Oh, ok . Nooit geweten, ik dacht altijd dat het niet mocht. Maar inderdaad ze zijn gewoon gekookt, dus eigenlijk is het ook raar. Nou, dat is dan een onverwachtse verassing, ook voor Nanaman want die vindt het ongezellig om ze alleen te eten, maar kon eigenlijk niet wachten...
Wij gaan het deze week eten Doe het wel even op de simpele manier met water en soepgroente, patat erbij en een lekkere salade
Hoeveel mosselen nemen jullie per persoon? Kg bedoel ik dan. Ik lees op internet 1kg pp, klopt dat zo'n beetje? Ik ga ze, op verzoek van m'n stiefdochter, dit weekend maken. Maar ik wil ze graag voor ons maken met witte wijn en voor haar met water. (en voor de kleinste, heb geen idee of die ze lust ) Iemand nog een lekker recept voor mosselen met witte wijn?
vind mosselen het lekkerst als ze gewoon gekookt worden in eigen vocht met wat peper, ui, knolselderij en winterpeen.. dus groente in de pan, de mosselen erop, en als ze open gaan komt er voldoende vocht vrij om te koken maar wat ik ook erg lekker vind is ze eerst koken.. en dan even bakken in de schaal met wat knoflook, spaanse peper, beetje ketjap en gembersiroop
Maar als ik me niet vergis kook je mosselen levend, want de dode moet je eerst weggooien (degene die open staan?) ik vind dat wel een beetje ziellig dus ik eet ze niet.