De rollatorgirls

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Liesben, 16 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koffieleutje

Koffieleutje Fanatiek lid

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Mijn menstruaties zijn wel vrij zwaar, 4 dagen heftig bloedverlies type comi superplus-ob + maandverband en om de 3 uur verschonen....:(

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nee, dat valt wel mee hoor! Ik ga naar de orthomanueel therapeut en die kraakt/manipuleert de boel lekker los, daarna kan ik weer ademen zeg maar en voel me meteen en paar cm. langer!

3. zogelukkig

Thuistest? Waar haal je zoiets?
    Mmm, misschien krijg ik het wel vergoed ook; ben 40+ en heb toch nog een kinderwens. Anders ga ik eicellen invriezen. Je moet er toch niet aan denken dat ze ineens op zijn! Ik althans niet, word ineens helemaal benauwd van dat idee!:$

4. Koffieleutje

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    zogelukkig ik kon het gewoon via de HA aanvragen en werd gewoon vergoed.....Binnen een week de uitslag

5. Liesben

Liesben Niet meer actief

Even paniek in huize Liesben..
    Sinds gisteren vreselijke maagpijn. Net de dd verloskunidge gebeld. Kan twee dingen zijn:
    1. Pim ligt in nu in stuit en drukt met hoofd tegen mijn maag
    2. Pre-eclampsie

Ik ga maar uit van het eerste, maar jullie snappen de stress. Ik mag zo bij de vk-praktijk terecht.

6. zogelukkig

Jee, meis, wat is dat nou!:$

Zwangerschapsvergiftiging begint meestal met een hoge bloeddruk en vocht vasthouden. Bij PE heb je eiwitten in de urine. Ik hoop dat je even goed onderzocht wordt; bloeddruk, echo, urine- en bloedonderzoek, ctg.

Sterkte!

7. Liesben

Liesben Niet meer actief

Terug van de vk. Pim ligt gewoon met zijn hoofd naar beneden, en doet het super. Bloeddruk is prima (125/75, zelfde als vorige keer). Ik hou nergens vocht vast. Heb ook geen andere klachten. Alleen die pijn in de maagstreek, wat aanvoelt als spierpijn en erger word bij bewegen of in elkaar zitten/liggen.
    Waarschijnlijk zijn het spieren die onder druk van groeiende buik steeds verder wijken in combinatie met een druk manneke dat zijn mama een beetje beurs geschopt heeft en allerlei organen die flink in de verdrukking komen door wederom die groeiende buik...
    Ik voel me zo stom. Maar ze heeft me op het hart gedrukt dat als ik ander klachten krijg (hoofdpijn, vocht vasthouden of wat dan ook) ik gewoon weer aan de bel mag trekken.
    Vandaag doe ik maar eens helemaal niks!

8. River nl

River nl Fanatiek lid

3 jul 2011
    1.482
    0
    0
    Noord Holland
    Gelukkig Liesben dat het meevalt. Maagpijn is niet prettig, en natuurlijk laat je dan eerst uitzoeken of met Pim alles goed is. De laatste loodjs!!!

9. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Hmm..misschien is dat dan ook iets voor mij.
    Toch merk ik dat flink wat afleiding voor mij ook helpt.
    Maar ja, dat heb je niet altijd bij de hand he..
    Vandaag had ik een fotoshoot met een bevriende fotograaf. Vanmorgen voelde ik me niet echt lekker, na de eisprong kan ik me eng voelen, duizelig in m'n hoofd en gespannen. Moet zeggen dat het helemaal is weggetrokken en ik me prima voel.

Lies, ik vind het alleen maar verstandig hoor, dat je het na hebt laten kijken. Je weet maar nooit.

10. Liesben

Liesben Niet meer actief

Is ook zo Lotuss. Maar het gekke is, ik voel gewoon dat ik heel anders reageer dan ik van mezelf gewend ben. Heel emotioneel, snel gestressed, heel erg op mezelf gericht. Zo ben ik normaal niet zo, maar ik hoor vaker dat vrouwen zich "Op het eind' zo voelen. Verpakt in je eigen coconnetje en de rest van de wereld kan de boom in. Maar ik weet nog niet of ik het fijn vind, ik geloof het niet...Maar goed, hormonen zijn rare dingen en doen rare dingen en ik geef me er maar aan over. Ik ga dus niet voorbij aan mijn eigen gevoel om vervolgens een risico te lopen met dat kleine grote wonder in mijn buik, daarvoor is het me veel en veel te dierbaar.

11. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Gelijk heb je! En inderdaad, die hormonen zijn heftig aan het eind. Het schijnt wel normaal te zijn dat je je terug trekt en alleen daar mee bezig bent. Het is ook nogal niet iets! Ik kan me herinneren dat ik bij Sophie best een beetje angstig en bezorgd kon zijn aan het eind. Die hormonen zijn echt raar!
    En als je eenmaal kinderen hebt vind ik dat je toch best sneller bezorgd kan zijn. Heb ik wel tenminste. Het is je kostbaarste bezit en je moet er toch niet aan denken dat er iets met ze gebeurt!

