Vraag over Nuvaring (te vroeg eruit gehaald)

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door MvLiam, 18 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Zijn er hier meer dames die de Nuvaring gebruiken?

Ik gebruik hem nu 3 maanden en het bevalt super. Ik heb alleen afgelopen dinsdag een fout gemaakt, ik dacht namelijk dat de 3 weken er al op zaten en heb de ring verwijderd. Vandaag kwam ik erachter dat de ring er pas aanstaande dinsdag uit had gemoeten, ik ben dus een week te vroeg!

We hebben geen seks gehad dus wat dat betreft is er (geloof ik) niets aan de hand, maar ben ik nog beschermd als ik hem nu weer in breng? Of moet ik eerst 7 dagen met condoom vrijen voor de zekerheid?
    Ik las op de site van Nuvaring dat indien je hem 7 dagen aaneengesloten hebt gebruikt je ook een stopweek in kan lassen, maar ik durf er niet helemaal op te vertrouwen. Heb het idee dat ik het misschien verkeerd lees.

Iemand ervaring hiermee?

2. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    geen idee eigenlijk, staat er in de bijsluiter of boekje geen info nummer die je kunt bellen?
    ik had er toen van die plakkertjes bij zitten die je in je agenda kun plakken wanneer je hem moet verwijderen.

3. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen

Die heb ik ook. Maar ik had verkeerd geplakt :D

4. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Ik werd trouwens net ook gewoon ongesteld dus ik ga er denk ik maar vanuit dat ik nu gewoon mijn stopweek heb en doe aanstaande dinsdag weer opnieuw de ring in.

5. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    zou wel extra bescherming gebruiken voor de eerste 7 dagen van de ring. volgens mij werkt dat hetzelfde als de pil.

6. lauraa

lauraa Actief lid

17 nov 2010
    230
    17
    18
    Zou idd extra bescherming gebruiken voor de zekerheid. Maar verder heb je denk ik gewoon je stopweek een weekje eerder, dus verder niets aan de hand, en gewoon vandaag dus een nieuwe erin doen :)

Deel Deze Pagina