Heeft er ooit iemand weleens van deze methode gehoord? Ik kan er niks over in het Nederlands vinden maar hier is een stukje dat ik gecopieerd heb van een pagina. To Get A Boy (According to Shettles): Time intercourse as close to ovulation as possible: The idea is that since the Y-chromosome sperm are faster than the X-chromosome sperm, there will be more Y-chromosome sperm who reach the egg, making it more likely that a Y-chromosome carrying sperm will fertilize the egg. Abstain from intercourse for four to five days prior to ovulation. Have intercourse only just at the time of ovulation and just before. Have intercourse that allows for deep penetration. Shettles recommends rear-entry (aka, doggy-style). The idea is that the sperm will be deposited closer to the cervix where cervical fluid is most friendly to the Y-chromosome sperm and where the boy sperm are more likely to survive since there is less distance to travel. Men avoid tight clothes: heat kills off both types of sperm, but will kill off the less protected, smaller Y-chromosome sperm faster, according to Shettles. Women have an orgasm: According to Shettles, female orgasm increases the alkaline secretions in the vagina that are favorable to the Y-chromosome carrying sperm. Shettles recommends having an orgasm before or at the same time as the male partner. To Get a Girl (According to Shettles): Have intercourse 2-3 days before ovulation and avoid intercourse just before ovulation until 2 days after ovulation and when you have peak cervical fluid: The idea is that when you have sex a few days before ovulation, only the X-chromosome girl sperm will be left in the female reproductive tract waiting to fertilize the egg when it is released. Have intercourse with shallow penetration: Shettles recommends missionary positionor any position that will deposit the sperm slightly away from the cervix, giving advantage to the longer living, but slower X-chromosome-carrying sperm. Women avoid orgasm: Shettles suggests women avoid orgasm because it makes the vaginal environment more alkaline, and less acidic and is disadvantageous to the X-chromosome girl sperm Nu heb ik dus de volgende vraag ook: Is er iemand die (nu ze er over nadenkt) tot de conclusie komt dat die methode inderdaad werkt? Meiden die dus bijvoorbeeld zeker weten dat ze 3 dagen voor eisprong maar 1x sex hebben gehad en daarna tot na de eisprong niet meer, die een in verwachting zijn/waren van een jongen. En ook meiden die maar 1x de Baby Dance hebben gedaan op de dag van eisprong of zelfs de dag erna, dus op zijn minst 5 dagen voor de eisprong geen sex hebben gehad en in verwachting zijn/waren van een meisje. Ik heb heel veel websites afgespeurd en het lijkt erop dat het wel degelijk werkt... INPUT graag Even een toelichting. Mij maakt het niet uit wat ik krijg, Ik wil gewoon een brusje voor Ryker. De reden dat ik op deze methode uitkwam was omdat ik gisteren mijn eisprong heb gehad en mijn man en ik voor het laatst afgelopen zondag ochtend de Baby Dance hebben gedaan Ik vroeg me af wat mijn kansen waren om zwanger te raken.
Tjah of het echt werkt daar zullen de meningen ontzettend overdeeld zijn!! Het is nog altijd een taboe en wekt behoorlijk veel ophef als een vrouw voor een bepaald geslacht kiest! Voor mij is het zeker geen taboe maar goed om even terug te komen op je vraag Mijn zoon is duidelijk OP de eisprong verwekt ben benieuwd naar nog meer reacties!!
Hier gevreeën een paar dagen voor eisprong, maar toch een jongetje gekregen. Had dus eigenlijk een meisje 'moeten' zijn, begrijp ik...? Ik zal het hem zeggen, hahahaha!
Haha, ik geloof er niet heel erg in, ik heb eens een filmpje gezien over wat een zaadcel allemaal in zijn voordeel moet hebben om toegelaten te worden tot het ei. De juiste samenstelling van de buitenkant etc. Weet het niet precies meer hoor, maar het was behoorlijk uitgebreid. En verder denk ik dat dan alle kinderen die geboren worden uit IUI of IVF dan jongetjes zouden moeten zijn, en dat is toch niet zo. Maar ach, er zijn heel veel van dit soort theoriën, 50% kans hè?
Emmy X ik begrijp waar je naartoe wilt met je theorie dat alle iui/ ivf babies dan jongens zouden moeten zijn. Maar kun je het proberen uit te leggen waarom? Ik heb op dit moment een brainfart en kan niet logisch denken...
Nee dat is natuurlijk niet zo. Bij IVF wordt een eicel gekozen en dat kan zowel een mannelijke (Y) of een vrouwelijke (X) zijn. Het is niet zo dat de eicel beslist of het mannelijk of vrouwelijk wordt. Vrouwelijke cellen zwemmen langzamer maar blijven langer leven, mannelijke zijn sneller maar ook kwetsbaarder. Maar ze zitten allebei in een kwakkie en kunnen dus allebei uitgekozen worden voor IVF.
bij ons klopte het niet: op dag vd eisprong sex gehad en is toch echt n meid. Nu alleen 2-3 dagen voor eisprong sex gehad: zou dus volgens deze theorie weer n meid moeten zijn. Nog ongeveer 8 mnd wachten en dan weet ik of het weer niet klopt. Denk idd dat je op sommige manieren misschien meer kans hetbt op een bepaald geslacht. MAar er zullen altijd zaadjes met zowel x als met y chromosomen aanwezig zijn. Dus je zou altijd een jongetje of n meisje kunnen krijgen. Misschien heb je alleen op deze manier wat meer kans op het een of andere geslacht.
