Ik ga op het bed zitten en kijk hem aan. Vind je deze paarse kleur ook niet wat oubollig worden? En saai? vraag ik hem. Volgens mij ziet hij de bui al hangen. Hij zucht een keer en vraagt: Wat voor kleur moet het worden? Shit, hij kent me te goed. Ik trek hem naast me op bed en kruip tegen hem aan. Het plafond en de deur moeten wit blijven, maar het paarse moet rood. antwoord ik. Hij kijkt de slaapkamer rond en kijkt mij nog eens aan. En dat alles moet zeker gebeuren voor jij gaat bevallen? vraagt hij voorzichtig? Ik knik. En nu je toch bezig bent kun je gelijk de kratten onder het bed neerzetten. zeg ik met een glimlach. Ook al ligt het in de planning om in het ziekenhuis te bevallen, het in en uit bed stappen gaat toch wat moeizaam. Vooral eruit. Maar dat mag later deze week natuurlijk ook. zeg ik snel als ik zijn gezicht zie. Ik stap van het bed af en verdwijn richting de badkamer. Ook deze ruimte moet natuurlijk schoon, eerder zal ik niet rustig op de bank kunnen zitten. Ik zucht en gooi het doekje in de emmer. Daar gaan we weer. Halverwege de badkamer heb ik alweer duizend en een dingen bedacht om morgen te gaan doen. Die nesteldrang had ik eerder moeten hebben. Ons huis is nog nooit zo schoon geweest. Dat ik s avonds als een lappen pop op de bank zit, is dan ook niet zo raar. Ik heb spierpijn van het poetsen. Als je nu de badkamer in loopt, blinkt het je tegemoet. Je zou er haast een zonnebril bij nodig hebben. Ik leg mijn hand op mijn buik en voor het eerst reageert de baby niet. In lichte paniek duw ik zachtjes aan de bovenkant van mijn buik. Geen reactie. Ik schiet overeind en tik Jasper aan. De baby beweegt niet. zeg ik. Jasper kijkt me aan en legt zijn hand op mijn buik. Ook hij duwt een keer, maar krijgt geen reactie. Rustig blijven, hij ligt vast te slapen. zegt hij. Ja dat zou kunnen. Dat doet hij wel vaker. Gerustgesteld ga ik weer op de bank liggen en lees verder in mijn boek. Maar het boek interesseert me niet meer. Ik probeer nog een paar keer een reactie uit te lokken, maar zonder resultaat. Dan voel ik het warm worden tussen mijn benen. Zonder te bewegen zeg ik zachtjes tegen Jasper: Als ik nu opsta, loop ik leeg. Je gaat nú de verloskundige bellen. Jasper springt op en in paniek toetst hij het nummer in. Hij legt het verhaal uit aan de verloskundige. Even is het stil en draait hij zich om. Is het bloed of vruchtwater? vraagt hij. Nog steeds zonder te bewegen zegt ik zachtjes: Ik weet het niet. Ik durf niet te kijken. Hij loopt naar me toe en trekt de plaid van me af. Zachtjes hoor ik hem vloeken. Hij pakt de telefoon van de tafel en zegt tegen de verloskundige: Ze bloedt. Twee tellen later hangt hij op. Ze komt er aan. is het enige wat hij zegt.
@Roeltje; gadver wat naar dat ze niet gewoon naar je luisteren zeg! Groot gelijk dat je weg bent gegaan! Héél leuk stukje, ben wel benieuwd naar wat daarna is gekomen.
Lucia moest meteen aan jou denken dit is het vervolg meer ga ik niet plaatsen voorlopig anders hoeft straks niemand meer mijn bestselling boek te kopen Voor ons gevoel duurt het een uur voor ze is, maar in werkelijkheid duurde het nog geen tien minuten. Jasper heeft de voordeur al opengezet. Terwijl ze naar binnen loopt, maakt ze haar tas open en haalt de doptone eruit. Met een geruststellende toon geeft ze instructies aan Jasper. Hij moet de autosleutels bij de hand houden en mijn koffertje van boven halen. Mocht het nodig zijn, kunnen we meteen naar het ziekenhuis. Terwijl Jasper de spullen pakt, zet ze de doptone op mijn buik. Meteen heeft ze het hartje te pakken. Ze glimlacht en zegt: Het hartje doet het prima. Ik slaak een zucht van verlichting. Ook mijn bloeddruk is prima in orde. Ze haalt een ander apparaatje uit haar tas wat ik herken van één van de eerste controles. Ik wil je HB-gehalte even opmeten. Ben je snel vermoeid en duizelig? vraagt ze. Ik knik. Ik wilde het bij de volgende controle aangeven. Ze pakt mijn vinger, prikt en druppelt het bloed op het apparaatje. Na een kleine minuut begint het te piepen. 5.9. zegt ze. Dame, dat is veel te laag. Het liefst willen we rond de 7.5 zien, maar 6.1 is écht de grens. gaat ze verder. Ze pakt een boekje en schrijft staaltabletten en een drankje voor. Terwijl ze het papiertje aangeeft zegt ze: Dit haal je morgenvroeg meteen op bij de apotheek.
