Hoi, ivm met wiegendood wordt een ouderwets bedzeiltje tegenwoordig afgeraden. Maar wat ze een 'moltonbedzeiltje' noemen is toch iets anders en wel veilig? Ik bedoel zo'n ding die in de wasmachine kan, maar wel een beetje rubberachtig aanvoelt. Wie weet het?
Ik heb ook die molton bedzeiltjes gehaald, en die mocht ik dus van de kraamzorg niet op het bedje. Omdat het dus niet genoeg ademt. De gewone moltons mogen dus wel, maar niet de moltonzeiltjes.
Mochten hier niet van de kraamzorg. Gebruik alleen molton onderleggers en dat is tot nu toe voldoende hoor. De luiers van tegenwoordig zijn erg goed, lekken niet zo snel meer door hoor.
zeiltjes mogen niet meer gebruikt worden, alleen nog de normale moltons die je ook op je eigen bed hebt liggen zeg maar. die zeiltjes schijnen wel weer handig te zijn als de kleintjes bv wat ouder zijn en je bent bezig met de zindelijkheidstraining voor in de nacht. maar goed zover zijn we nog niet. joyce
Bij ons ging het motlonzeiltje er gewoon tussen hoor...dat deed de kv zelf..zij maakte het bedje op... ze zei wel goed naar beneden trekken zodat het gezicht en schouders er van af zijn..Teun ligt er nu nog op...en voor de winter is het lekker warm.....
bij ons zijn die moltonzeiltjes ook gewoon gebruikt. Ook door de kramhulp aangeraden. Nou ook de luiers van tegenwoordig lekken gewoon door hoor. Ongeacht welk merk of maat. Mijn mannen wisten dit gewoon te doorbreken.
Ik heb gewoon een bedzeiltje gekocht van de Hema. Die stond op het lijstje van de kraamverzorgster dus ik neem aan dat zij die ook gewoon gebruikt.
wij hadden hem ook van de lijst af...en ja het meeste van de lijst hadden we aangeschaft. zou toch mooi zijn wel op de lijst zetten en dan niet gebruiken........ ook hier in het begin lekkende luiers hoor...toen toch blij met het zeiltje want het hoeslaken was goed nat ......zeiltje lag dus tussen motlon en hoeslaken....
ja de volgorde van de kraamlijst om het bedje op te maken is: hoeslaken, zeiltje(midden van het bedje in de breedte, molton onderlegger, bovenlakentje, dekentje, kussensloopje of hydrofielluier dubbelgevouwen.
het moltonzeiltje lag bij ons helemaal onder in hoor tegen het randje van het matras aan..... meneer was net aan 50 cm....staat helaas wel op zijn kaartje 51 maar ja dat hadden we zelf gemeten.....en dat was niet helemaal goed gegaan..maar maatje 50 was nog te groot....
Hema heeft molton`zeiltjes` die je wel mag gebruiken. Het ziet eruit als een soort hydrofiel luier, maar dan wat zachter. Er zit een speciale coating in.. Een gewoon zeiltje die wij vroeger hadden mag niet gebruikt worden. (zo´n rubber matje met van die `luchtkussentjes`)
Hier geen zeiltjes... heb in de ruim 2 jaar dat ik kids heb ook nog geen ongelukjes in bed gehad met luiers.
Ik heb ook dat Hema zeiltje, maar gebruikte het in mijn eigen bed. Na de voeding spuugde ze namelijk veel en dat vloog nog wel eens over mijn matras.
Wij hebben ook een moltonzeiltje in het ledikantje liggen. Het ligt zo dat het niet onder Arend zijn hoofdje zit, alleen onder zijn romp en beentjes. Staat ook in de Prenatal gids, bij hoe je een bedje op moet maken.