum? Je mag daarna nog een tijdje uitslapen. En in de bus/trein wat dutten kan vaak prima. Ik had het alle keren wel gekund na de puncties. Wel alleen als er iemand mee is om je een arm te geven, wat wankel op de benen ben je wel.
     
  12. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Die verpleegkundige raadde t me juist af omdat ik idd net openbaar vervoer terug moet.. en ze weten niet zeker of ik wel ergens "uit kan slapen" :p dan zou ik in de wachtkamer eindigen :roflmao: ik zie mezelf al liggen op dat bankje hahahahaha:roflmao: mijn man is er trouwens wel bij :) zal t tijdens de echo nog wel eens vragen :)
     
  13. Fluitekruidje

    Fluitekruidje Niet meer actief

    Nee dat is niet ideaal, maar ik heb alle keren kunnen uitslapen in een heerlijk stoel met thee/koffie. En een houten stoel voor mijn partner :D
     
  14. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Oh lekker! Nou ik ga t toch navragen :p
     
  15. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik kreeg een roesje (narcose maar dan lichter, zonder beademing maar je bent wel echt helemaal weg) en dat vond ik heerlijk.
    De napijn viel me tegen maar was niet vreselijk ofzo, kon wel een paar dagen minder doen. Toendertijd besproken in een mmm groepje en het verschilde enorm per persoon en zelf bij dezelfde persoon per punctie hoe snel het herstel was.
     
  16. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Is het echt niet mogelijk om een auto te regelen?
    Ik wil je geen paniek bezorgen, maar ik had echt niet ver kunnen lopen met de napijn die ik had. Een reis met ov had ik zeer zwaar tot onmogelijk gevonden denk ik. Veel mensen hebben dat ook niet hoor, maar in onze mmm groep toch wel een paar. Ik heb alleen geen morfine gehad omdat ik een roesje had, dus mss werkt de morfine wel door..
    Als je de mogelijkheid hebt zou ik persoonlijk echt een auto regelen, desnoods een uber of via een instantie zoals AutoMaatje.
     
  17. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Heb gelukkig nog even om t te regelen, heb maar 1 iemand mrt een auto en die is dan waarschijnlijk niet beschikbaar... AutoMaatje is hier alleen in Lelystad heb ik begrepen.. (en dan kan ik beter een taxi nemen) is denk ik dan goedkoper, nahja ik ga wel even kijken wat ik kan regelen...
     

Deel Deze Pagina