De Shettles methode voor een jongen of meisje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lynnami, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

Thanks!
    Ik woon in de US dus dat moet wel goedkomen denk ik... ha ha
    Geen probleem dus. Ik ga even kijken op die site.

EDIT- ik krijg hem niet geopend...

2. Missy79

Missy79 Actief lid

11 feb 2010
    449
    0
    0

Wauw das gaaf!!
    Wat is de reden dat je je hierin verdiept als ik vragen mag??
    In nederland heerst er nl best veel taboe..
    Ik ben wel voor geslachtsbepaling maar dat komt omdat ik zelf nog steeds een sterke wens heb voor een dochtertje helaas zal dit er niet in zitten denk ik :)

En dat ik dit geen taboe vind wilt niet zeggen dat ik mijn jongens tekort doe juist het tegenovergestelde!~

Op zappybaby.be hebben ze er ook een topic over!

3. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

Ik ben me erin gaanverdiepen, ben het een interesant onderwerp gaan vinden nadat ik deze week toevallig op dat onderwerp uitkwam. Ik was aan het zoeken naar hoelang voor de eisprong je al zwanger kan raken omdat mijn vent de hele week weg was. we hadden 3 dagen voor de eisprong sex en was op internet dus info aan het zoeken f er een kans was om toch zwanger te raken, zodoende dus op dit onderwerp uitgekomen.
    Eigenlijk heb ik ook niet echt een voorkeur maar wil wel graag een meisje. Aan de andere kant heb ik liever een jongen omdat we dan niet zoveel kleren meer hoeven kopen ;)

Ik moet nu weg maar zal vanavond even terug komen kijken hier.

4. grace20

grace20 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.322
    0
    0
    huisvrouw
    bredene
    hehe, mijn dochter werd verwekt op de dag van mijn ovulatie,

5. Missy79

Missy79 Actief lid

11 feb 2010
    449
    0
    0
    haha ja zo zie je maar weer het is altijd 50/50 maar je kan er als vrouw zijnde naar ik heb gelezen toch meer aan doen om je beneden omgeving meisjes vriendelijker en jongens vriendelijker te maken haha leuk omschreven zo toch :p

6. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Juist, het zou dus gaan (als er een kern van waarheid in zit) om een procentje of twee meer kans op de een of de ander.

Dus om te schrijven "to get a boy follow path A, for a girl path B" is dus een redelijke overdrijving van de feiten hehe

Nou goed, best leuk om te lezen, maar ik hecht er niet veel waarde aan ;)

7. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

Dat heb je heel goed uitgelegd! Dank je :)

8. daatje

daatje Actief lid

28 jan 2010
    248
    0
    0
    Werkte bij ons eerst twee meiden derde werd een jongen toen we die Shettles methode gebruikten
    Maar dat is onze ervaring

Liefs

9. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Leuk om te lezen dit... Ik heb een zoontje en inderdaad kort voor de eisprong geklust, dus het klopt wel. Ik zou nu wel graag een meisje willen, al is een jongen natuurlijk ook heel erg welkom. Maar in mijn omgeving is er ook de - meer huis-tuin-en-keuken - theorie dat de man bepaalt. Als de man graag een zoon wil, krijgt hij die. En tot nu toe klopt dat wel...

Als wetenschapper zou ik er eigenlijk niet in moeten geloven, maar ga maar eens na. Vaak is het wel zo. Mijn vriend wilde echt een zoon (en kreeg die), wij hebben vrienden en die hebben twee zoontjes, en hij is ook echt zo'n jongensvader: die gaat echt niet samen met een dochter. Andersom wilde de vriend van een vriendin van mij heel graag een dochter, en absoluut geen zoon, en die kreeg een dochter. Maar nu moet ik ook eerlijk zeggen: er zijn ook veel vaders die het niets uitmaakt, en daar is dan geen theorie voor, haha.

Oh ja, dat onderzoekje is trouwens wel interessant, want dat lijkt er op te wijzen dat die o+12-methode klopt. Toch?

10. Missy79

Missy79 Actief lid

11 feb 2010
    449
    0
    0
    Onze beste vriend wilde perse een jongen en kreeg een meid dus ook die theorie klopt niet altijd

11. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Nou, goed om te weten, want dan kan deze theorie ook weer de prullenbak in... :D

12. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb geklust op de dag van ovulatie (denk zelfs iets erna) maar ik heb een meisje en ook nog een een heel erg meisje meisje hihi.
    Bij mij klopt het dus niet. Je hebt een Australische dame die het tegenovergestelde beweert. Choose the Sex of your Baby
    Uiteraard tegen een flink bedrag 100% garantie.....
    Ik zou het leuk vinden om nu een jongen te krijgen maar ik ga er verder niets voor ondernemen. Voor mijn dochter is het misschien wel leuker om een zusje te krijgen dus we laten het lot beslissen :)

13. Chantico

Chantico Niet meer actief

Hoezo niet? Als uit wetenschappelijk onderzoek blijkt hoe bepaalde processen in het menselijk lichaam werken en dat bijvoorbeeld bepaalde chemische omstandigheden in de vagina/baarmoeder of de tijd tussen ejaculatie en eisprong gunstig zijn voor X-zaadjes of juist Y-zaadjes, dan is dat toch geen kwestie van bijgeloof versus wetenschap? Dat is gewoon wetenschap.
    Het is alleen niet wetenschappelijk om de conclusie te trekken dat je de omstandigheden dermate kan beïnvloeden dat je DUS 100% zeker een bepaald geslacht krijgt (zaadcelselectie uitgesloten ;)). Maar dat bepaalde factoren bijdragen aan een grotere kans op een jongetje of meisje (hoe minimaal die vergroting dan ook is, dat zetten ze er alleen nooit bij ;)), dat is volgens mij op zich wetenschappelijk correct.

14. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    @Chantico: ik bedoelde die theorie dat 'de man bepaalt', dus dat de de man krijgt wat hij wil. Dat is nu niet bepaald wetenschappelijk onderbouwd. Maar deze Shettles-methode en die o+12-methode zijn wel degelijk gebaseerd op wetenschappelijke bevindingen, inderdaad.

@Anna1978: Als ik het goed begrijp, heeft in jouw geval dus de o+12-methode gewerkt. Toch?

15. Chantico

Chantico Niet meer actief

Lindangel, sorry, nu ik het teruglees zie ik ook duidelijk dat je dat bedoelt :)

Deel Deze Pagina