Me dochtertje heb dit ook gehad moest vn school na logopedie maar door omstandigheden toen heb ik het laten varen Toen ze 5 werd kon ze het opeens wel Zou me niet zo druk maken erom
Hier ervaring. Onze dochter had het echt binnen een week na haar 4e verjaardag opeens door dat het geen L was, maar echt de R. Zo uit het niets kon ze het opeens wel uitspreken. Heel soms komt de L weer even om de hoek kijken. Gewoonte...
Onze dochter deed dat ook we zijn 3 weken terug voor het eerst bij de logopedie geweest. Na 1 x 25 minuten kan ze het nu goed zeggen. De logopediste deed een spelletje. Een plaatje met een rietje en een plaatje met een liedje. En dan gewoon zeggen is dit een rrrrrr ietje of een llllll iedje. Rrrrrrr otterdam Rrrrr ups Rrrr ots. Zo hebben ze het zo door
Dochter van 3,5 jaar maakt van de r ook een l. Ik heb destijds met onze oudste even bij de logo gelopen en volgens mij hoeven ze hem pas met 7 jaar volledig uit te kunnen spreken. Ik doe er voorlopig dus helemaal niets mee hihi Ze lispelt ook een beetje maar daar ga ik me in verdiepen wanneer ze naar de kleuterklas gaat. Het meeste komt uiteindelijk ook wel weer goed naarmate ze ouder worden.
Onze dochter heeft dit ook heel lang gedaan. Sinds ze op school zit, is het langzaam aan verdwenen. Ze is nu 4,5 en ze heeft geen probleem meer met de r
Gelukkig een zorg minder. Mijn dochter is 3,5 en spreekt de R ook niet goed uit. Af en toe 'oefenen' we even met rrrrrrrrrrrrrrrrr. Maar ik lees dat ze pas met 6 jaar deze letter hoort te beheersen. Ben weer opgelucht.