Vind het behoorlijk tegenvallen, na 2 kinderen die snel doorsliepen nu 1 die er meer moeite mee heeft Maar ik bedenk me maar dat ze in die 9 maanden zwangerschap verslaafd is geworden aan mij en dat dat niet met 1 week over is
Tja, dan moet kind bij je in bed leggen wel veilig kunnen. Ik vind het gemiddelde 'westerse' bed nu niet bepaald een veilige plek voor een baby om te slapen. Dekbed, hoofdkussen. In ons geval: 65 cm hoog, aan hoofd en voeteneind spijlen waar precies een babyhoofd tussen kan. Onze kinderen gingen dus na de nachtvoeding altijd terug naar hun eigen bed.
Ik moet zeggen dat ik het juist erg verstikkend vond, zo'n uk die alleen maar bij me wilde zijn. Als ze nu zo'n bui heeft vind ik het heerlijk, maar toen moest ik er echt aan wennen. Ik was kapot en vol hormonsters. vond het heerlijk als ik eventjes weg kon, al was het maar eventjes met de hond naar het park. En daar schaam ik me niet voor.
ik denk dat het andersom is, je hebt geluk als je kind doorslaapt, niet-doorslapen is meer de norm dan wel-doorslapen (kijkend naar de fysiologie/biologie van mensenbaby's). Net als dat constant moeten verdedigen van borstvoeding, dat doen ze in de natuur toch ook niet? Een geit drinkt geitenmelk, een koe drinkt koeienmelk, een mensenbaby drinkt mensenmelk. En he, gelukkig hebben mensenbaby's een alternatief. Maar net als geitenmelk voor een koe minder goed is dan koeienmelk, is koeienmelk/kunstvoeding voor een mensenbaby minder goed dan mensenmelk.
Andere dieren kunnen ook niet praten he? Dus verdedigen word een beetje lastig. Net zoals elkaar veroordelen, dat doen dieren ook niet. Dat is het nadeel van taal: constant dat gezeur van andere mensen aan moeten horen die andere keuzes maken.
Zonder er weer zo'n bv kv topic van te maken. Hoezo het constant moeten verdedigen van bv? Net zo hard het constant moeten verdedigen van kv hoor! Ik heb beide gegeven en ik ben ook pro beide maar wat ik ook gaf er was altijd wel iemand waar ik mezelf aan moest verdedigen. nee in de natuur verdedigen dieren zich niet nee. Maar ik denk ook niet dat die een alternatief hebben Ik moet het eerste hert nog zien met een nutrilon fabriek.
Ik heb ook beide gegeven en heb me inderdaad ook bij bv en kv moeten verdedigen. Gaat nergens over. Maar over de natuur en andere zoogdieren, volgens mij bestaat er geen zoogdier die zoveel moeite heeft met het zelf voeden als de mens. Kijk eens naar koeien. Kunstvoeding is gemaakt van koemelk. Hoe krijgen koeien het voor elkaar om van hun melk hun kalveren groot te brengen, de meerderheid van mensen baby's groot te brengen EN bijna heel volwassen Nederland te voorzien van melk. Hoe kan dat nou.
mijn jongste had er gewoon echt behoefte aan, hij heeft 5 maanden naast me geslapen.. en je moet inderdaad wel rekening houden met allerlei zaken. niet te warm kleden, hoog genoeg zodat hij niet onder de deken kan rollen, kussen er onder, nooit aan de buitenkant.... ik ben er echt overtuigd van dat het prima veilig was. En nu slaapt hij gewoon prima in zijn eigen bedje en slaapt hij wel gewoon verder na een voeding i.p.v. dat hij alles bij elkaar gilt.
.. je hebt bij dieren ook koeien en schapen die minder melk geven dan anderen hoor, vraag maar eens aan een boer... niet iedereen produceert evenveel, maar iedereen produceert na een bevalling melk, dieren en mensen. Mensen kunnen dan hier in het westen kiezen voor kv, in azie worden kinderen gewoon bijgevoed door tantes en oma's, en op de boerderij drinkt een kalfje gewoon melk van een andere koe.
Hihihihi moet hier om lachen (zie de hertjes al staan in de supermarkt) en ook om je eerdere post. Wanneer ik mijn schatje 's nachts hoor brullen denk ik ook weleens "neeeeeee". Ook al weet ik nu dat hij heel slim gaat worden haha. Ik wil ook gewoon slaaaapen.