De schop-onder-je-kont-club

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door brenjomi, 26 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    #1 brenjomi, 26 sep 2009
    Laatst bewerkt: 26 sep 2009
    hallo dames,
    wij hebben een schop onder onze kont nodig om te beginnen met afvallen :D vandaar de naam.
    we hebben een lijst. die kan je quoten en dan jezelf erbij zetten.
    we moeten nog even kijken op welke dag we gaan wegen en de lijst dan veranderen.
    we nemen geen grote stappen, dus zeggen niet: we moeten 20kilo afvallen, maar we zijn al blij met 1kilo;).
    alvast welkom en succes, je eerste stap is al gemaakt (en een schop onder je kont krijg je dan ook gelijk van ons:D)

(nog even de link van het andere topic bijvoegen: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/165870-wie-schop-onder-mijn-kont-geven.html)

2. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    DE LIJST:

naam, gewicht, lengte, hoeveel is er al af (bmi):

Brenjomi, 80.6 kg, 1,60, al 4.4 kg kwijt (31.5)
    Wilma , 97.3 kg, 1,64 , al 3,2 kg kwijt (36,06)
    Bereke: 78,5 kg , 1,65, al 0,0 kg kwijt (28,83)
    Guppienl: wil ik niet weten, 1.75, weet ik dus ook niet:D
    Rosa: in denial, 1,74, ?
    Angela: ca. 86 kg, 1,64, nog niets kwijt :p
    Saz667: 113.7kg, 1,70, al 5,0kg kwijt
    Conijn: 92 kilo, 1.75, al o kilo kwijt

3. bereke

bereke Niet meer actief

Vandaag verjaardagsfeestje gehad met veel lekkere hapjes en drankjes waar ik niet kon afblijven! Dus slechte dag achter de rug...

Vaste weekdag lijkt me het handigst. Misschien op woensdag? Meestal "zondig" je het makkelijkst in het weekend dus lijkt midden in de week het veiligst ;) . Laat maar horen welke dag jullie verkiezen!

4. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    haha, toen ik naar de weight watchers ging was het de donderdag, dat was een goede dag;) konden we de donderdagavond na het wegen eten (en dan zo dat je bijna ploft omdat je teveel gegeten hebt) de vrijdag nog lekkers eten en de zaterdag gingen we toen nog uit en konden dan iets drinken en dan weer druk aan het lijnen.:D (maar ja toen was ik 18-19 en ging dat nog)
    vanavond weer geen tijd gehad voor chips:D dus dat is makkelijk (oke vanmiddag dan wel die wafel;))
    ik heb mijn gewicht vandaag aangepast omdat ik van de week al eens 80.6 woog, maar na een zak chips, was dat weer anders;))

5. Vuurmeisje

Vuurmeisje Bekend lid

15 jul 2009
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Ik wil er ook graag bij! Kan ik dat gewoon Zelf doen? Ik ben van mei tot juli 10 kilo kwijt geraakt. Nu ben ik zo'n 2 kilo weer aangekomen. Baal er wel van en wil dus weer lekker afvallen! Ik hoop met gezond eten en goed bewegen weer lekker af te vallen. En vooral niet snacken he, dat is bij mij het moeilijkst. Ik ben nogal van de hartige snacks, niet echt van de zoete snacks. Ik ga denk ik morgen of maandag weer beginnen. Bij mij houdt afvallen in: s'morgens ontbijten emt een rijstewafel of 2, dan om 10 uur een plakje ontbijtkoek met halvarine en een kopje koffie, dan 13.00 uur lunchen met 2 kleine roggebroodjes met halvarine, kopje cup a soup en een appel, dan om 17.00 uur een kopje cup a soup, dan rond 18.30 uur diner, dat is bij mij, 150 g aardappel of 75 g ongekookte rijst/pasta, 200 g groenten en 75 g mager vlees. En dan niks meer, ja water of cola light en nog een appel. En dan 3x een half uur wandelen met de honden en 1x een uur en 1x 10 min. en misschien op de hometrainer.
    Ik doe trouwens weightwatchers en dat gaat wel goed bij mij.

6. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    haai vuurmeisje,
    je kan gewoon de lijst quoten en jezelf erbij zetten. goed dat je weer begint:)
    heb 6jaar geleden ook weight watchers gedaan en dat ging toen heel goed. heb het (oude) boekje nog liggen en al een paar keer van plan geweest om te pakken, maar dan moet ik steeds bijhouden wat ik eet en dat is voor mij moeilijk, want dan ga ik juist weer meer pakken (een dropje, een snoepje enz)

oh en ik drink geen light producten (gewoon spa blauw vind ik lekker) maar mijn vriend drink wel vaker cola zero, en die smaakt nog redelijk lekker. cola light vind ik vies, maar cola zero vind ik meer naar echte cola proeven:) misschien een tip?
    (en voor de rest eet ik soms light chips, maar dan mag ik er een sausje bij van mayo en ketchup haha, of la vache qui ri light, maar dat eet ik niet zo heel vaak.)
    heb vanmorgen wel ontbeten:) dat doe ik ook niet altijd (omdat ik dan niets in huis heb wat ik smorgens lekker vind) nu een bak yoghurt met een beetje suiker. :)

7. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik had zelf bedacht me elke vrijdag te wegen. Leek me wel n goeie zo net voor het weekend. Want dan wil het nog wel eens mis gaan (feestje of avondje uit oid) En dan heb je de rest vd week nog om het te corrigeren :p

Ben vandaag weer netjes bezig geweest. Enige wat fout ging was dat er wit brood was ipv bruin. Nadat ik Wendy om 4 uur op bed gelegd had (na de BV) stond ik toch te wiebelen op mn pootjes . Ben naar beneden gestrompelt en heb 3 peperkoekjes met wat boter gepakt (met hevig trillende handen). En toen ben ik even gaan zitten (want als ik naar mn maag geluisterd had waren er nog 3 naar binnen gegaan :p) met een glas water. En net kreeg ik n stukkie kaas in mn mond gepropt van mn man :p
    OJA...en heb 1 stukje chocola gehad vanavond...vergat ik bijna. De reep is bijna op. Nog 1 stukje voor morgen. En dan helaas pindakaas niks meer te snoepen!
    Heb ik stiekem toch weer 3 extratjes gehad... Toch niet zo heel netjes dus :p

8. Vuurmeisje

Vuurmeisje Bekend lid

15 jul 2009
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok, Brenjomi ga ik doen. Wilma, heb je diabetes? Klinkt als een hypo... Is wel goed dat je wat gegeten hebt, dan stijgt je suikerwaarde ook weer ( is bij gezonde mensen volgens mij ook ). Sinds ik insuline spuit heb ik er ook regelmatig last van, als ik dan niet op tijd, dan zakt mijn suikerwaarde razendsnel. Dus voor mij is het goed om regelmatig kleine beetjes te eten, ontbijtkoekje, appel, rijstwafel met halvarine, zeg maar de gezonde tussendoortjes.

9. Vuurmeisje

Vuurmeisje Bekend lid

15 jul 2009
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    DE LIJST:

Conijn: 92 kilo, 1.75, al o kilo kwijt[/QUOTE]
    Vuurmeisje: 94 kilo, 1.62, al 8 kilo kwijt, ( 35,84 BMI )

10. hardloper

hardloper Niet meer actief

;)zijn jullie verhuist had ik niets door;) te weinig koffie zal ik maar zeggen8)

11. hardloper

vind vrijdag trouwens goed klinken, dan heb ik nog een week om vreselijk af te vallen voor een net begin gewicht. ik ga trouwens echt niet lijnen, wil alleen gezond eten en niet snoepen.

