godsamme koffie dat is wel erg heftig zeg:x goed dat je met haar afspraken hebt gemaakt! en je hebt volkomen gelijk dat je haar gedwongen laat opnemen voor haar eigen bestwil,als ze zich niet aan de afspraken houdt
Oh Koffie, wat erg van je dochter Naproxen is toch een pijnstiller? geen slaapmedicatie. Ik neem die zelf ook wel eens vanwege artrose in mijn hand (als ik niet zwanger ben en/of geen borstvoeding geef) Goed dat je je grenzen aangeeft en dat ze dit begrijpt, zou de anti-depressievia nog niet werken? Pfff.. ze maakt het jullie toch erg moeilijk *dikke digi-knuff*! Ik ben heel benieuwd naar de foto van je test
Wonder: kan je buikje nog niet zien hoor! Maar schouderdystocie, wat erg! Toen ik nog niet ziek was (ik had zwangerschapsvergiftiging met Pre-Eclampsie) kreeg ik al groeiecho's omdat ik zo'n megabuik had. Ik was gewoon een buik met een kop erop, soort walrus. Bevalling is opgewekt bij 36 weken, inleiding met ww-en van een week, gebroken vliezen, 18 uur tot voll.ontsluiting met zeer pijnlijke rugww-en en toen lag ventje niet goed en werd het alsnog een spoedks. Bah. Maar als hij a terme geboren zou zijn, zou hij 9 pond geweest zijn en de klinisch vk wou serieus dat ik zou overwegen om in het zh te bevallen, vanwege de kans op schouderdystocie. Op de groeiecho's was al te zien dat zoontje breed geschouderd was. Toen vond ik dat erg! Ik wou perse thuis bevallen met manlief naast me en kaarsjes en de yoga-oefeningen. Viel later toch allemaal anders uit. Omdat dit allemaal niet zo vlekkeloos is gegaan en ik ernstige bi had, ben ik nog niet uit over een tweede. Ben zo bang dat het weer zo zal gaan, ik heb ook nog zo lang zo veel pijn gehad aan mijn buik en bekken! We hebben hier wel een goed gesprek over gehad met de gyn. Die is juist niet voor een tweede ks omdat de baarmoeder zo verzwakt na twee ingrepen. Ik heb al aardig wat pijn gekend, maar rugww-en door een ruggenprik heen was echt hels! Dat wil ik eigenlijk nooit meer meemaken... Al is het natuurlijk nooit een natuurlijke bevalling geweest met het inleiden en het oxytocine-infuus om de ww-en op gang te laten blijven. Ben ook bang weer zw.vergift. te krijgen. En mijn man helemaal. Als ik zou mogen kiezen zou ik nooit meer ingeleid willen worden. Wat een persoonlijk gedoe ineens zeg van zg!
Koffie; meid, ik weet even niet wat te zeggen! Mag ik je ook gewoon even een hele dikke knuffel geven?
