de rekenkamer, wat kost een baby?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door zonnetjes, 27 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    4000 euro!!!!! Dat heb ik lang niet eens voor mn tweeling uitgegeven!!!! Schitterende kamer op marktplaats gekocht, verder de aanbiedingen goed in de gaten gehouden... denk dat ik de helft kwijt was!!!

2. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik heb me er ook erg over verbaasd!
    en die laatste zin dan: Nu maar hopen dat je geen tweeling krijgt.:$
    Nou nou..

3. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Nou, ik heb ook gekeken(heb alle rekenkamerafleveringen gezien en vind het doorgaans een erg leuk programma) en heb me er wel een beetje boos om zitten maken. Wat een onzin allemaal zeg.
    Nu hadden wij al een kommode en een bedje maar dan nog hadden we dat bedrag bij lange na niet gehaald.
    Overigens hadden we die winkel waar ze waren eerst ook hier op het industrieterrein en irriteerde deze vrouw mij hetzelfde als die verkoopsters daar. 'ja maar je wilt toch wel het beste voor je kindje he, dus dan kan je beter deze nemen' :$

Denk dat ik spontaan de condooms tevoorschijn had gehaald als ik niet beter wist.

4. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
  5. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb het ook gezien. Wie gaat er nou voor z'n kind een Gucci jasje van ruim €200,- kopen? Dat heeft niks met een normale babyuitzet te maken!

6. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    nou ik ga ook eens kijken naar deze aflevering ben erg benieuwd...

7. Sensea

Sensea Niet meer actief

ooh, maar zat mensen. er zitten hier zelfs op het forum mensen die het dubbele betalen voor een jasje. ik vind het zelf nogal hilarisch eerlijk gezegd, maar er zijn echt hele topics over en aan gewijd.

8. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    Nou, dit is ons in een babyzaak ook letterlijk gezegd door een verkoopster. Ze was er heel stellig in dat ik absluut het "anti-wiegendood-dekentje" moest kopen a 80 euro per stuk. Want ja, zei ze: "je wilt toch immers het beste voor je kind???" Natuurlijk wil ik het beste voor mijn kind, maar om dat met wiegendood-termen te gaan gooien om mij daardoor over te halen een duur dekentje te kopen? No Way. Ik heb daarna heerlijk zachte dekentjes gekocht bij de HEMA voor 12,95... ;)

PS: en natuurlijk is De Rekenkamer een programma met een cynische ondertoon. Wat dat betreft lijkt het veel op de Keuringsdienst van Waarde. De Rekenkamer had duidelijk als doel om te laten zien wat een bizarre wereld de "baby-industrie" is, en hoe ouders overgehaald worden om er aan mee te doen.

9. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Volgens mij kun je het zo duur maken als je zelf wilt. De afleveringen van de rekenkamer zitten doorspekt met sarcasme en dat maakt het juist wel leuk om naar te kijken. Hetzelfde bij de aflevering die over katten ging.

De ene persoon geeft een euro uit aan een jasje en de andere persoon 200 euro. Dit is een keuze die iemand maakt, maar dat maakt de ene keuze niet minder dan de andere.

10. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    o ja is dat zo :D
    nou ik zit zelf in het shopaholic forum maar jasjes van 400 heeft bij ons niemand hoor!
    ja we kopen wel merkkleding
    maaaaaar laat ik wel even zeggen

kleding heeft niets te maken met een baby uitzet
    daar ben ik het wel mee eens

11. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ja ligt er natuurlijk aan wie je spreek hoe duur het is, je hebt "juppen" die allebei blijven werken, alles van een merk moeten hebben en alles duur zeg maar en je hebt de "lower class" met bv een thuisblijfmoeder die haar kleding bij de H&M haalt (of zeeman e.d.) die grote spullen goedkoper of tweedehands koopt dat kan duizenden euro's per jaar schelen dus ik denk niet echt dat je een goed beeld ervan kan krijgen...

12. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Oh die heb ik gemist, ga ik vanavond bekijken!

Ik durf het bijna niet meer te zeggen hier, maar die 4000 euro benadert wel zo ongeveer het bedrag dat wij hebben betaald voor de babyuitzet. Nou wilde ik wel alles nieuw, dus dan ben je sowieso duurder uit, maar toch heb ik niet het idee dat we hele dure dingen hebben gekocht.... :)
    Wel heel veel dingen, dus dat maakt het ook duur.

In mijn ogen is een babyuitzet een verzameling spullen die je nodig hebt als de baby er is. Dan heb je toch wel echt kleding nodig hoor. :p

13. Meisjesmama

Meisjesmama Niet meer actief

Wat een leuk programma is dit.

Die 4000 euro hebben wij gelukkig nooit gehaald. Wij hebben een goed inkomen, maar voor ons hoeft echt niet alles nieuw te zijn. De babykamer, kinderwagen, kinderstoel etc. komen allemaal van Marktplaats.

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    4000 euro heb ik lang niet gehaald, maar goed nu hebben we de wagen en MC van mijn ouders gehad (twv 800 euro) de kamer (met allerlei spullen erbij gekregen) hebben we voor 200 euro gekocht op MP) in totaal MET kleertjes (maatje 50 en 56) denk ik rond de 1500 euro en dan ben ik echt buiten mijn boekje gegaan dus niet cheap ofzo, alles van de serie draakje e.d.

15. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    €4000 euro hebben wij ook niet gehaald, bij lange na niet.
    Een oude collega van mij wel, maar goed als je het geld hebt waarom niet?

Wij hadden niks van MP dat wilde ik zelf niet, ik wilde wel alles nieuw. Maar de kleine kwam bij ons op de kamer omdat we toen nog maar een 2kamer woning hadden. Het bedje en de commode kwamen bij de Ikea vandaan en de kast bij Formido:D

De kinderwagen kregen we van mn schoonmoeder (scheelde ons dus 800 eurries:D) dus hoefden we alleen zelf nog maar een maxicosi te halen. En kleertjes natuurlijk! Maar de grote dingen vielen hier echt mee. Het badje kwam gewoon bij de Hema vandaan...

Je kan het idd net zo duur maken als je zelf wil. En dat moet iedereen ook zelf weten.:)

Deel Deze Pagina