'Jezus nooit gekruisigd' Wat denken jullie? Er worden zoveel broodje aap verhalen verkondigd dat ik het allemaal eigenlijk niet meer serieus neem
Hm is toch al lang bekend? In ieder geval mijn vriend is jehova en die zegt het al jaren. mij boeit het niet. ik bedoel als ik nu een boek schrijf dat ik dit zei en dat zei en het uitkwam. ik stop het in de grond. En over 1000 jaar vind men mijn boek. Geloven ze dat ook. onzin allemaal
Maar JG'en geloven toch wel dat hij gestorven is aan een paal... Dat komt dan toch bijna op hetzelfde neer, een kruis of een paal. Een klein stokje verschil.
Bij mijn weten ook: daarbij......de Romeinen kruisigden wel degelijk mensen, het gaat er in dit verhaal om of het nu Judas Iskariot was die gekruisigd werd of Jezus. Ik voor mijzelf geloof dat Jezus wel gekruisigd is en ook dat hij de Zoon van God is, om de reden dat hij dit ook zelf zei (en mede daarom de wet overtrad, want het was heiligschennis en dus gekruisigd is). Tja, en dat er nu "Bijbelboeken" gevonden worden dat kan. Het is algemeen bekend dat er een vergadering is geweest over welke boeken er nu wel en welke boeken er nu niet in de Bijbel zouden komen te staan. Ik geloof dat God in Zijn voorzienigheid ervoor gezorgd heeft dat de juiste boeken gebruikt zijn. De Katholieke kerk gebruikt er ook 4 meer dan de andere kerken, die worden ter lering gezien en niet alsvolledige Bijbelse waarheid Maar goed, het heet ook geloof omdat je het niet kunt bewijzen. Wij waren er niet bij, dus 100% zeker weten wat er is gebeurd, daar kom je toch niet achter.
Bedoel je het eerste concilie van Nicea waarbij werd 'besloten' dat Jezus (vrede zij met hem) de zoon van God zou zijn?
Lang geleden is er besloten welk boek in de bijbel kwam en welke niet, vanwege betrouwbaarheid. Er waren vroeger religieuze groepen die ook boeken schreven over Jezus, dat hij bijvoorbeeld een kind had met Maria Magdalena of dat hij getrouwd was. Die schreven hun eigen waarheid. Misschien met dit boek ook wel? Ik geloof in de bijbel en boeken die daar niet in op zijn genomen zie ik als niet betrouwbaar.
In het Hebreeuws was dit dan ook een verbloemde term voor dienaar van God, ik hoor christenen vaak zeggen bv. 'ik ben een dochter van God'.