Zogelukkig, wat een heftig zwangerschap/bevalling heb je meegemaakt.. ik snap alleen niet dat je gynaecoloog niet voor een 2e keizersnede wilt gaan mijn gynaecoloog heeft dit juist liever dan inleiden en als je eenmaal een keizersnede hebt gehad mag je er altijd weer voor kiezen zegt hij! Hij is juist niet blij met mijn keuze om in te leiden, omdat een infuus en ook de gel het litteken kan verweken, vandaar dat ik alleen maar keuze heb om via vliezenbreken in te leiden en als dat niet gaat, dan moet ik toch voor die keizersnede gaan Ik geloof dat vele gynaecologen zelfs tot 3x de keizersnede doen, dan mag het niet meer (ik lees dat ook op dit forum bij de bevallingen). Een ruggenprik bij gewone bevalling is ook anders dan bij een keizersnede bij een keizersnede voel je echt niets meer, enkele uren, bij een gewone bevalling kunnen ze het sturen. Maar als ik jou was zou ik eens met een andere gynaecoloog gaan praten als jullie nog een kinderwens hebben, die wel voor een geplande keizersnede is! Grote kans dat een volgend kindje ook brede schoudertjes heeft en eerder gehaald moet worden. Als je gelijk een geplande keizersnede krijgt, zal je een heel andere bevalling krijgen... ik snap dat je twijfelt. Je kunt nu wel in mijn album kijken
W0nder: wat ben jij een mooie vrouw! Mmm, jouw verhaal geeft me een soort van moed. Misschien moet ik nog eens met mijn gyn gaan praten? Ik ga liever niet naar een ander, ik mag haar erg graag en ze heeft de bevalling erg goed gedaan. Maar wat vreemd dat de ene dit zegt en de ander dat! Dat van inleiden/verweken litteken, daar had ik geen idee van! Wat misschien in jouw voordeel werkt, is dat het je tweede is en dan verweekt de bmm eerder, zodat ze eerder de vliezen kunnen doorprikken. Ik kreeg 2x per dag gel en de boel bleef potdicht bij 36 weken. De vliezen braken spontaan, dat is echt het enige dat spontaan ging bij de bevalling! Bij de keizersnee hebben ze mijn epidurale ruggenprik bijgespoten. Dat ging goed gelukkig. Nog maar 4 weekjes joh, dat gaat snel! Ben je dan 38 weken ofzo?
Koffie, wat moeilijk meis...hopelijk is ze in staat om zich aan de afspraken te houden, want als ze echt een gevaar voor zichzelf vormt dan heb je geen keus... jee, heftig hoor! Sterkte allemaal. En je testje wordt donkerder...had al aan die mogelijk zitten denken, pff, afwachten maar he! ZG, logisch dat je tegen een tweede bevalling op zou zien! Sophie was ook 8 en half pond maar dat was verder geen probleem. Wel was ik bij haar bevalling heel angstig, ze mochten m'n vliezen niet eens breken. Kwam ook door nare ervaringen bij de bevalling van Rosalie. Hier gaat het wel gelukkig. Uiteindelijk heeft alleen Sophie een prik gehad en stel ik Rosalie nog even uit omdat ze de laatste tijd zo moe is. Al leek het vandaag goed te gaan en sinds ze Floradix krijgt, steeds iets beter. Maar ze zat toch steeds echt niet lekker in haar vel. Mijn regel is alleen prikken als ze zich echt goed voelen en in overleg met de arts hebben we het nog een maandje uitgesteld. Ik heb lieve, begrijpende artsen daar. En achteraf ben ik blij want ik ben nu eenmaal heel bezorgd na een vaccinatie, vind het echt heel eng. Komt gewoon omdat ik bij Sophie haar eerste prik heel bang ben geweest toen in het ziekenhuis. En het gevoel dat als ze heel ziek zou worden ik haar zelf in heb laten enten. Blijkbaar wint gevoel het op dat moment van verstand. Plus dat je natuurlijk, als je kind een rare reactie na een prik krijgt, heel veel gaat lezen en ook veel nare dingen leest. In elk geval, genoeg zorgen om 1 kind tegelijk! Het lijkt allemaal goed te gaan tot nu toe. Ze heeft geen hoge koorts en was gewoon vrolijk tot ze met haar blote knie op de stenen viel en een mega schaafwond opliep... Vanaf dat moment is ze blijven huilen, zodra ze bewoog of haar knie zag. Zielig... Zal eens niet gebeuren zoiets...:x Misschien was ze ook niet helemaal lekker van die prik, was dat net teveel. Ik ga in elk geval regelmatig even bij haar kijken vanavond en vannacht en hopelijk blijft alles goed gaan en krijgt ze ook over een poos geen rare voedsel intoleranties meer of zoiets.
