De schrijfsters kleppen hier

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door sinada, 5 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @lucia jaah gewoon neer zetten altijd leuk om dingen van anderen te lezen!

@tweemeisjes dank je wordt er helemaal verlegen van:)

stuk wat ik net heb gepost vind ik mijn beste stuk tot nu toe

2. sinada

sinada Niet meer actief

Nice Aaliyah goed geschreven.

Ik sla alles in een keer op. Zonder alinea of wat dan ook. Hup een stuk tekst. Heb het al 100 keer terug gelezen er wat bij gezet en uitgehaald pfffff

Lucia lijkt me leuk iets te lezen van je.
    Doe dan lekker morgen. Ga mijn bed in. Net een verbouwing gehad en een druk kind dus ben er wel aan toe.

Slaap lekker meiden

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    welterusten Sinada

Lucia
    Gewoon plaatsen meid.. altijd leuk om van iemand anders te lezen.

Aaliyah
    Errug mooi!

4. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @Aaliyah; super!!

Zal hier zsm een stukje neerzetten. :)

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    dan volg ik ook maar:D

Mama is gevallen :( : 28 januari 2010
    Vandaag was een rare dag... Ik werd pas om 9 uur wakker van de honger.. Mama haalde me uit bed om me te verschonen en deed de gordijnen en rolluik open.. Bah wat een rotweer.. Hoop dat we de deur niet uit hoeven.. Als we beneden komen geeft mama mij een flesje.. Hihi dat is grappig! Mofo (onze grote hond) komt er bij liggen.. Dat is gezellig! Als mama mij een flesje geeft 's morgens gaat ze me altijd vertellen wat we die dag gaan doen.. Mama denkt dat ik dat nog niet goed begrijp, maar ik snap alles hoor! Vind het ook wel gezellig hoor als ze lekker zit te kletsen tegen mij..

Als mama ook heeft ontbeten gaan we naar boven.. Ik begin alvast met jammeren want ik weet al wat er komt....... OMKLEDEN!!!! Nou dat is echt niet leuk hoor! Mijn shirtje uit vind ik nog niet zo heel erg... Moet daar altijd wel even om huilen maar nooit zo lang..Broekje en sokjes is ook niet erg, maar dan dat rompertje!!! Gelukkig heeft mama een fijne manier gevonden.. Het rompertje trekt ze niet over mn hoofd uit en aan, maar via mijn beentjes.. Hup zo omhoog, dan is het rompertje aan..
    Maarja dan dat shirtje aantrekken! Echt niet grappig! Moet daar atijd om huilen, nouja het is meer hysterisch krijsen.. Gelukkig snapt mama dat wel en doet ze zo voorzichtig mogelijk.. Tussendoor tilt mama me altijd op om me te troosten... Ach, ze doet haar best denk ik dan maar..

Als mama klaar is met aankleden mag ik even in mn bedje spelen.. dan zet ze een leuk muziekje aan terwijl ik rustig lig te wachten tot mama gedouched heeft en aangekleed is.. Tja, een stinkende mama is ook niet prettig dus wacht rustig af..

Maarja, dan is het tijd.. Brr, het is zo koud buiten en nu moet mama weer zo nodig de deur uit.. Gelukkig krijg ik altijd een warm jasje aan, mutsje op en lekker onder de trappelzak van de maxi cosi.. Domme mama, ze is haar portomonee kwijt.. Ze loopt even snel naar de auto om te kijken of hij daar ligt.. Als mama terugkomt, is haar hele broek nat en is heel hard aan het lachen.. Dan verteld mama wat er aan de hand is.. Mama is gevallen!!! Ojee, dat vind ik wel zielig hoor :( Mama had niet door dat er ijs op de stoep lag en natuurlijk moet zij daar weer in staan.. Toen was het BOEM en lag ze languit op haar snuit... Gelukkig kan ze er om lachen en heeft ze zich geen pijn gedaan.. Dat zou ik wel zielig vinden hoor.. Maarja, mama is vrolijk dus ik ook en geef haar een lieve glimlach.. Mama vind mij nu een draakje.. Wat heb ik verkeerd gedaan? Ik bedoelde het toch goed?

Gelukkig doet mama heel voorzichtig als ze me meeneemt naar de auto.. Ze wil niet dat ik ook val.. 's Middags moeten we nog heel even naar tante Marcella, mama heeft daar wat laten liggen..
    Als we daar aankomen zet ze me neer in de kamer.. Hihi, daar komt Spike de hond! Dat is lief! Hij geeft een kusje op mn handje.. Gelukkig is mama er bij en houd Spike goed in de gaten, zodat er niks kan gebeuren.. Toch vermoeiend hoor, dat autorijden enzo, dus ik ga maar lekker slapen.. Vind tante Marcella leuk! Ik moet altijd slapen als ik daar ben haha.. Vind ze niks aan volgens mij..

's Avonds blijven we lekker thuis en omdat ik heel erg moe ben moet ik vanavond op tijd naar bed.. Gelukkig kan ik nu steeds beter slapen 's avonds, zodat mama ook even tijd voor zichzelf heeft.. Ze doet al zoveel voor mij dus vind ik dat ik haar best even met rust mag laten.. Gelukkig weet ik heel goed dat mama altijd in de buurt is, mocht er iets zijn en komt ze me troosten als ik moet huilen..

Welterusten!
    Kusje Lenn

6. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Bedankt voor de complimenten meiden:)

Roeltje leuk geschreven zo vanuit het oogpunt van je zoontje. Alleen ik zou wel gewone leestekens gebruiken, dus niet na elke zin twee puntjes:) maar gewoon een punt.
    Dat leest wat fijner.

7. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    haha klopt, maar is een tic van me, kan er niks aan doen.

8. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @Roeltje; aaaah wat schattig!!! :D

Hier dan een stukkie van mij (let aub niet op de leestekens enz, dat heb ik nog niet zo onder de knie :p . En hou de doegroep in gedachte bij het geven van kritiek :D :p)

'Jij vindt Jack wel leuk hè?', zei ze plagend. 'Wat?...wie?', zei Lieke, terwijl ze probeerde zo onschuldig mogelijk te kijken. 'Jaaa, doe maar niet zo onschuldig!', lachte Elena. 'Onschuldig?', hoorde ze ineens een bekende stem achter zich. 'Dat geloof je toch zelf niet?' Elena draaide zich om en keek in een paar vrolijk twinkelende grijsgroene ogen.
    De omgeving leek opeens te vervagen, en Elena waande zich even op een godverlaten strand, met alleen het geruis van de wind in de palmbomen als achtergrondmuziek. Daar was hij...Jayden. 'Is er iets?', vroeg hij met een lachje. 'Eh...nee hoor, helemaal niks!', zei ze vlug., terwijl ze haar wangen warm voelde worden. 'Ik eh...was alleen wat na aan't denken.', mompelde ze met haar blik op de grond gericht. 'Hier, je drinken!', redde Lieke haar, en duwde het glas Bacardi-Cola in haar handen. 'Heb jij dat Engelse verslag al af?', vroeg Jayden aan Elena. 'Bijna', antwoordde deze. 'Pff, ik kan er echt niks mee', zei Jayden.
    'Je hebt geluk dat jij zo goed bent in Engels, ik wou dat ik dat ook had!' 'Eh...dank je...', zei Elena, hafstotterend. Wáárom kon ze nou niet normaal met Jayden praten?!

9. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

:) weer een super mooie tekst aalliyah86 :D

10. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @roeltje ik zou het persoonlijk wel veranderen als je er een boek van wilt maken of het wil laten bundelen voor je zoontje:)

@lucia ik vind het leuk geschreven hoor!! Niks mis mee:)

@tweemeisjes dank je! Dat stuk is al wel 4 jaar oud ofzo misschien nog wel ouder...
    Valt me wel op nu ik mn blogs terug zat te lezen dat veel dingen wel hier op zp van toepassing zijn hahaha.

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Lucia
    Vind het wel mooi hoor. Zeker duidelijk voor je doelgroep.

(zie je dat? Ik gebruik één puntje:p)

12. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hahhaah goed zo Roeltje:p

Ik vind het ook duidelijk voor je doelgroep hoor Lucia!

13. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @Aaliyah en Roeltje; dankjewel! :)

14. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    poeh, voel me nu echt een groentje haha..

15. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @roeltje we kunnen toch van elkaar leren:)

16. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @Roeltje; nee joh, je schrijfstijl is echt superleuk!
    Vind het cool om eens iets te lezen uit het oogpunt van een baby! :D

17. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    ja das waar:D
    verder dan zoiets kom ik echt niet:D ff kort stukje

stilte

Ik hoor de klok tikken, de zachte ademhaling van de honden en op de achtergrond de tv.

En het is nog maar net 20.00. Tijd voor mijn favoriete soap. Snel nog een kopje koffie zetten, een lekkere koek erbij en kijken maar. Hopelijk blijft de kleine spruit stil dit half uurtje. Het is in tijden niet meer zo rustig geweest.

Rond 20.30 ruim ik snel mijn kopje op, doe de vaat in de vaatwasmachine en duik ik achter mijn laptop.. Tijd om te forummen met de mama's, die net als ik, in december bevallen zijn van hun kindjes. De tv gaat op zacht en geniet van de rust.

Het nadeel van stilte is alleen dat je zoveel na gaat denken. Over de dingen die je beleefd hebt die dag, de dingen waar je soms tegen aan loopt en de dingen van het leven..

Zoals vanmorgen nog bij de supermarkt. Even snel een boodschap doen, omdat ik uiteraard gisteren weer wat was vergeten. Tussen de groente en de pakken melk staan zoals gewoonlijk de dagelijkse, normale types die over hun leven en vooral over dat van een ander staan te kleppen. Op de vraag of je er langs mag word niet gereageerd. Het enige wat ze kunnen is je raar aankijken alsof je een ongepaste vraag hebt gesteld. Tja, en daar sta je dan. Geen melk in de koelkast en wachtend met je kind in de kinderwagen. Na een paar minuten was ik het zat en druk de kinderwagen er zo tussendoor. En natuurlijk is het dan 'de jeugd van tegenwoordig'.

Nog nadenkend over dit soort voorvallen, geniet ik nog steeds van de zeer zeldzame stilte om me heen.

18. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @Roeltje; leuk weer!
    En heeeel herkenbaar! :D

19. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @roeltje ik durf bijna geen commentaar te geven:) maar je noemt je stukje stilte, als ik het lees dan heb ik niet het idee dat het daarover gaat.:) Het is wel leuk geschreven, maar het pakt me toch niet echt.

Sorry als mijn kritiek wat hard of onaardig overkomt, maar ik weet het niet zo goed te formuleren, en ik wil niet zeggen dat ik iets heel goed vindt, als ik het wat minder goed vindt:) (en ik ben liever eerlijk,zodat je iets kan leren)
    Ik wil zelf ook graag dat jullie mijn stukken kritisch lezen.:)

20. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Rust

Soms zijn de stilte en de rust zo fijn,
    dat je gewoon even alleen wil zijn
    Samen met je gedachten,
    die niks van jou verwachten
    Als al de leegte om je heen
    samen maar toch niet alleen

voorbeeldje titel en stukje passen imo goed:)

Deel Deze Pagina