De rollatorgirls

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Liesben, 16 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. w0nder

w0nder Niet meer actief

Ik heb de gewone foliumzuurtabletjes gebruikt van kruidvat en daarbij ook nog vitaminetabletten voor zwangeren van kruidvat (ook daar zit foliumzuur in), maar ik denk niet dat iets meer veel uitmaakt.

2. Liesben

Liesben Niet meer actief

shadowstep, in principe is dat voldoende. Dat is de aanbevolen hoeveelheid als je zwanger wilt worden/bent.

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nee, ik probeer mezelf wijs te maken dat "het zo zij" en probeer me erbij neer te leggen, maar ik ben een gevoelsmens en vind dat moeilijk.

Die Griek van jou, maakt hij ook moussaka? Daar ben ik toch wel zo gek op! Ik heb dat nooit zelf zo lekker kunnen maken! Komt hij trouwens van het vasteland of van een eiland? Wij hebben veel gebackpackt door heel Griekenland en dan hadden we vaak een kamertje boven een taverna en dan rook je die geuren al 's ochtends vroeg, zo zalig!

Ik hoop dat je gauw zwanger mag zijn!

Mijn zoontje heeft een hele geschiedenis van vervelende klachten achter zich waaronder problemen met zijn darmen. Hij heeft altijd last van extreme krampen gehad. Na een half jaar werd dat beter en rond zijn 1e verjaardag weer slechter. Uiteindelijk bleek hij allergisch voor ei en hij heeft een kleine beknelling in zijn dikke darm waardoor de passage in dat stuk soms pijnlijk kan zijn. En er is het vermoeden op PDS (prikkelbare darm) maar die diagnose stellen ze niet bij dreumesjes omdat daar een vervelend darmonderzoek voor plaats moet vinden en die doen ze liever niet voor het 4e levensjaar (ze mogen dan een dag niks eten en de darm moet leeg gespoeld worden en ze moeten ervoor onder narcose omdat ze heel stil moeten liggen). Sinds zijn 2e verjaardag gaat het eigenlijk heel goed; hij ging weer eten na 6 maanden niks gegeten te hebben (was zo blij dat ik nog borstvoeding geef!) en hij ging doorslapen, want hij lag soms urenlang wakker van de pijn in zijn buik. Nu heeft hij soms nog last van verstopping en vaak daarna weer diarree. Heel vervelend allemaal, maar dat mannetje van ons is een taaie. Ik ben heel trots op hem!

4. zogelukkig

Heb het even opgezocht over de hoeveelheid foliumzuur:

Het advies luidt: 400mcg per dag. Dat is de hoeveelheid die in een zwangerschapsmulti zit. Extra hoeft niet.

Wat is veilig?

Een hoge inname van synthetisch foliumzuur (uit supplementen of uit verrijkte voeding) kan daarentegen wel nadelige gevolgen hebben. Dit komt omdat het foliumzuur niet ‘vrijgemaakt’ hoeft te worden, wat bij voeding wel het geval is. Om deze reden heeft de Gezondheidsraad de volgende bovengrenzen voor het gebruik van synthetisch foliumzuur opgesteld:

Zwangere vrouwen
    1000 mcg

Wat zijn de gevolgen van een teveel aan foliumzuur?
    Van een hoge inname van natuurlijk vitamine B11 dat in de voeding voorkomt, zijn nooit nadelige effecten waargenomen.

Een hoge inname van synthetisch foliumzuur (uit supplementen of uit verrijkte voeding) kan een tekort aan vitamine B12 maskeren. Dit geldt overigens alleen bij een ernstig vitamine B12 gebrek als gevolg van een auto-immuunziekte (pernicieuze bloedarmoede), waardoor er nagenoeg geen vitamine B12 wordt geabsorbeerd.

5. shadowstep

shadowstep Bekend lid

6 jul 2011
    671
    0
    0
    @Zogelukkig: Ja, kan me dat goed voorstellen. Maar dat is niet zo makkelijk opzij te zetten denk ik. Juist een moeder is daarin voor een dochter belangrijk. Dat zijn gewoon heel moeilijke dingen. Zeker als je een gevoelsmens bent.

Mijn Griek maakt ook Moussaka idd. Moet zeggen, eerste keer was wat minder, hij is natuurlijk vooral gewend dat zijn moeder het maakt. Dus nu proberen we veel zelf. Maar volgende week wil ik het weer maken en dan hopelijk wat gevulder. De smaak was perfect de eerste keer, maar hij was zo eigenwijs om niet de hele ovenschaal te vullen dus was het wat ingezakt. Zal je laten weten als het de volgende keer gelukt is. Als je dichtbij woont mag je komen proeven haha.