12. zogelukkig

Lies: wat fijn dat het geen PE blijkt te zijn!:)
    En wat je voelt, dat mag, ga je daar ajb niet voor verontschuldigen ofzo! Een baby maken is hartstikke intensief werk en niet alleen lichamelijk.
    Ik zat thuis op de bank met symfysiolyse en kon geen stap zetten. Zat zo de hele dag over mijn buik te wrijven en met m'n zoon te praten. Dat de bevalling werd geforceerd vond ik dan ook heel erg.:(

Lotuss: ben je fotograaf dan, wat leuk! Wat fotografeer je zoal?
    Zulke gevoelens ken ik niet na de eisprong. Wel breekt daarna die mindere periode aan zeg maar. En de laatste tijd denk ik iedere keer: "daag ei, vaarwel".;)

13. w0nder

w0nder Niet meer actief

Liesben, fijn dat je zo snel terecht kon, gelukkig is alles goed met jou en de kleine ;) en dat hij nog steeds
    met zijn hoofdje omlaag ligt ;)
    Ach, je kunt beter een keertje teveel dan te weinig naar de verloskundige!
    Hier ook veel last van het trappen van de kleine, af en toe lijkt het alsof die 4 benen heeft :D:D
    Heb jij dat ook dat je echt een voetje naar buiten ziet komen en dat het zo vervelend aanvoelt dat je het voetje naar binnen moet duwen?

14. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    ZG Deze keer stond ik zelf model voor een bevriende fotograaf. Ik gebruik voornamelijk m'n meiden als model en ook zelfportretten. Het leukste vind eigenlijk het bewerken achteraf, ik hou ervan om er wat schilderachtige plaatjes van te maken. Dit soort dingen
    Maar sinds kort maak ik ook foto's voor een webshop, gebruik ik Rosalie en Sophie ook als model.

Dat eispronggevoelige heb ik ook sinds kort. Ik merkte altijd wel wanneer het zover was maar nu geven de hormoonschommelingen ook een of twee dagen klachten. Dan is het weer een paar dagen weg, tot echt die tien dagen voor m'n ongi. Het wisselt ook van maand tot maand. De ene maand is beter dan de andere.

15. shadowstep

shadowstep Bekend lid

6 jul 2011
    671
    0
    0
    Hallo meisjes,

Sorry, ik slack big time maar heb even een waardeloze periode. Afgelopen week een ontsteking in mijn tand, gister wortelkanaalbehandeling gehad, nu staan er nog een paar afspraken voor de rest van die behandeling, mondhygieniste om mijn tandvlees te fixen en een verstandskies trekken plus een afgebroken kies de wortels eruit halen. Achterstallig onderhoud :(. Ik ben nogal bang voor de tandarts, zeg maar gerust extreem getraumatiseerd als kind bij de schoolbekkenbeul. En tja, al een jaar of vier niet meer geweest.Gelukkig is mijn gebit er minder erg aan toe dan lijkt zoals ik het hier schrijf maar ja, het moet wel even gebeuren. Lieve tandarts dus dat scheelt wel.

Hoe ishet hier? Van mijn kant weinig nieuws te melden helaas.

liefs,

16. Koffieleutje

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Daar ben ik dan ook weer ff na een drukke dag (gesprek met psycholoog sochtends en psychiater smiddags) Er is even sprake geweest van gedwongen opname maar bij nader inzien is er door ons en psychiater vanaf gezien omdat we toch een piepkleine verbetering zien....Het is echt nog niet veel maar wel iets...

Verder weinig veranderd, morgen 14 dagen overtijd en vanmorgen een kleine druppel helder vocht uit 1 tepel...Ik googlen natuurlijk maar werd ik ook niet veel wijzer van kan zoveel oorzaken hebben... (Googlen zou eigenlijk verboden moeten worden)

En verder even *zwaai zwaai * naar iedereen...

Lotus dank je wel voor je lieve kaart, ze is er ontzettend blij mee...Ze wordt maar verwend zegt ze :)

17. Koffieleutje

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Lotus die foto`s van jou zijn echt *plaatjes*

18. Koffieleutje

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    ff spammen met mijn kleine ventje die ik van het weekend bij mijn broer ineens *kwijt* was...Hier zat ie....

19. w0nder

w0nder Niet meer actief

Oh jeetje Koffie, is je kleine leuke mannetje vanzelf in die kooi gekropen? ha ha, wel grappig is hij :D

Lotuss, superrrrr foto van je meid, echt een schilderij :)
    Doe je al lang in fotografie? heb je ook een doka? ik heb zelf op mijn 17e een eigen zwartwit-doka gehad
    (toen was nog geen digi-camera) :D

20. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Fijn dat ze er blij mee is Koffie, het is ook zo rot voor haar, en voor jullie. Is het minste wat ik kan doen!
    En klinkt toch echt als zwanger als je het mij vraagt....
    Je weet het nooit natuurlijk maar aangezien dat vage streepje wat al een klein beetje duidelijker werd...
    En Xander is een lekker ding, schattige foto!

Dank je ZG! Het is gegroeid toen Rosalie werd geboren. Daarvoor had ik al wel Photoshop op m'n pc en werkte daar al mee.
    Ik heb geen doca nee, werk alleen digitaal.

Deel Deze Pagina