Gastmoeder uit Oosterhout vervolgd voor doodschudden baby

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door SushiLover123, 23 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Een 42-jarige gastmoeder uit Oosterhout wordt beschuldigd van doodslag omdat ze een oppasbaby zou hebben doodgeschud. Justitie in Breda heeft dat vrijdag gezegd naar aanleiding van het begin van de strafzaak tegen de vrouw volgende week vrijdag.
    Omroep Brabant: Gastmoeder uit Oosterhout vervolgd voor doodschudden baby

Verschrikkelijk nieuws natuurlijk! Maar ik wilde toch even onderstrepen, dat in de discussie 'kinderdagverblijf of GO' dus niet meer als argument gebruikt mag worden dat het bij GO's veiliger is en dat ze daar beter voor kindjes zorgen.

Dit artikel is van vorig jaar: Gewelddadige gastouder voor de rechter | RTV Utrecht
    Het is dus niet een op zichzelf staand incident.

2. Islah

Islah Niet meer actief

Verschrikkelijk!

3. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    het is niet dezelfde vrouw bedoel je ?

wat verschikkelijk je vertrouwt iemand je kind toe en dan doen ze dit met je kind, en dan die tweede link, ouders die onder toezicht toegang tot hun kind kregen, echt wat erg, :( dat zal vast nog veel pijn doen :( wat een trauma, het maakt me gewoon kwaad en verdrietig :x

4. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Die eerste link: de rechtzaak moet nog plaatsvinden! Eerst zien wat daar uit komt en of de GO wel echt schuldig is.

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Volgens mij is het niet dezelfde vrouw. Ene kindje overleefde het (en maakt het goed, aldus het tweede artikel). Kindje uit het eerste artikel is overleden :(

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Verder gezocht. De vrouw uit het tweede artikel is vrijgesproken:
    Rechter spreekt oppasmoeder Jane G. vrij | RTV Utrecht
    De rechter noemt het opvallend dat de mishandelde kinderen in dezelfde periode bij dezelfde gastouder verbleven. Dat zou een aanwijzing kunnen zijn dat de vrouw de kinderen heeft mishandeld, maar dat alleen is niet voldoende om haar te veroordelen, aldus de rechtbank.

Vrijspraak betekent géén onschuld!

7. Niet lullig bedoelt, maar dit soort berichtjes maken me zó dankbaar dat ik gewoon zelf de hele dag bij mijn kind kan zijn en niet afhankelijk ben van de goodwill van andere mensen die mogelijk dit soort dingen flikken. :$

8. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Dat zeg ik toch ook niet? Maar de vrouw waar het in deze om gaat moet nog voorkomen. Het kindje is een week na verblijf bij de gastouder overleden. Misschien is er thuis wel iets gebeurd of is het kindje overleden aan wiegendood, weet jij veel? Ik zeg niet dat mishandeling bij de oppas nooit voor komt maar ik vind het zo erg dat je dit bericht hier plaatst, de connectie legt met een andere gastouder die verder helemaal niets met de zaak te maken heeft en zelf de conclusie trekt dat de vrouw in kwestie hartstikke schuldig is.

Vals beschuldigd worden is heel erg. Waarom niet eerst de rechtzaak afwachten en dan een nieuwsbericht delen wat tenminste echt nieuwswaarde heeft? Dit is alleen maar angst zaaien.

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    #9 SushiLover123, 23 jan 2015
    Laatst bewerkt: 23 jan 2015
    Dit nieuwsbericht heeft an sich sowieso nieuwswaarde.
    Ik wil zeker niet insinueren dat gastouders onveilig zijn. Ik wil alleen ontkrachten wat hier op het forum regelmatig wordt gezegd over kinderdagverblijven. Dat mensen hun kinderen niet toevertrouwen aan een kinderdagverblijf, maar wel aan een GO.

In mijn ogen zou je beide moeten kunnen. Gekken heb je overal. Gelukkig komen dit soort dingen niet vaak voor. Indicenteel op kinderdagverblijven, bij een GO, maar dus ook bij eigen familie (oppasoma/-opa/-oom/-tante of eigen ouders!).

Wilde er dus eigenlijk mee zeggen: Steek je kop niet in het zand. Dit gebeurt óók bij GO's.

10. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik 'ken' dit verhaal van dichterbij.
    De gastouder is nog niet veroordeeld en er spelen een hoop andere mogelijke oorzaken die de oorzaak of mede oorzaak van het overlijden zijn. Ouders zien gastouder zover ik weet ook niet als schuldig.
    Hele verdrietige samenloop van omstandigheden.. dat is ook de rede dat het nu pas voorkomt omdat er veel onderzoeken plaats hebben moetem vinden.
    Ik hoop voor de ouders dat de echtzaak snel achter de rug is.

11. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Dank voor je reactie, ik ben het met je eens dat zoiets op zowel een kdv als bij een go kan voorkomen. Maar als dat het onderwerp is dan is het wellicht beter om de titel van het topic ook daar naar aan te passen.

12. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    ja het gebeurd bij beide, helaas

13. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Verschrikkelijk...

14. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Goed dat je het nuanceert.

15. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Afschuwelijk!

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Fijn dat je nuanceert. Bedankt daarvoor. Wel vreemd dat ze dan toch overgaan tot vervolging, als zelfs de ouders de GO niet als schuldig zien.

Het artikel waar ik naar linkte, is inmiddels ook aangepast, ook genuanceerd.
    Ja je hebt gelijk. Ik zag het artikel, wilde het hier plaatsen en dacht toen aan die oude discussies. Heb een beetje misbruik gemaakt van dit bericht om een punt te maken in een oude discussie. Sorry!

Deel Deze Pagina