Sterkte met je kleine mannetje. Kan hij aan die vernauwing later niet geopereerd worden? Of kan het, beter natuurlijk, zelf beter worden?

Dames, bedankt voor de tips rondom de foliumzuur. Dan laat ik het even zo.

Ik hoop ook dat we snel een positieve test mogen verwachten. Heb al zooooooo in mijn hoofd hoe ik mijn Griek ermee ga verrassen :D. En als ik dat in mijn hoofd heb is het heeeeeeeeel moeilijk wachten tot ik het ook eindelijk kan doen :D.

Verder net even geshopt bij de turkse bakker, turkse suup en turkse slager. Elke keer weer sta ik vol verbazing hoeveel vlees ik voor zo weinig meekrijg. En het is zulk prachtig vlees. En lekker. En het brood, nou ja, dat is te lekker gewoon haha. Ik mag daar graag heen. Niet alleen zijn de mensen veel vriendelijker, het is goedkoop en lekker. Voorbeeldje, voor ong. 50/100 gram feta in de suup betaal je drie euro. Voor een heel blok in de turkse winkel betaal ik 1.90. Met de normale suup doe ik 1 dag. Die van de turkse winkel kan ik de hele week mee doen als ik wil.

6. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Wonder : ik begin 19 juli (Quinten gaat nu soms naar KDV om te wennen) en ik werk 3 dagen per week.
    Spannend of je straks gewoon kan bevallen of dat het een keizersnede wordt.

Zogelukkig : ik doe ook echt geen tuniekje aan met een band onder de boezem. Ik met m'n 3-maanden-buik 's morgens en 5-maanden-buik 's avonds, echnie!
    Wat jammer dat je moeder zo weinig met haar kleinkind doet. Mijn kids hebben maar 1 oma (mijn moeder) die dat wel dolgraag wil maar vaak niet meer kan (dementerend), ook zo ontzettend jammer.

Ik ben vanochtend met beide kids naar kantoor geweest, op mijn eigen afdeling taart gegeten en geboortechocolaatjes gebracht naar andere afdelingen.
    Om 11.00 de kids naar het KDV gebracht, daar Quinten gevoedt en ik toen terug naar kantoor voor een meeting. Quinten heb ik om 15.00 weer opgehaald, helaas had hij weer niet geslapen en was dus al vanaf 08.00 wakker geweest.
    Hij ligt dan gewoon lief in z'n inbakerdoek in het bedje, maar doet z'n oogjes niet dicht. Volgende week gaat hij nog 3x wennen, ik hoop dat hij dan wel slaapt als ik weer ga werken!

Op zich vind ik het niet hartverscheurend om een kindje naar het KDV te brengen. Tis geen feest, maar hartverscheurend vind ik een groot woord. Komt misschien ook omdat ik het al zo gewend ben met Danique en ik werk schuin tegenover het KDV dus ik kan er binnen 1 minuut zijn. Ik heb er met D. vaak gezeten om BV te geven en dan krijg je een beter contact met de juffen.
    Als ik het helemaal voor het kiezen had gehad dan had ik Quinten liever nog thuis gehouden tot een maand of 6, dat wel. Tis daar wel erg druk en veel lawaai voor hele kleintjes. Maar voor de rest vind ik het daar prima, en Danique vindt het helemaal super.

7. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

hallo dames, ben vandaag wat ziekjes .:(

lekker he shadow dat turkse brood,afyet olsun zou ik zeggen!

zogelukkig wat zielig van je kleine mannetje :(

natas wel fijn dat je zo snel bij je kindje kan zijn als er iets is ;)

ik ga ff tv kijken en dan naar bed,tot morgen slaap lekker allemaal!

8. belinda203

belinda203 Bekend lid

23 mrt 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    Ik ben meelezer vandaag,voel me echt opoe van 180 jaar of zo :(
    Heb geprobeerd een en ander in huis te doen maar die ... rug wil niet echt meewerken. Ik ben nu van plan om voor het slapen een Morfine tablet uit te proberen die we toevallig nog in huis hebben van mijn lief, en dan morgen zien hoe het dan is.
    Heb vanmiddag met mijn eigen pijnstiller zelfs op bed gelegen omdat ik het niet op kon houden....
    Kortom ik heb ff de balen dus ga zo maar ff lekker in bad en daarna door naar bed.
    Hoop morgen weer wat vrolijker te zijn trouwens!

