De rol van de man in de MMM!!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Ingeping, 27 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Hoi meiden,
    Wij zitten vol in de MMM. Net gisteren ongi geworden na de derde IUI met Clomid en Pregnyl. Na een reeks van onderzoeken is er bij mij niks afwijkends te vinden. Bij man lief is het zaad niet slecht maar zeker niet top.
    Nu zitten we hier te praten over al dat medicijn gebruik voor de vrouw in de MMM. Waarom krijgen mannen geen medicijnen, die vraag kwam naar boven. Dus nu ben ik heel benieuwd of er stellen zijn in de MMM waarvan de man ook iets moet doen of inneemt om de zaadkwaliteit te bevorderen.
    Wij hebben nu even een rust maand en gaan dan voor de volgende drie IUI's die we nog hebben. Dan ga ik aan de Menopur en Pregnyl!!!
    Ben benieuwd naar jullie verhalen!!

2. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Hoi Ingeping, bij mijn vent is alles goed dus die heeft niets nodig. het ligt aan mij, dus vandaar dat ik hormonen spuit. Ik gebruik ook menopur en Pregnyl, dus vandaar m'n post. Ik gebruik er progesteronbollen bij, vanwege een korte lf.
    Ik wil je even heel veel succes wensen!! Ik hoop dat de Menopur het goed gaat doen bij jullie en dat je snel zwanger bent!
    Veel liefs, Eevie

3. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik ken een man die ook een pregnyl-kuur kreeg t.b.v. de zaadkwaliteit. En met succes, in juni wordt hij vader!

4. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Eevie bedankt voor je bericht. Hoop ook dat het snel raak mag zijn bij jullie!! Succes......

Katalaya, dus echt na die pregnylkuur werden ze zwanger?

5. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Om de drie dagen. Afgewisseld met testoviron. En inderdaad; met succes!

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier slikte manlief arthrotec i.v.m. onstekingcellen in zaad waardoor de zaadjes gingen samenklonteren. Na een maand die medicijnen slikken en opnieuw inleveren bleek het te werken en zwommen ze wel goed.

Uiteindelijk toch via 2e IUI zwanger geraakt. Nu bezig voor een 2e en manlief weer aan de artrotec. Half maart horen we of we zelf aan de klus moeten voor 6 mnd of weer beginnen met IUI.

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Er zijn inderdaad een paar middelen die zouden kunnen helpen bij een verminderde zaadkwaliteit.
    Hier zouden ze best wel eens wat meer onderzoek naar mogen doen. Wellicht gaat dit in de toekomst voor veel vrouwen hormonen en puncties besparen!

Hier dus heeeeeeel slecht zaad. Ik ben "gezond" bevonden.
    Nu twee prachtige jongens via ICSI.

8. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Zijn er nietmeer meiden met verhalen over dingen die de man kan doen om de kwaliteit van het zaad te bevorderen?
    En hoe ervaard jullie partner de MMM?

9. Anna86

Anna86 Actief lid

17 jan 2011
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    Advies van onze gyn was: Multivitamine en Foliumzuur slikken.
    Dus we zitten er nu samen aan!

10. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

4 jan 2011
    234
    0
    0
    -Niet meer dan 2 eenheden alcohol per keer drinken of gewoon helemaal niet.
    -Niet roken.
    -Maar met stip op 1 (werd ons gezegd): geen stress. Stress schijnt echt heel slecht te zijn voor zaadjes.

Verder is saunagebruik af te raden voor mannen die in het mmm traject zitten.

Je leest wel eens dat laptop op schoot en telefoon in broekzak slecht zou zijn, maar onze gyn zegt dat dat nog niet bewezen is tot nu toe.

Hopelijk heb je hier iets aan. Groetjes en succes.

Deel Deze Pagina