Oef Koffie.....wat een moeilijek beslissing! Ik hoop dat je die niet zult hoeven te nemen en als dat dan wel zo is dan had je geen andere keuze meer meis! Dikke knuffel en ik denk aan je! Lies ik heb ook niks met al dat twitter gedoe hoor.....weet niet eens hoe Facebook werkt! Lotus moeilijk he als je kindjes zich niet lekker voelen! Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn! Beterschap met de kindjes! Hier gaat het weer wat beter.Gisteren op therapie zwaardere oefeningen geoefend en wonder boven wonder gingen die vrij makkelijk! Ze was er zelf ook verbaasd over hihi! Vanmiddag gaan we even naar een braderie hier in de buurt en morgen op visite bij mijn schoonzus.Voor de rest doen we het lekker kalm aan! Dylano is gisteren naar de dierentuin geweest met het KDV en was keiversleten gisteravond.Hij lag dan ook lekker vroeg op bed! Hoop dat verder alles goed met jullie gaat! Dikke knuffel en een goed weekend!
Lotus ik snap het hoor dat de angst er goed inzit na die vaccinatie, weet ik nog goed ja..... Belinda fijn dat het iets beter gaat... Zogelukkig dank voor je knuffel Ik ga maar niet over mijn ervaringen vertellen van de ruggeprik, althans het is van de 4 keer 1 keer niet goed gegaan.... 1tip geef goed aan of je iets voelt, ze testen het met kou, geef het goed aan en dan komt het goed !!! Cindy het is echt te vaag om op de foto te krijgen .......moet zelf goed turen.....Lijkt op de eerste test die ik deed toen ik zwanger was van X Ben nu bij mijn broer in Brabant, hij gaat me helpen bij het bijstaan van D.L
Naproxen is idd een zwaardere pijnstiller, eentje die zonder maagbeschermer maagbloedingen kan veroorzaken.... Ze heeft nu wel heel veel buikpijn en misselijk, het is niet dodelijk (27 stuks) maar je wordt er wel suffig en beroerd van.... De AD is nu verdubbeld, maar het slaat nog steeds niet aan...
Meisje, meisje toch... Heeft ze echt 27 stuks Naproxen ingenomen? Slikt ze die normaal ook of lagen die in jullie medicijnkastje? Ik ken het middel (reuma) en heb er ooit een maagzweer aan overgehouden. Als ze zo'n last blijft houden van maag/darmen zou je de ha om Nexium kunnen vragen. Of Losec dat is vergelijkbaar en tegenwoordig vrij verkrijgbaar onder de naam Losecosan. De halfwaardetijd van Napoxen is 15 uur en dus zal ze zich nog wel even beroerd blijven voelen. Als ze zo moe is, kan ze dan geen slaappammetje (geen Diazepam) naast de ad krijgen? Ik vind het wel raar dat de Prozac nog niet aan is geslagen. Lijkt me wel nodig in dit geval. Ik hoop dat het dosis verdubbelen werkt. Als het niet gaat thuis en iedereen loopt op zijn tenen, moet je je niet schuldig voelen als je haar gedwongen op laat nemen. Het is in eerste instantie voor haar eigen bestwil en ook voor de andere gezinsleden. Sterkte maar weer meid!
Pfff... Koffie jeeehtje, zoveel naproxen Ze zal zich een hele tijd niet lekker voelen Raar, dat de antidepressivia nog niet aanslaat, ze zou toch al iets moeten merken Zou Sint-janskruid niets voor haar zijn? helpt goed bij depressie en is ook verkrijgbaar als thee.
Sorry voor mijn inactiviteit dames, maarre...moe moe moe Ik ga vandaag maar eens op zolder beginnen met puin ruimen. Althans, ik ga zitten en geef lief aanwijzingen Ik voel me nl net een soort walrus. Buik voelt enorm aan, ik ben kortademig en als ik in één keer naar zolder loop heb ik 10 minuten nodig om bij te komen....Tel daarbij op dat mijn energielevel gezakt is naar -2. Pimmetje bevind zich momenteel onder mijn rechter ribbenboog en heeft daar zijn eigen feestje....gelukkig maakt dat getrappel wel veel goed! Grappige is alleen dat je vaak leest dat nu de trappen wat minder hard voelen, dat het vnl gedraai is. Omdat de baby minder ruimte heeft. Hier lijkt ie alleen maar harder te gaan schoppen/duwen. Ach, alsie maar lol heeft