De Ramzi Theorie, klopte het bij jou?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door prulletje2, 30 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    #1 prulletje2, 30 sep 2019
    Laatst bewerkt: 30 sep 2019
    Ik kwam iets tegen over de Ramzi theorie. Je kunt daarbij al vanaf 6 weken zwangerschap voorspellen of je een jongen of een meisje krijgt aan de hand van de ligging van de placenta.
    In het kort: ligt je placenta links, dan krijg je een meisje. Ligt hij rechts, dan krijg je een jongen.

(nou vraag ik me af hoe dan, want naar mijn weten had ik bij mijn eerste kindjes mijn placenta aan de achterkant, en een vriendin van mij aan de onderkant, dus hoezo dan links of rechts? Geen idee, maar ik ga het mijn echoscopist volgende week vragen).

Dus mijn vraag is eigenlijk: Klopte het bij jou?
    En als je binnenkort nog een echo krijgt, vraag even waar je placenta ligt. Ben benieuwd of het klopt!

Even wat meer info:

De Ramzi methode is ontstaan door de studie van Dr. Ramzi. Hij onderzocht het verband tussen het geslacht van de baby en de locatie van de placenta en zo werd de Ramzi theorie geboren! Bij ruim 97% van de voorspellingen die met de Ramzi methode werden gedaan, klopte het voorspelde geslacht van de baby.

Is de Ramzi theorie betrouwbaar?
    Dokter Ramzi heeft zijn onderzoek gepubliceerd in een vooraanstaand tijdschrift, echter zijn er tot nu toe geen andere onderzoeken gedaan naar de plaats van de placenta om geslacht te voorspellen in de vroege zwangerschap.

Om de Ramzi methode voor geslachtsbepaling toe te kunnen passen, moet je de locatie van je placenta weten. Vraag de echoscopist tijdens een vroege echo of je placenta zich aan de linkerkant of aan de rechterkant van je lichaam bevindt.

Heb jij je eerste echo al gehad, of ben je de echoscopist vergeten te vragen wat de locatie van je placenta is? Kijk dan op de echo naar het heldere gebied nabij het vruchtzakje. Dit is waarschijnlijk de plek waar de placenta zal groeien. (houdt er wel rekening mee dat het betrouwbaarder is om de echoscopist naar de locatie van je placenta te vragen, aangezien de echofoto die je mee naar huis neemt, gespiegeld kan zijn en dan is links en rechts gemakkelijk om te draaien...).

Belangrijk bij de Ramzi theorie is om te kijken waar de placenta ligt en niet waar de baby in de baarmoeder ligt! Hoewel baby’s in het begin van de zwangerschap dicht bij de placenta blijven liggen, is het voor de Ramzi methode enkel belangrijk om de ligging van de placenta te weten om een juiste voorspelling te kunnen maken.

Aan welke kant van je lichaam ligt je placenta? Links of rechts?

Ligt je placenta aan de linkerkant van je lichaam?
    Dan verwacht je waarschijnlijk: een meisje!

Bevindt je placenta zich aan de rechterkant van je lichaam?
    Dan groeit er in je buik waarschijnlijk: een jongen!

(bron: ikbenzwanger.com)

De oriëntatie van de chromosomen
    Dus wat is er precies verantwoordelijk voor de locatie van de placenta? Ramzi legt uit dat dit te wijten is aan de polariteit van de chromosomen. Het membraan van de vrouwelijke ovule heeft een alternatieve polariteit, dat wil zeggen, het kan het X- of Y-chromosoom van het sperma accepteren of afwijzen.

Hierdoor vestigt een embryo met XX chromosomen zich aan de linkerkant van de choriale plaat. Een embryo met XY-chromosomen is andersom. Het is echter belangrijk om erop te wijzen dat je de plaats van de baby niet moet verwarren met de plaats van de placenta.

De plaats van de placenta is te herkennen aan het heldere gebied rond de vruchtzak. Ter verduidelijking, dit kan worden waargenomen met een vaginale echografie.

Bij een abdominale echografie, zie je echter een spiegelbeeld. Dit betekent dat als de placenta aan de rechterkant van het beeld staat, dit wil zeggen dat de placenta zich aan de linkerkant bevindt (een meisje). Als de placenta aan de linkerkant van de afbeelding staat, is het eigenlijk rechts (jongen).

(bron: gezonderleven.com)

2. AvdY

AvdY Niet meer actief

In het midden aan de voorkant, zou m'n kind nu onzijdig zijn? :eek:

Louise11110, lovejay en prulletje2 vinden dit leuk.
  3. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.659
    27.306
    113
    Vrouw
    Bij de vroege echo's precies in t midden achter en later schuin rechts. Blijkbaar tot 19 weken volledig onzijdig geweest haha. Pas toen had de placenta de huidige plek

4. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.659
    27.306
    113
    Vrouw
    Ahhhh je krijgt een genderneutraal kind :D hoe hip kun je zijn! Haha

mamamilou en prulletje2 vinden dit leuk.
  5. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Rechts en deels voor, maar t is toch echt n meisje

6. Wizzy5

Wizzy5 Bekend lid

27 mrt 2019
    803
    957
    93
    Vrouw
    Aan de bovenkant......en Nu?:p

7. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

8. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Over je eerste reactie: oké, maar speculeren blijft leuk.

Over het tweede: dan heb je mijn tekst niet goed gelezen.

9. Flamingooo

Wel goed gelezen hoor. Klopt dat inwendig altijd gespiegeld is aan uitwendig (met dezelfde instellingen). Maar daarnaast kan ook het apparaat nog anders ingesteld worden waardoor je toch inwendig (of uitwendig) twee verschillende (gespiegelde) echo’s kunt krijgen.

10. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    En daarom moet je het dus aan je echoscopist vragen.

11. Flamingooo

En die vertelt je hopelijk dat deze theorie onzin is. Maar ik zal niet meer reageren in je topic want het wordt duidelijk niet op prijs gesteld.

Veel plezier met speculeren.

12. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    Nee, bij mij klopte het niet.

13. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Bij alle echo’s lag de placenta bij beide kinderen naar de linkerkant. Lagen in t begin wel bij de bmm, maar dit is naderhand omhoog getrokken en naar de linkerzijde.

Ik heb een jongen en een meisje. Dus deze theorie klopte voor mij niet.

14. LolaLisa

LolaLisa Bekend lid

14 apr 2017
    516
    425
    63
    Er is een Amerikaanse Facebook groep die zich veel bezig houden met de Ramzi theorie. Je kan daar in de groep je echo plaatsen en zij doen daar dan een uitspraak over. Overigens plaatsen ook veel mensen achteraf of het klopte of niet. Toen ik erover hoorde via @Sniekie heb ik zelf ook geprobeerd. Best grappig om te volgen :)

Sniekie vindt dit leuk.
  15. Lina33

Lina33 Actief lid

18 nov 2018
    312
    103
    43
    Vrouw
    Iemand een gokje wagen?

Echo is bij 7+4 gemaakt.

Bijgevoegde bestanden:

16. Lina33