Pfffff ineens hebben we een eetdrama...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mowtom, Jan 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Nou ik snap niet waar het ineens vandaan komt maar onze kleine man die weigerde gisteravond zijn eten. Normaal eet hij alles! We hebben nog nooit problemen gehad met zijn eten en nu dit ineens.
    Het begon van de week al dat hij aan het emmeren was met zijn avond eten...maar hij at nog wel wat. Maar nu gisteravond helemaal niks. Ik heb hem wel maar een toetje gegeven want dat vind ik geen beloningsmiddel. Maar vervolgens hem dus zonder warm eten op bed gelegd...poe dat vind ik wel moeilijk. Nu geef ik hem vanmiddag maar geen koekje om 16.00u misschien dat ie dan vanavond zijn eten wel wil eten.
    Ik heb niet het idee dat hij ziek is of zo. Ook kan ik niks voelen van de laatste 4 kiesjes die nog moeten komen.
    Ook slaapt hij de laatste tijd wat minder moet ik zeggen. Voorheen sliep hij altijd lekker door en ook lekker uit. Nu slaapt ie goed in maar wordt wel of midden in de nacht wakker voor een uur of is om 6.00u in de ochtend al wakker. Zou het weer een of andere fase zijn?
    Wat raden jullie aan wat betreft het eten...

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Klinkt hetzelfde als de periode die Jelle heeft gehad voor de kerst... En daarna nog 2 keer, dus maak je borst maar nat... :)

Nee, zonder gekheid. Ik denk dat het redelijk normaal is. Jelle heeft nu dus al 3 keer zo'n week gehad dat hij bijna niks wilde eten. Idd 2 happen warm en een toetje. En zijn boterham was ook al niet de moeite waard... :) Ik denk maar zo: Zolang hij niet wakker word omdat hij honger heeft zal hij wel voldoende gehad hebben. Jelle kwam ook hooguit wat eerder voor zijn ochtendfles, maar goed, daarna sliep hij dan wel weer verder...

Ik heb het maar gewoon zo gelaten, ook niks anders aangeboden, als hij echt honger heeft eet hij wel...

Het is en blijft lastig als ze niet willen eten hè? O ja, en ik denk al een half jaar bij elk piepje dat die laatste 4 kiezen doorkomen, maar hier is er ook nog geen 1 in zicht... :)

3. Suya

Suya Actief lid

Dec 26, 2008
    235
    0
    0
    Hoi,

Als mijn dochtertje (1j en 7 mnd) geen zin heeft in eten, dan laat ik het lekker gaan . Als ze wel zelf om een toetje vraagt, dan geef ik haar dat, maar ik bied het niet zomaar aan. Ons meisje heeft altijd super goed gegeten en ik ben van mening dat het soms best wat minder kan, hehe......Dus zij gaat ook wel eens zonder eten naar bed. Maar daar heeft zij blijkbaar totaal geen problemen mee, want ze slaapt gewoon lekker door. Ik bied bv verder ook geen fruit aan of zo. Het is of het avondeten of niets.

Ze is nu ziek en heeft eigenlijk de hele week al bijna geen avondeten gegeten. Dan bied ik natuurlijk wel extra fruit aan!

Maar wat betreft jouw zoontje...ik zou er verder geen aandacht aan besteden. Als hij honger heeft, dan eet hij echt wel!

4. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,397
    3
    0
    Ons ukkie is nog amar een half jaar hoor, dus ik heb eigenlijk geen recht van spreken...

Maar als je mn mening toch wilt horen:
    ik zou gewoon wel dat koekje geven, heeft ie tenminste iets op. Gewoon doorgaan met proberen met avond eten, en even een paar dagen aanzien. Misschien is ie niet helemaal lekker, of probeert ie een reactie los te krijgen?

5. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Thanks voor de tips allemaal....meer zijn altijd welkom.

Ik wacht het idd gewoon maar even af hoe het gaat lopen. Misschien is het na een weekje gewoon weer over.

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Zo redeneerde ik ook, maar aan de andere kant is een koekje natuurlijk veeeeeel lekkerder als avondeten. ;) En hij moet toch ergens zijn vitaminen vandaan halen. Ik geef Jelle dan idd wat extra fruit ipv een koekje. Nu pikt hij dat nog.. :)

Jelle krijgt trouwens na 16.00 niks meer, alleen nog water als hij dorst heeft. En dan mag hij even drinken en dan haal ik de beker weg. Anders drinkt hij zo zijn hele beker leeg en heeft hij alsnog geen honger... :)

7. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Hier ook altijd een goede eter. En 2 weken geleden heeft ze een aantal dagen niets gegeten. Ze werd toen ziek, dus voelde zich toen al niet lekker. Ik geef er geen aandacht aan als ze niet wil dan niet. Geef wel gewoon een toetje en een tussendoortje.

8. Setteke

Setteke Niet meer actief

Dit is inderdaad een fase en heeft bij ons, schrik niet, 9 maanden geduurd. waar hij van groeide, geen idee. Maar zoals ze op het cb zo mooi zeiden: "Negeren! Hij neemt wel wat hij nodig heeft."(dat werd dus mijn mantra)

Je doet het prima door wel een toetje te geven.

Overigens staat hier ook een heel artikel over in de laatste Kinderen. Staan goede tips in.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    C heeft ook een paar keer zo'n periode gehad. Maar als hij zelf mocht eten, dan at hij wel beter. Dus gewoon lekker met zijn vingers, een lepel of een stompe vork.
    En verder geen strijd maken, dan wordt het eten een gevechtsmiddel, en dat wil je voorkomen.

10. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Vigo heeft dit ook sinds vorige week. Eet nauwelijks wat, en is 's ochtends tussen 5 en 6 uur wakker omdat meneer dan honger heeft. Helaas wil hij daarna niet meer slapen, dus de dagen beginnen hier vroeg. Hij is er ook nog eens strontchagerijnig van, en ik loop intussen op mijn tandvlees :(
    Ik hou dit topic ook even in de gaten voor tips, en ik hoop voor ons allemaal dat deze periode snel voorbij is!

11. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Deepfreeze, Jesper at al een hele poos gewoon zelf met een lepel of een vork dus daar kan het helaas niet aan liggen ;)

12. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Hoi Mowtom, ik zie dat je zoontje 17 maanden is. Onze dame is bijna 17 maanden en vertoont dezelfde ´verschijnselen´. Ze at altijd enorm goed (sterker nog, als er aardappeltjes, broccoli en kip op haar bord lagen, at ze eerst alle broccoli op!). Nu is het vaak een drama en moeten we soms ´trucjes´ uithalen. We proberen er vooral geen strijd van te maken. Vaak laten we haar gewoon even aan tafel zitten en schuiven we ´stiekem´ wat dingen van ons bord naar haar, en soms eet ze gewoon en soms smijt ze het op de grond. Meestal is ze wel heeel erg geinteresseerd in ons bord. (terwijl ze hetzelfde krijgt, haha). Ze krijgt altijd een toetje, ook als ze slecht gegeten heeft. We willen toetje niet als straf/beloning inzetten. Het hoort er gewoon bij.
    Wat het slapen betreft, hier precies hetzelfde! Al dagen is ze rond 6 uur wakker (vanochtend om 05.53 uur om precies te zijn, en weigeren om verder te slapen! ik was zooo moe...)
    Kortom, ik denk dat het echt een fase is. Ze ontdekken hun eigen willetje, opeens mag je niet meer ´voeren´ maar willen ze alles per se zelf doen, hoe onhandig het ook gaat. Wij laten het maar toe, ondanks de chaos die er ontstaat. En ze gaat er trouwens ook steeds handiger door eten...

succes, denk dat het wel overgaat hoor
    Amber

13. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Nou vandaag heeft onze man weer als vanouds goed zitten eten! Wat fijn! Nou ik ga er nog niet vanuit dat t nu afgelopen is met het gehannes met eten maar goed 1 dag tussendoor goed eten is toch wel fijn voor mams...!

We geven hem idd sowieso wel een toetje omdat ik dat ook niet als beloning wil zien maar gewoon als melkproduct wat hij ook nodig heeft.

Het zelf eten gaat hier eigenlijk al best wel goed. Ik zag er best tegenop om daar mee te beginnen maar omdat hij zo graag at was hij er ook wel zuinig op hahaha Hij gooit het nooit weg zeg maar. Alles wat ie knoeide raapte hij zelf van zijn stoel op en at t alsnog op.

Nou nu hopen dat ie goed slaapt vannacht aangezien mama een beetje laat op is nog...morgen iets later dan 6.00u aub?!?!

14. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Pfffffff wat fijn heb kunnen slapen tot half 9! Lekker hoor! Jesper was wel wakker om 7 uur maar na een aai over zijn bol is hij toch weer gaan slapen.
    Heeeeeeeeeeerlijk!

15. Lara11

Lara11 Niet meer actief

oh, wat fijn voor je!
    hier wat minder... ze heeft gehuild van 02.00 tot 05.00.... :confused: we waren allemaal helemaal op... Dus ook uitgeslapen tot half 9, maar iets minder uitgerust.. Dat wordt vast een goed middagdutje :)
    en zo nemen we het inderdaad van dag tot dag...

groetjes
    Amber

16. Lara11

Lara11 Niet meer actief

oh, wat fijn voor je!
    hier wat minder... ze heeft gehuild van 02.00 tot 05.00.... :confused: we waren allemaal helemaal op... Dus ook uitgeslapen tot half 9, maar iets minder uitgerust.. Dat wordt vast een goed middagdutje :)
    en zo nemen we het inderdaad van dag tot dag...

groetjes
    Amber

17. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

May 14, 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Onze dochter eet momenteel ook erg slecht. Ik geef dan nog wel eens een klein flesje melk voor het slapen gaan. Doen jullie dat ook dan?

18. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Nou het lijkt hier mee te vallen met de niet eet fase...Ik denk dat ik te vroeg ben gaan panieken. Gisteren heeft ie weer heerlijk gegeten dus hopelijk washet echt eenmalig!

Het slapen is nog hetzelfde...

19. Suya

Suya Actief lid

Dec 26, 2008
    235
    0
    0
    @Bas1977: Ik geef nooit een flesje ter compensatie van het niet eten. Het is of het warm eten of geen eten. Als mijn dochtertje erom vraagt krijgt ze wel een toetje, maar dus geen flesje of iets anders.

20. Dushi

Dushi Niet meer actief

Vera was ook een hele goede eter.

Nu eet/drinkt ze wel haar brood, fruit, melk, roosvicee, kwarkje, yoghurt, maar niet al teveel avondeten. Plakjes leverworst willen nog wel eens als avondeten gelden. Hier is ze verslaafd aan.

Als kindjes minder eten schijnen ze op dat moment te groeien. Wij maken er dus ook niet zo'n punt van.

Share This Page