Gisteren weer op afspraak geweest bij de gynaecoloog. Ik vroeg haar naar de waarden van mijn HCG hormoon omdat ze aangaf dat het maar met 70 was gestegen. Op maandag was het HCG hormoon 130 en donderdag 200 Je HCG hormoon hoort elke 2-3 dagen te verdubbelen, gebeurd dat niet dan heb je kans op een aankomende miskraam of een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Dat laatste heb ik gelukkig niet. Ze willen nu wekelijks een echo gaan maken om te zien hoe het ervoor staat. Ik zou vandaag in de berkening 5 weken en 4 dagen zwanger zijn (laatste menstruatie 19 juli met een cyclus van 32 dagen) de waardes van het HCG hormoon liggen vanaf de 6de week boven de 1080 er moet dus een wonder gebeuren... Ook mijn testjes die ik blijf doen worden er niet donkerder op maar ook niet lichter ( wat is dit toch.?.? Ondanks dit alles lees ik toch ook wel veer verhalen over vrouwen met een lage HCG waarbij het toch goed is gegaan en lees je dat het ook zo kan zijn dat het alsnog een supergezond kindje gaat worden.. Is er iemand die zich herkent in mijn geval? Ook een lage HCG had en toch een kindje heeft gekregen?
Ik had het meest vage streepje ooit toen ik 5 weken was, volgende dagen nog meerdere testen gedaan maar bleven vage streepjes, ben nu toch echt 29 weken zwanger! Gefeliciteerd met je zwangerschap en maak je niet te druk!
Lage hcg weet ik niet want dat is bij mijn jongste zoontje nooit geprikt. Weet wel dat ik vaagje streepjes hield op kruitvattesten. Hij is inmiddels bijna 14 maanden..na 5 missed abortions is het toch goedgekomen hier Overigens was het hcg bij al mijn missed abortions keurig de hoogte die het zou moeten zijn. Dus zegt ook niet al te veel.
Ik testte ook pas positief toen ik 7 dagen overtijd was. En mijn ovulatie was áltijd stipt, dus ik geloof niet zo in de HCG theorie.