Gefeliciteerd Nuage, super! Altijd een hele geruststelling, een goede echo Geniet maar lekker op die roze wolk, heerlijk gevoel is het! Net naar het CB geweest, inmiddels is mevrouw 6500 gram en 64 cm. Ze gaat prima volgens haar eigen lijn, dus ze maken zich geen zorgen. Op 12 maart hebben we de volgende afspraak.
Toekan: Ik weet niet hoe de groeicurve in België is, maar Y zit eigenlijk altijd al met gewicht op -1 lijn (iets onder gemiddeld) en lengte ronde de 0 lijn (gemiddeld). Nu zitten we voor een sprong, dus zat lengte tussen 0 en -1 in, maar verwachtte de arts dat ze na de sprong weer terug op de 0 lijn zou zitten met haar lengte. Zolang ze haar eigen lijn blijft volgen en niet te veel gaat afbuigen is het prima. Ze eet goed, slaapt goed en is eigenlijk altijd wel vrolijk en alert, dus maak me geen zorgen
Mira hier ook nog een ukkie hoor. 5200 gram en denk 62-63 cm nu. Zolang ze dr eigen lijntje volgt helemaal goed toch! Wij mogen woe weer naar ka. Ben benieuwd.
Jeske: Zijn al jullie controles bij de KA of ook bij het CB? Altijd weer spannend hoeveel ze gegroeid zijn en of ze mooi op de lijn blijven, vind ik. Ze doet het goed, dus maak me geen zorgen.
Ook bij t CB. Ka zijn controles voor zn hartje maar nu wat vaker want ze wilt zn groei in de gaten houden ook ivm hartje. Wat trouwens goed gaat. Geen zichtbare SVT's gehad. Kleine man doet t ook goed, is vrolijk en ligt geen tel stil en heeft flink karaktertje haha. Maar t is zo'n smakelijke charmeur.
Wat fijn dat er geen enge dingen zijn met zijn hartje. En beter te veel controles dan te weinig, toch? Lekker van genieten, van die mooie kleine man!
Ow, ik bedoelde het niet als ' je moet je zorgen maken' hoor... Was eerder als ik haar met mijn meid vergelijk...
Wij hebben gister weer gewogen bij het cb. Ze weegt nu 5220gr en is nu 10 weken. Met haar prikjes op 23 dec woog ze 4825 en was ze 57cm. Komende dinsdag hebben we 2e gehoortest in het Sophia. Ben heel benieuwd wat daar uit komt!
@ Nuage Gefeliciteerd @ amanda spannend!! hoor voor jullie kleine meid ! @ Hier gaat het goed jaro groeit als kool!!
Toekan: Ik begreep je prima hoor meid! Aangezien ik geen idee het hoe een groeicurve in België eruit ziet en of die ook verschillende lijnen (-2, -1, 0, +1 en +2) hebben dacht ik dat ik even uitleg kon geven Verschil tussen kindjes blijf je hebben en het schijnt zo te zijn dat BV-kindjes bijvoorbeeld in het begin sneller groeien dan FV-kindjes en de kleine meid is helaas een FV-kindje geworden (weinig BV/BV kwam niet goed op gang + slecht aanhappen door ons meisje van de tepel = te veel afvallen + bij moeten voeden met FV en uiteindelijk over moeten stappen). Zolang ze het goed doen is het goed toch? En of ze nu groot of klein zijn, licht op zwaar, snel of langzamer groeien, oneindig veel van ze houden doen we allemaal
Lena groeide helemaal niet snel in het begin, maarja dat kwam ook door de reflux. Soms valt ze af en soms schiet ze opeens in gewicht en lengte vooruit. Binnenkort weer naar kinderarts. Nu is ze ongeveer 9 kilo en 70 cm. Ze loopt al lange stukken nu en begint met het brabbelen wat meer klanken te gebruiken. Ze pakt nu ook echt mn hand, dwingt mn hand te openen met dr graaivingers, en stopt er dan een boekje in. Ze is de laatste weken helemaal van de boekjes. Het slapen s nachts gaat momenteel erg goed. Overdag helaas nog niet maar we moeten heel erg langzaam vooruitgang Met mij gaat het goed. 24 uurs diensten zijn nu wel erg zwaar omdat je daarna niet meer naar bed kan maar een kleine vrolijke dame de hele dag wil spelen hebt. Begin helaas wel weer meer last van gewrichten te krijgen weer. Merk dat ik best last er van heb dat dochterlief zwaarder is. Zak nu niet alleen door mn rechter knie maar ook door links bijvoorbeeld. Heb het turbo pakket op mn zorgverzekering genomen dus ik kan zo weer fijn naar de bekken en fysiotherapie. Net weer aangemeld voor MvM. 22 jan eerste echo...doodeng.
Fay loopt alleen nog maar korte stukjes van bank naar tafel enzo hihi die heeft niet zo'n haast. Met haar gebit wel al 8 tanden en 4 kiezen en meer wat nu doorkomt. Het is nogal een lang kind juist al vanaf het begin. Maandje terug was ze 82,5 cm en 10,9 kg. Slanke den. Hier ook aangemeld voor MvM. Na de eerste echo durfde ik, maar blijft spannend. Heb een hematoom dus nog steeds wat bloedverlies soms en dat is niet goed voor m'n zenuwen. En verder is de zwangerschapsdiabetes vrijwel zeker alweer terug en de bekkeninstabiliteit ook helaas. Ook weer slapende vingers en handen. Maar oh wat heb ik een zin in deze zwangerschap ondanks alle zorgen dinsdag gelukkig weer echo. Wat krijg jij laat een echo Wachtende voor iemand in de MMM?
Eerder echo heeft weinig zin toch...hartje kunnen we dan pas zien kloppen waarschijnlijk. Woensdag controle kinderarts...ben benieuwd! Kunnen we t voorjaar maken? Heb geen zin meer in kou
22 jan is over 9 dagen dan ben je 7 weken ofzo? Ik ben een week eerder gewend minstens in de MMM. Hier kreeg ik met 5 weken al een echo maar dat was om te zien of alles goed zat. Ik moet morgen weer blijf het eng vinden. Ook al klopte vorige week het hartje als je een keer hebt meegemaakt dat het ook weer stopte ben je er altijd weer bang voor. Mag gelukkig om 11.10 al.
Dan ben ik 7 weken...vind t prima anders maak ik me weer onnodig extra zorgen...doe ik al genoeg Heb zelf hcg wel laten bepalen op werk omdat ik twijfelde over mn testen maar dat steeg mooi. Ik vind t doodeng maar probeer t los te laten want ik kan er niets aan doen. Heel veel succes morgen...ik heb bij mn dochter elke echo eng gevonden...verzin altijd wel iets om zorgen om te maken. Toi toi toi!
Dankjewel ja ik nu ook hoor ik bleek vorige week een hematoom te hebben, wel klein en onder het vruchtje. Maar ja het was een pretecho zeg maar zelf betaald, dus ze zei alleen dat er wat bloed zat en dat dit bruin verlies kon geven. En dat heb ik dus ook bijna elke dag. Dus genoeg om zorgen te hebben. Maar ik probeer het los te laten ik hen er geen invloed op helaas.