Ik zit me al een tijdje iets af te vragen; i.v.b. met rauw vlees. mag je dit hebben: *schouderham *boterhamworst *salami *kippenvlees ham. ?
Alles wat rood/ rauw vlees is, zoals osseworst, filet american, rosbief enz. Je bedoelt dus gewoon kipfilet?
Ik eet altijd smeerleverworst en dacht dat het helemaal niet meer mocht, als ik 1 x in de week twee broodjes eet dan moet dat dus kunnen?
je mag wel leverworst maar niet meer dan 1 boterham per dag geen rauwe ham geen file american geen osseworst
had mijn vraag bij gezondheid geplaats. Zag dit pas te laat. Maar ik ben zo verslaafd aan die overheerlijk chorizo's (zo'n stuk die je zelf moet snijden) Als het goed is zijn ze gedroogd en ik hoor echt hele verschillende reactie's., De een zegt. ABSOLUUT NIET en de ander zegt DOE FF NORMAAL..
rauwe ham, filet american en lever eet ik nooit. leverpastij soms niet meer dan 1 a 2 stukjes brood per dag . en met verjaardagen eet ik soms 2 a 3 stukjes. lever eet ik niet. en hoe zit dat met droge worst?
en ik begreep van de mevr vd slager bij ons dan fricando weer wel mag, dat is op dezelfde manier bereid als rosbief maar toch anders...
BTW ook normale varkenslever mag je gewoon eten maar met mate ivm de hoeveelheid vit. A @ MIss X: Wat de chorizo betreft dit mag je gewoon eten! Het is gedroogt en gerookt, de rode kleur komt door de paprika die er in grote mate doorheen verwerkt zit(en dus niet omdat het rauw vlees is) en verder wordt er normaal vlees voor gebruikt(een lever etc) Alles wat hierboven staat aan vleeswaren kan gewoon!
Thanks Aafje Nu weet ik dat ik vanavond de andere helft kan opVRETEN!(Dat doe ik ook letterlijk haha)
Fricando is niet rauw van binnen daar zit het verschil in! Het wordt beide gebraden maar fricando het zoiezo een langere bereidingstijd en het vlees wat er voor word gebruikt gaart sneller maar blijft sappig. Rosbief gaar redelijk snel maar eenmaal niet meer rood van binnen(en daardoor dus rauw) wordt het door de vlees textuur taai.
@aafje87: Volgens mij mag je geen chorizo hoor. Toets maar eens chorizo en zwangerschap in bij google.
Ja dat mag gewoon zelfde verhaal als de chorizo van MIss X het is gedroogt en gerookt en dus niet rauw!