12. conijn

conijn Bekend lid

24 okt 2008
    691
    0
    0
    vrijdag vind ik ook een goed idee. Ik ga zo lekker zumba - en
    Fijne dag allemaal!!

liefs

13. hardloper

veel zumba plezier. ik ga aan de was:(

14. debs

debs Actief lid

19 nov 2006
    271
    0
    0
    Barendrecht
    Die schop onder mijn (dikke) kont kan ik ook wel gebruiken....
    Ik wil ook graag 10 kilo afvallen (liefst nog meer, maar ik moet wel realistisch blijven...)

Voor mijn zwangerschap was ook al een kilo of 6/7 te zwaar, maar we wilden graag een kindje, dus waarom zou ik lijnen.....
    En na de bevalling is er nog 4 kilo blijven hangen.
    Ik weeg nu dus ong. 80 kilo, ben 1.65 m en wil heel graag naar onder de 70 kilo...

Enne het wegen is misschien wat lastig... De batterij van de weegschaal is op en ik heb me er nog niet toe kunnen zetten om een nieuwe te kopen..... (struisvogelgedrag hahaha)

Maarre ik ga volgende week pas meedoen hoor. We gaan deze week even een midweekje weg. En op vakanties word er niet gelijnd :)

15. debs

debs Actief lid

19 nov 2006
    271
    0
    0
    Barendrecht
    DE LIJST:

Conijn: 92 kilo, 1.75, al o kilo kwijt
    Debs: ca. 80 kilo, 1.65, 0,0kg kwijt

16. debs

debs Actief lid

19 nov 2006
    271
    0
    0
    Barendrecht
    hhm dat "quoten isniet helemaal goed gegaan geloof ik. Ik hoop dat het niet erg is, dat ik het gekopieerd en geplakt heb....
    Tja digibeet he. Ik zal het niet meer doen.... Sorry

17. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    he debs, gezellig dat je er bent. goed dat je je al aangemeld hebt. zou inderdaad nu ook niet beginnen;) je kan wel al een beetje opletten en niet alles snaaien (zou ik dan doen:D)
    veel plezier op vakantie en alvast succes.

18. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Ik heb mezelf ook even op de lijst gezet , ik ben in mijn zwangerschap 40 kilo aangekomen ben er toen 25 kwijtgeraakt en weer opnieuw aangekomen en ik wil nu gewoon weer naar mijn gewicht voor de zwangerschap , 65 kilo ... of in ieder geval onder de 70 .. mij word het wel moeilijker gemaakt door mijn schildklier want die is langzaamwerkend dus ik moet nu extra hard ertegenaan dus ik heb ook een mega schop onder mn kont nodig :):) op dit moment ben ik wel aan het lijnen en al 1,5 kilo kwijt , ben nu ongeveer een weekje bezig ...

19. conijn

conijn Bekend lid

24 okt 2008
    691
    0
    0
    DE LIJST:

Conijn: 92 kilo, 1.75, al o kilo kwijt (30.0)
    Debs: ca. 80 kilo, 1.65, 0,0kg kwijt

Bmi erbij gezet. Daar wordt je niet vrolijk van zeg!!:D

20. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @conijn, nee daar wordt je inderdaad niet vrolijk van;)

@nicole, met je schildklier is het extra lastig, wel goed dat je begonnen bent en anderhalve kilo in een week is lekker:)

mijn moeder was ook aan het lijnen al een week of 2-3 een soepdieet doet ze (bleehh) ze had een paar verjaardagen gehad en niks gesnoept, vind ik erg knap. ook tussendoor niks. nu was ze een beetje aangekomen:( moeder chagi:) ik zei ook tegen haar, dat is volgens mij redelijk normaal hoor, want je lichaam moet aan de verandering wennen. vond het zo zonde voor haar, want ze doet zo haar best en zondigt echt niet.
    (maar ze valt ook erg moeilijk af, altijd al)

Deel Deze Pagina