dank je.. fijn om te horen.. zat net al zo raar te kijken en te denken.. dacht dat ik had gedroomd over hoe het verder ging, maar heb gisteravond op bed nog twee A4tjes voor en achterkant geschreven
Vind het ook erg spannend. Thx voor het vervolg! Bah, heb dit weekend bijna niks kunnen schrijven. Overdag zo druk en 's avonds kon ik me amper concentreren. Maar we gaan vandaag vol goeie moed verder, zit nog vol iedeën.
haha overdag hier weinig tijd.. alleen tijdens de slaapjes van Lenn.. en dat zijn er momenteel niet zoveel.. maar om half 8 krijgt hij laatste fles en gaat dan netjes slapen dus tot elf uur zit ik achter mn laptop
oja, heb iemand gevonden die het door wil lezen, controleren op spelfouten en verkeerd lopende zinnen.. dus deze week controleer ik alles zelf nog even en stuur het dan op.. wel per post, dan kan ik lekker mijn überslimme printer weer gebruiken
rustig hier maar ik MOET dit plaatsen Als hij de kamer binnenloopt brand ik meteen los. Je was zeker even een pak melk gaan halen en nu kom je me doodleuk vertellen dat je hier weggaat, omdat je helemaal geen kind wilt. zeg ik met een boos gezicht. Verbijsterd kijkt hij me aan en zet de doos die hij in zijn handen heeft op tafel. Waar heb je het over? En hoe kom je daar nu weer bij? vraagt hij. Nou, je gaat toch weg? Je schrijft dat je éven iets gaat ophalen om vervolgens doodleuk na een paar uur pas weer terug te komen. schreeuw ik. Oké, beetje overdreven. Al met al is hij krap anderhalf uur weggeweest. Jasper pakt zijn sleutels en loopt naar de voordeur. Ik ren hem achterna en vraag hem piepend: Wat ga je doen? Hij draait zich om met een boos gezicht en zegt: Als je echt dacht dat ik wegging, heb je dus geen enkel vertrouwen in mij. Of zelfs in ons. Kijk maar in de doos, dan weet je waar ik ben geweest. En voor ik het weet is hij de deur uitgelopen.
Hallo schrijfsters. Ik zou me graag bij jullie aansluiten. Schrijven doe ik erg graag alleen de tijd heb ik er soms gewoon niet voor. Door mijn buurvrouw ben ik hier terecht gekomen. Ik zal geen namen noemen zoals we hebben afgesproken. Ik heb de verhalen gelezen en Roeltje je verhaal is goed geschreven en heel belevend. De andere verhalen zijn ook goed en leuk. Hopelijk zien we elkaar hier vaker. Ben een echte forum freak
Hey leuk dat we er weer iemand bij hebben. Welkom. Hier nog steeds een ziek kindje. Waarschijnlijk waterpokken
Hallo allemaal, Wat leuk... een schrijftopic ! Mag ik meekletsen ? Ben ook een enthousiast schrijvende moeder... Momenteel bezig met een kinderboek, maar laatste 2 weken niet veel tijd gehad om te schrijven helaas. Kijk ernaar uit om weer verder te gaan... En houdt elke dag een dagboek bij voor mijn dochtertje... over alle dingen die in me opkomen. Heb al 3 dagboeken vol, en ben bezig in de vierde... Is straks een leuk cadeautje als mijn meisje 18 wordt, of gaat trouwen ofzo... Weet nog niet welke gelegenheid precies. Anyway, ik heb al veel spannende, goede stukken gelezen van alle dames hier. Zit toch wel veel schrijftalent verborgen zomaar op ZP
WenT leuk! nog meer mensen erbij! hangt het in de lucht? Lenn heeft verhoging.. 37.5.. theoretisch gezien goed, alleen hij zit altijd op 36.6. dus tel het als verhoging.. jammerig.. slaapt paar minuten, is weer wakker.. wil wel aandacht, nu even geen aandacht.. helemaal uit zijn doen zo zielig! gisteravond op bed weer druk aan het pennen geslagen haha.
Welkom WenT. Wat een werk elke dag iets bij houden. Maar wel leuk Ah wat naar voor Lenn Roeltje. Hier zijn de plekjes alweer zo goed als weg dus weet niet meer wat het is geweest.
Hey meiden. Hier even mega druk, veel werken dus ben hier niet zoveel aanwezig. En aan schrijven kom ik nu even niet toe. @WenT, wat jij doet, doe ik ook. Ik schrijf voor mijn meisje ook in een dagboek. Precies hetzelfde wat jij doet en wil dat later ook cadeau doen aan haar. Heb ook de hele zwangerschap in een foto album bij gehouden en plak nu elke maand leuke foto's en verhaaltjes erbij. Scrapbook doe ik. Erg leuk. Welkom nieuwe meiden!