Ik ben opzoek naar sollicitaties tips ! wat ze de goede dingen en wat moet je absoluut niet doen? Ik heb een hele tijd gesolliciteerd maar ben op een gegeven moment ermee gestopt omdat ik er gewoon deprie van raakte dat ik of niks hoorde of steeds werd afgewezen. Ik heb me er nu bij neer kunnen leggen dat het in de zorg op dit moment niet wordt voor mij, aangezien hier in de buurt niets is . Maar in een winkel werken vind ik ook geweldig zolang ik maar met en onder de mensen ben .. Nu ben ik dus weer begonnen met zoeken en solliciteren , want ik voel me zo waardeloos of hoe noem je het ? nutteloos op dit moment dat ik niks doe , al is het maar voor 2 dagen maakt me niet uit haha. Daarnaast is het financieel ook wel leuk als ik weer wat binnen haal. hopelijk hebben jullie wat goede tips voor me..
hoi behappy , ik begin in janurari ook terug te solliciteren ,heb dan 8 maanden thuis gezeten, deels door een operatie en revalidatie en deels door de zaak waar ik werkte die failliet is . wat ik vooral ga doen is me inschrijven in verschillende interim bureaus die helpen je normaal ook goed aan werk. en voor de rest goed alles op internet in het oog houden van vacatures . ik hoop dat ik ook snel terug werk vind , want het gevoel van 'nutteloos' te zijn ken ik hier ook maar al te goed. veel succes met solliciteren meid!
Weinig tips, ook hier is het prut. Had ik maar de gouden tip. Enige tip die ik je kan geven: laat je niet uit het veld slaan door de vele afwijzingen. Het is inderdaad deprimerend, maar blijf onthouden dat je echt vanzelf een leuke baan zult vinden. Echt! Succes!
thanks Josie, je hebt gelijk je moet ook niet opgeven . maar grr voelde me zo lullig. ik werd met 24 weken zw ontslagen bij mijn oude werkgever , werkte in de gehandicapten zorg. dus heb echt een tijd thuis gezeten en druk geweest met solliciteren. ondertussen maakt het me eigenlijk helemaal niks meer uit wat het is , als het maar wat is haha
ja vreselijk he het is heus wel leuk met de kleine thuis, en dat kost ook een hoop energie en is ook een hele dag taak. maar toch, zou zo graag weer echt willen werken ..
Heel herkenbaar! Ik heb echt PRECIES hetzelfde gehad, opleiding in de zorg en werk nu ook in een (hele leuke!) winkel. Bevalt me prima trouwens. Tips voor als je solliciteert bij een winkel zou ik altijd een foto bij je CV doen. Verder goed motiveren waarom je wél in een winkel wilt werken en niet waarom je niet in de zorg kunt werken. Je CV is in eerste instantie het belangrijkst. Overzichtelijke CV met al je eventuele winkelervaring of alles wat daarop van toepassing kan zijn. Bij winkels van grote ketens (H&M, Vero Moda, etc) kun je het beste gewoon online solliciteren, bij kleinere winkels met weinig personeel zou je ook langs kunnen gaan en naar de manager vragen. Ik heb trouwens ook ooit bij de V&D gesolliciteerd, daar ben ik gewoon naar binnen gegaan, heb iemand gezocht die er belangrijk uitzag en aan hem gevraagd of ze nog personeel zochten. Kon er toen zo beginnen. Heel veel succes!
bedankt voor de tip ! zou ik jou misschien mijn cv even mogen sturen haha dan kan je zien of het wat is of totaal niet
Solliciteren bij flexbureaus in de zorg van de instellingen zelf. Vaak kan je dan aan de slag als invaller en wordt je ingezet op meerdere plekken. Hier kan je zelfs vaste uren krijgen als flexwerker in de zorg. Als je eenmaal bezig bent en ze zijn tevreden heb je ook nog kans dat je ergens tussen komt. Hier heb je connector van stichting Palet, Noorderbreedte banen. Het beste zou je kunnen bellen met een zorgcentrum in jou omgeving, afdeling P&O en daar informeren.
Inderdaad bij grote winkels kan je online solliciteren. Bij de kleine winkels gewoon naar binnen lopen. Desnoods je cv in je tas houden. En de aanhouder wint.
ja ik ben dus heel internet aan het afspeuren naar een flex bureau in de zorg dat hier zit maar ik kan het gewoon niet vinden voor hier in de buurt... vriendin van me die in t zuiden woont doet dat ook en werkt nu soms 4 avonden in de week en soms 2 en over dag.. lijkt me super en ze kan het ook zelf invullen
Ja natuurlijk mag dat! Weet niet of het in een PB kan, anders stuur ik jou mijn e-mailadres wel even.
Ik had me hier ook rotgezocht, maar het is niet op internet te vinden. Doordat ik een opleiding had gevolgd kwam ik in contact met collega's die via een flexbureau aan het werk waren. Vandaar bellen naar zorgcentrum en laten doorverbinden naar P&O. Ik denk dat ze het alleen maar kunnen waarderen. Als je vriendin aan het werk is op die manier, het telefoonnummer vragen en een afspraak maken. Beetje brutaal zijn kan je heel wat opleveren.
@rozeroos jad idd maar dat is is helemaal in zuidholland haha , dus totaal niet hier in de buurt. ik ga wel ff rondvragen naar de andere die hier in de buurt in de zorg werken of zij weten hoe of wat
Behappy waar kom je vandaan en welke omgeving wil je werken? Stuur het anders even in een PB. Misschien kan ik je helpen.