Morning ladies Zo laat mijn bedje uit, kind lag nog te spoken rond half 1 vannacht niet normaal..hij is nu de hele dag uiteraard uit zijn humeur!!!! Ben nu de kast aan het inruimen en dan ben ik wel klaar.... Maar wat een $^%$&$%n Kast...we zijn er qua kwaliteit giga op achteruit gegaan moet ik zeggen van een villa arena kast naar een woonexpress pfff...maar ja het staat vele male huiselijker..... moet er even aan wennen hahaha.... zodra de bankstel er is zal het wel gelijk nog anders gaan lijken...ik doe er voorlopig niets meer mee en ben duidelijk even klaar met mijn plannen haha....ik ook altijd met dat gezeur! Ah jah, zo mijn eerste tamoxifen rotzooi weer naar binnen gegooid dus kom maar op met dat ei! Vrijdag weer naar het Zh toe voor een FM. Fijne zondag ladies!!
de pot is goed hoor! Orchideetjes hebben het liefst een pot die maar net goed genoeg is. Wat mij lijkt is dat je ze 'warm' water geeft? dat doe ik bij de mijne nooit.. Ik geef ze kraantjeswater koud, maar liefst nog gewoon regenwater van buiten. Ik kan op de foto niet echt de kleur van de wortels zien, maar zolang ze niet bruin zijn, zijn ze wel oke hoor. de wortels van een orchidee zijn dood, wanneer je er op kan duwen en ze niet meer 'hard' zijn, en dat je ze echt op elkaar kan duwen.. Ik zet de mijne niet in het water voor een paar minuten, ik geef ze elke week/om de twee weken een klein glas water (ongeveer 20cl).. voor de rest laat ik ze gewoon doen.. En ik heb één orchidee die al meer dan een jaar bloemen heeft en de andere die ondertussen al terug (!) volledig in bloei staat.. orchideeën moet je wat verwaarlozen om er mooie te hebben
shit!! wat zie ik nu!!! Ik zit al op dag ZES!!!! Ik moest dus gisteren beginnen met de medicatie!!! Aiks ls dat maar niets uitmaakt!!! :x
hoop met je mee dat dat ene dagje niets uitmaakt.. als je twijfelt misschien even bellen om te horen of het kwaad kan?
Nou denk dat het niet veel uitmaakt..woensdag brak het echt door, dus pak dat maar als 1e dag ah ja vrijdag zie ik het wel op de echo haha
Ik had op you tube filmpje gezien en die mevrouw zei hand warm water en daar de plant in zetten. Op de foto zie je het misschien niet, maar de wortels in de pot zijn nog heel mooi groen. Gooi je dat water gewoon erin en laat je het zo staan? De andere die helemaal geen bloemen meer heeft heb ik bij het 2e (3e?) 'oog' afgeknipt en ben ik ook aan het vertroetelen (die had ik helaas wel al in een grotere pot gedaan). Ik vind het helemaal een leuk projectje, maar het moet wel slagen dan...haha.
Bo: Die wortels gaan dr altijd zo uit zien, ik geef ze gewoon koud water en zet ze niet onder water, gewoon water er bovenop, ik heb een hoge pot zodat de wortels nooit in het water staan anders gaan ze rotten. Op een gegeven moment gaan de bloemen gewoon dood, zelfs de bladeren worden soms minder groen, vlgs mij is er nog niks aan het handje hoor Rosa: goed dat je je emotie eruit hebt gegooid! En fijn dat je hierdoor rustiger hebt geslapen! Noorus: wat een rare cyclus, je lijf moet denk ik nog op de rit komen na de mk. Goed bezig met rennen! Bo trouwens ook! PCO: hoop dat het niet erg is dat je later bent begonnen met meds... Mira: zwaai! Kelly: zwaai! Jeske: knuffel!!! Hier zo naar verj toe, ga maar kort ben zo onwijs moe, voel me 80... Zit in de zon in ons mini-tuintje! Te koop-bord heeft man net van huis gehaald (zou makelaar doen, maar duurt ons te lang...). Hij is de ramen aan het zemen! Was hangt buiten, heerlijk voorjaar!!!
