Hier zit ik met Tess (mijn jongste dochtertje) ze is behoorlijk ziek. 39.6 graden koorts. Daarom wat minder actief nu. Butterfly24, jou verhaal lijkt erg veel op mijn verhaal. Mijn boek gaat ook over pesten. Dit boek is trouwens al uitgebracht. Voor de nieuwsgierigen stuur me gerust een PB Roeltje, ik vindt jou schrijfstijl pakkend. Wil graag meer van je lezen.
@roeltje ik vind jouw verhalen ook erg leuk om te lezen! En idd zwanger zijn wordt wel mooier gemaakt dan het is. Ben benieuwd naar meer..
Tweemeisjes en Aaliyah Dank je Fijn om te horen is dat.. Zal regelmatig wat proberen te posten.. en kritiek is altijd welkom (wel waar ik iets mee kan natuurlijk) vanavond heb ik er even flink de balen in.. Tweemeisjes en Sinada Beterschap met de meiden!
Beterschap met de kleine tweemeisjes. Kritiek is altijd fijn omdat je dan weet wat er anders moet. Soms niet leuk natuurlijk
Hoe verder de dagen voorbij kruipen, hoe logger ik me voel. Vandaag is het alweer tijd voor de volgende controle. Ik moet nu elke twee weken op controle. Dit vanwege de vernauwing bij mijn nier en i.v.m. bloedverlies. Tenminste om bloedverlies te voorkomen. Zodra ik bij de verloskundige aankom zie ik dat het behoorlijk druk is. Ik ga aan de tafel zitten en lees verveeld een babyboekje door. Ik voel me dik, vet, opgezwollen en ben doodop. Ach meid het hoort erbij. krijg je te horen of je wilt of niet. Gevolgd door dat ene, irritante en veelzeggende zinnetje. Maar je krijgt er iets geweldigs voor terug. De eerste die dat nog tegen me zegt kan de weken erna alleen nog uit een rietje eten. Hartstikke prachtig wat je straks uitpoept, maar daar heb ik nu niks aan. De assistente komt de kamer binnen en meld dat er een bevalling tussendoor is gekomen en dat de verloskundige iets later is. Zelfs ik, ondergedompeld in rare hormonen, kan daar begrip voor opbrengen. Er komt een vrouw naast me zitten. Hoi. zegt ze. Ik groet haar terug en verdiep me zogenaamd weer in het boekje. Je bent ook zwanger? vraagt ze. Ik kijk om me heen en vraag: Heeft u het tegen mij? Ze knikt. Ja, alweer bijna drieëndertig weken. U? vraag ik. Ze zucht: Je zal het niet zeggen, maar ik ben morgen uitgerekend. En inderdaad, zo aan haar buik te zien lijkt ze hoogstens 25 weken zwanger. Mevrouw Dijkgraaf? U mag naar boven lopen. roept de assistente. Ze pakt haar tas, staat op en loopt naar boven. En voor het eerst ben ik blij met mijn veel te dikke, logge, vocht vasthoudende lijf.
haha wees eerlijk.. was ik zo'n apart geval tijdens mijn zwangerschap? Lees: Deze gedachten had ik echt
@Roeltje; je bent niet raar hoor! Heb ook de meest 'vreeeeemde' dingen gedacht tijdens m'n zwangerschap! Leuk stukkie weer! En hmm bonbonnetjes, lekker! @Tweemeisjes, beterschap voor kleine Tess! Ga je even een PB sturen ivm je boek.
@roeltje wat een leuk stukje weer!! Heel herkenbaar ook weer, ik vond het ook hoogst irritant als mensen dat zeiden.. Had me ook voorgenomen omdat bij anderen niet te doen
nee Vanmiddag bij mijn opa en oma geweest.. Meteen iedereen aan m plukken.. Heb nog zo gezegd: Laat hem nou even rondkijken, even wennen aan de drukte.. Maar nee hoor, meteen hoofd voor zn gezichtje, te plukken aan zn handjes en voetjes.. Na een uur had hij er genoeg van en begon keihard te krijsen.. Echt overstuur was ie.. Fles gegeven, iets eerder dan de planning maar geen punt.. Na de fles even rustig aan bij mama zitten.. Maar nee hoor, weer iedereen gezicht ervoor (behalve mijn ouders, zusjes en een tante).. Weer gezegd om hem even te laten.. even geen aandacht geven dan is het zo over.. Uiteindelijk weer overstuur, niet stil te krijgen.. "tja als mama m niet stil kan krijgen...." compleet in een scheur lagen ze.. heb mn spullen gepakt en ben weggegaan... hij is nu lkkr rustig en zit bij me op schoot..
Wat een raar stel mensen zeg. Bah. Snap niet dat ze niet even begrijpen dat het voor zo een kleintje niet altijd leuk is
Jeetje wat raar zeg!! Maar waarom ben je dan niet gegaan toen het wat rustiger was meid? Als zo iets bij mij gebeurt dan loop ik gewoon weg, gelijk. Onze zoon is ook erg gevoelig voor prikkels, maar dat weet ook iedereen. Maar ben je nog wel verwend?
Omdat hij normaal nooit last van de drukte heeft haha.. hij vind al die aandacht wel best.. maar ja vandaag dus niet.. maar goed, als ik dan zeg dat iedereen even geen aandacht aan hem moet geven hebben ze daar naar te luister vond ik.. mijn tante heeft er één van 3 en van bijna 2 en zij werd ook al boos.. kreeg net smsje dat k groot gelijk had om weg te gaan.. maar goed, niks gehad vandaag want mn man is niet thuis.. morgenavond of dinsdagmorgen pas weer
Oh oke! Sorry maar dat is wel vervelend dan dat niemand luisterd!:x Ik ben zoo blij dat bij ons iedereen er naar luisterd. En toen de opa van mijn vriend nog leefde maakten we altijd een uitzondering, het was zo een lieve man en we wisten natuurlijk niet hoe lang die nog had (was 90). En uiteindelijk maar goed ook want hij is ineens ziek geworden (kanker,rotziekte!!) en snel daarna overleden Maar goed dat was beetje offtopic haha Wel jammer dat je niet verwend bent Ik heb een medaille gehad met liefste mama en een heel mooie beeldje uit Kenia met een moeder en een kindje, die moeder houdt het kindje vast. Staat dus symbool voor moederliefde