Cin beterschap!

Truste alvast en tot morgen!

9. Koffieleutje

Koffieleutje Fanatiek lid

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    ff snel de groetjes van leutje..

Shadow welkom !

10. shadowstep

shadowstep Bekend lid

6 jul 2011
    671
    0
    0
    @cindy: beterschapjes meid!

@belinda: sterkte

@leutje: dank je en jij ook groetjes :)

11. shadowstep

shadowstep Bekend lid

6 jul 2011
    671
    0
    0
    O ja weinig te melden vanaf hier. Beetje warcraften en dat is het lol

12. cindybaby71

goeiemorgen dames,

belinda beterschap met je rug ik hoop dat het vandaag weer beter gaat(als je tenminste wakker wordt van die morfine tablet :D)

shadow, niet teveel warcraft spelen he gnagna je moet je bezig houden een minigriek te maken:cool:

leutje leeft ook nog zie ik ;)

natas doet ook geen tuniekjes aan hihihih:p

ik voel me vandaag al weer wat mens,wat betekent dat ik alweer het huishouden mag doen :(:(
    verder mijn bloedingen zijn volgens mij gestopt na 1 weekje dus we kunnen weer aan de slag voor een miniturkje ;):p:p
    ga nu ff wat eten mijn maag knort!

13. Liesben

Liesben Niet meer actief

Goh, vertelde ik gisteren nog aan iemand dat ik nog zo heerlijk sliep...vannacht was dat anders. Ik kon geen prettige houding vinden, buik lag in de weg, been deed zeer, keel deed zeer, warm, koud en ik ben zeker 6 keer wezen plassen. :x
    *gaat op zoek naar koffie*

14. shadowstep

shadowstep Bekend lid

6 jul 2011
    671
    0
    0
    Goedenmorgen dames,

Nou niet erg lekker geslapen. Raar, ik heb normaal voor mijn ongesteldheid 2 dagen spotting, nu heb ik dat nog steeds en is al de (even in mijn app kijken :D ) de vierde dag nu. Ik ga er maar vanuit dat de rode lawine vandaag maar komt dan :S.

@Cindy: weinig te knutselen als je ongesteld bent/ moet worden haha. Jij daarentegen..... hop bed in en knutselen! Die kleine achmed (the dead terrorist :D ) moet er komen :D.

@liesben: *knuf*. Hoop dat de koffie smaakt ;).

15. cindybaby71

hahahaha ja dat is waar;)

liesje ga vanmiddag maar een uurtje slapen;)

16. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hallo allemaal!
    Ik ga vandaag allemaal koffertjes pakken en spullen bij elkaar zoeken : Chris gaat morgen naar Engeland, de Formule 1 race in Silverstone, en ik ga met de kindjes een nachtje logeren bij mijn zus.
    Ben een lijst aan het maken wat er allemaal mee moet, een A4'tje dreigt al te klein te worden :$ :D

Meerdere mensen niet lekker geslapen lees ik. Ik op zich wel, alleen erg jammer dat Danique het muziekje op de babyfoon aan ging zetten om 04.00 en dat Quinten 2x langs kwam voor een slok.

17. Liesben

Liesben Niet meer actief

Dat gaat um nie worden, Liesje moet werken zo ;)

18. zogelukkig

Nou ja! Ik heb ook helemaal niet lekker geslapen! Zoon heeft tot 04.30 liggen jammeren van de buikpijn (nog steeds geen poep....) en toen hij eindelijk sliep maakten twee groepen jongeren (marrokaanse vs kakballen) elkaar bijna af hier voor de deur. Echt verschikkelijk. Daarna nog 2 uur slaap gehad, wat een nacht zeg!
    Zoon heeft nog steeds niet gepoept, hij is er echt heel akelig van...

19. cindybaby71

dames weet hier iemand toevallig hoelang het duurt na een miskraam voordat je hcg uit de urine is verdwenen??
    mijn bloedingen zijn gestopt en ik heb voor de zekerheid nog een zwtest gedaan,die vervolgens totaal positief uitslaat:(:(

20. shadowstep

shadowstep Bekend lid

6 jul 2011
    671
    0
    0
    Ik zou je er niet mee kunnen helpen Cindy. Sorry.

Deel Deze Pagina