Sorry ego hier weer ruzie. Liggen samen tot laat te slapen en worden wakker en hij springt onder de douche. Komt uit de douche en ziet mij op telefoon bezig in bed. Gaat hij zeuren dat ik eruit moet komen want de zon schijnt. Ik zeg ja dat is leuk maar ik moet langzaam opstarten want als ik er zo uitspring word ik misselijk. Zegt hij dat hij denkt dat dat gewoon aan mezelf ligt en dat ik me een beetje aanstel... Heeft hij huftertjes op ofzo?!?!?
Nou wat een gezelligheid bij je vandaag Nuage...schiet niet op! Ik was nog trager gaan doen hahaha.... Succes vandaag met jullie mannen. Die van mij heb ik aan het werk gezet! Bestek aan het afwassen, lades opnieuw aan het inruimen etc. etc.. het gaat hier 'nog' van een leie dakkie haha
Heb hem weggestuurd. Ga maar lekker in je eentje naar je moeder. Je moet mij sowieso niet boos maken, maar nu al helemaal niet
ja ik laat het water er gewoon in staan.. na een paar dagen ga ik dan wel eens kijken of er nog veel water in zit (wat meestal niet is) en als er dan nog in zit, kap ik het weg. je bedoelt met derde oog, toch het overgebleven kopje van waar ooit een bloem zat e? want mijn mama knipte ook eens aan 'het derde oog' maar zij knipte dan aan de 3e verdikking in de stengel.. wat uiteraard niet de bedoeling is
oja, ik heb net als veerle zo een pot die op de bodem een kuiltje heeft, zodat de pot niet tot op de bodem komt en inderdaad niet rechtstreeks in het water staat... Nuage: jeetje, ik had net als PCO inderdaad nog wat trager gedaan! Veerle: mmm heerlijk zonnetje! wij zijn hier volop aan het kasten uitladen, kamers leegruimen.. dus veel genieten van de zon zit er niet in.. ja, door het raam haha maar dat is niet hetzelfde!
Ma ademt zelf met ondersteuning. Je kunt t zien als een fiets met trapondersteuning. Langzaam bouwen ze t af. De dokter was ook zeer te spreken over de vooruitgang. Tis echt dacht en nacht verschil met gister. Schoot grwoon vol.
Langs de steel zitten een soort oogjes toch? Waar de bloemen uit groeien tel ik dan als 1 en dan knip ik iets verderop de steel een stukje af. Is dat de bedoeling?
Bo, ik heb 't zelfde als jouw gedaan, gewoon op de steel........... Alleen mijn steel werd helemaal bruin en stierf af dus nu helemaal tot op 't einde geknipt hihi zie wel wat het gaat doen.......... mijn schoonmoeder knipt hem altijd tot beneden af..... Hier ook altijd in hand warm water even "zwemmen" uit laten lekken en dan weer terug in de pot Eens in de week krijgen ze een badje. Zo wij zijn weer thuis, heerlijk een paar uur bij schiphol geweest, vliegtuigen kijken. Ben blij dat we weer thuis zijn, dochter niet hahaha die kan er wel slapen, zo leuk vind ze het Vanavond lekker hutspot eten Nuage, ik had ook inderdaad trager gedaan en hem lekker de deur uit gezet DAG!!!!! Toekan, succes met inpakken....... Jeskejes, fijn dat je moeder stukje bij beetje weer vooruit gaat. PCOmama, voorjaarsschoonmaak??? Veerle, zwaai terug . Viel de verjaardag nog mee??? Ben je inmiddels al wat "jonger" geworden?
haha het is moeilijk om te zien of we het zelfde bedoelen of niet wacht misschien het beter uit te leggen als we doen dat de plant nog in bloei is. Stel dat je orchidee nog al zijn bloemen heeft. Dan knip ik de stengel af na de tweede bloem van onderaan te tellen.
Zooowww, wat een heeeeerlijk weer! 10km hardgelopen, geluncht met vrienden, daarna lekker in de tuin gezeten met elkaar. En nog de eerste kms op de motor erbij gezet! @ Bo, ook goed bezig meis! Ging ie lekker?! Hier geef ik mn orchideen heel af en toe eens water. En als de bloemen uitgebloeid zijn, knip ik de stengels tot het 3de kootje kort @ Jeske, eetse lekker zo meis en fijn dat je mams vooruit gaat *knuffel* @ PCOmam, hoop ook dat die dag niet uit maakt, maar lijkt me niet heel erg @ Veerle, ook al zon heerlijk dagje! @ Nuage, gaat lekker zeg Hier alleen beetje spotting uiteindelijk gehad. Benieuwd of het nog door gaat zetten