Thanks juju- Ik snap het nu waarom er bij iui/ivf de kansen gelijk zijn op jongen of meisje. Op een of andere manier wist ik het wel maar kon het gewoon niet relativeren... Ik heb ook een andere website gevonden van een onderzoek dat gedaan is. Je moet er wel even de tijd voor nemen om het helemaal te lezen en snappen. De resultaten zijn verbazingwekkend. O+12 Method ~ New Zealand Study
Mama em- uit belangstelling wil ik graag weten hoe je zeker weet dat je eisprong 2-3 dagen na de baby dance was? Heb je ovutesten gedaan? echo? vruchtbaar slijm? of ovulatiepijn gehad?
In het kort wordt er het volgende bedoeld: O+12 houdt in dat je 12 uur na je ovulatie vrijt. Reden is dat dan de ph en doordringbaarheid van het baarmoederslijmvlies minder goed is, maar dat is wel beter voor het meisjeszaad. Die kunnen daar beter doorheen dringen dan jongens.
Bij IUI is het zo dat het zaad in de baarmoeder word gespoten en dat precies op de dag van de eisprong is, dit word gestimuleerd door een injectie met hormonen. Dus dat zou dan gelijk staan aan op de dag van de eisprong klussen, dus...volgens deze theorie, een jongetje moeten produceren.
Dat vind ik dus maar vaag... De gyn heeft me gisteren nog verteld dat een eitje maar 12 uur leeft en dat het voor een zaadcel ook rond de 12 uur duurt voordat het bij een eicel aangekomen is. Dat komt er dus op neer dat als je 12 u na o de bd doet. Dat als de eicel dood is omdat het 24u na o is... hmmmzz... :s Veel tegenstrijdige dingen dus.
Ik denk dat je in de war bent met ICSI.Met ICSI kiest de laborant een mooi zaadje en injecteert hij in de eicel.Met IVF moeten de zaadjes zélf in de eicel zien binnen te dringen.
dus ik krijg alleen maar zoons ?????!!!!!! ik krijg namelijk op de dag van mn eisprong iui hahaha we zullen zien ...als ik dalijk inverwachting ben laat ik weten of t klopt bij iui hahaha
Deze methode klopt denk ik wel, maar dat wil niet betekenen dat je DUS een jongetje of een meisje krijgt als je de ene of de andere beschrijving volgt. Het blijft gaan om kansrekening: Heb je zónder methode bijvoorbeeld 50% kans op een jongetje en 50% kans op een meisje (het ligt niet zo 50/50 maar dat laat ik voor het gemak even buiten beschouwing), dan heb je mét deze methode méér kans op het 'gewenste geslacht', maar nog altijd geen 100% kans. Misschien eerder 52% ofzo (ik zeg maar wat, maar ik denk dat je in die orde van grootte moet denken), dus nog altijd 48% kans op 'het andere geslacht'. Aan de hand van reacties van mensen hier over hoe ze gevreeën hebben en wat voor geslacht hun kindje was, kun je niets afleiden over of de methode werkt, tenzij je duizenden reacties krijgt en er een statistisch programma op loslaat etc. Maar de aannames van de methode zijn wel allemaal echt wetenschappelijk aangetoond en de verschillende manieren van vrijen (wanneer en hoe) hebben daarmee dus wel degelijk het effect dat ze de kans op een jongetje of meisje vergroten.
Ik ben geen gynaecoloog of geneticus maar waag me toch aan een uitleg Een eicel is altijd X. Bij zowel IUI als IVF worden zaadcellen bij de eicel in de buurt gebracht (resp. in de baarmoeder en in een petriglaasje). Dit zijn zowel X als Y zaadcellen. Bij IVF (in een glazen schaaltje) hoeven de zaadjes niet ver te zwemmen, dus geen voordeel voor de snelle Y-tjes. Ze hoeven ook niet lang te wachten op een eitje, dus geen voordeel voor de taaien X-jes. De kans op een jongen of meisje blijft 50/50 (dus weer buiten beschouwing latend dit percentage iets anders ligt). Bij IUI (injectie van zaadjes in de baarmoeder) moeten de zaadjes (zowel X als Y) nog een endje zwemmen. Zowel X-jes als Y-tjes gaan op reis. Hier zal het wel enig verschil maken of de eisprong nog moet komen, precies is of al is geweest. Zelfde als met gewoon vrijen, alleen door kortere afstand (en zonder de hindernissen van de vagina en baarmoedermond). De kans op een jongen/meisje kan daardoor misschien een paar procent verschillen, bijvoorbeeld 49/51 of 51/49, maar nog altijd zullen er uit IUI dus jongentjes én meisjes geboren kunnen worden. Bij IUI op de dag van de eisprong heb je dus nog altijd zowel kans op een jongetje als een meisje! Hooguit ietsje méér kans op een jongetje (bv dus 51% ipv 50%). Bij ICSI wordt een zaadje geselecteerd dat in de eicel geinjecteerd wordt. Ze mogen bij mijn weten absoluut niet testen of het een X of een Y zaadcel is en dus resp. een meisje of een jongetje oplevert. Ook hierbij worden dus zowel jongetjes als meisjes geboren. Statistisch gezien zou ik zeggen 50/50 (evenveel kans dat er een X als een Y wordt geselecteerd) tenzij er wel op bepaalde afwijkingen geselecteerd wordt (heb even niet paraat in hoeverre dat nu wel of niet mag in NL), en die mogelijk meer bij jongetjes of meisjes voorkomen. Maar dan nog blijft er bij ICSI kans op beiden geslachten.