De shettles methode gaat uit dat er een verschil zit in de snelheid en overlevingskans van x en y zaadjes van de man. Door er gebruik van te maken zou je kunnen beïnvloeden of je een meisje of een jongen krijgt als je zwanger wordt. Als je voor de eisprong dus klust en op de eisprong niet, dan is de kans groter dat je een meisje krijgt volgens de methode. Omdat het x zaad zich beter staande houdt, maar langzamer zwemt. Als je dichter op de eisprong klust dan is de kans groter dat het een jongen wordt, omdat het y zaad sneller zwemt en niet heel lang hoeft te overleven. Nou ben ik benieuwd, wat krijg jij en denk je dat het strookt met de theorie die als shettles methode wordt gepresenteerd.
Bij ons klopt het niet, ik weet vrij zeker dat ik op de dag of de dag na mijn eisprong zwanger ben geraakt en het is een meisje . Maar goed, het is volgens mij een kans die ietsje groter is, zo van, als je op de dag van eisprong zwanger raakt is de kans op een jongen 52% ofzo, het is niet dat de kans dan 100% of in die richting is.
Eylem: Het is sowieso een kansberekening. Heb niets over 100% zekerheid gezegd. Maar goed, dan is het dus 1x een valse veronderstellling dat de methode zou kunnen kloppen. Dank je wel voor het reageren.
Ik weet dat bij de laatste uk we alletwee weinig tijd en energie hadden, dus erg weinig met elkaar gevreeën hebben. Vanaf een week voor de eisprong geen sex gehad tot de dag voor en de dag van de eisprong (duidelijk gevoeld). Die dagen hebben mijn man en ik nog wel een ontvangstcomité die kant op gestuurd en het is inderdaad een jochie geworden. Ik geloof ook dat het inderdaad de kans iets vergroot, maar niet noemenswaardig. Ik ben wel benieuwd naar andere ervaringen. Ik heb dus gekozen: "jongen, dicht op de vermoedelijke eisprong geklust"
bij beide zwangerschappen klopte mijn berekeningen niet. bij mn zoon had ik 'te laat' geklust(dag ná eisprong) en werd toch zwanger. en deze keer veel te vroeg(4 a 6dagen vóór eisprong) mijn berekeningen zouden uitkomen op 8juni bevallingsdatum maar volgens metingen pas 15juni. ruime week terug gezet ondanks het veel te vroege geklus.
Hier zal het waarschijnlijk ook niet kloppen, maar we hebben nog geen 100%zkerheid, dat hopen we over 2 weken te krijgen. Hier dus zeker 4 dagen voor mijn eisprong geklust (deden aan periodiek onthouding en mijn ei is eerder gesprongen) en heb op dag 13 heel duidelijk mijn eisprong gevoeld. Zou dus volgends deze theorie een meisje moeten krijgen maar volgens de verloskundige is de kans 75% dat we een jongen krijgen. Het zou dan dus niet kloppen. Ik laat het over 2 weken nog wel weten of de verlsokundige echt gelijk had.
De eerste keer hadden we de moed opgegeven na een jaartje en zouden we onderzoeken krijgen in het ziekenhuis. Die maand waren we er dus helemaal klaar mee en wilden we beiden niets meer. Tot ik mijn eisprong heel duidelijk voelde. Testje gedaan en ja hoor: daar was ie. Die hele maand dus 1 keer seks gehad en raak...! We hebben een zoontje gekregen. Deze keer kan ik er niets van zeggen, ik weet helemaal niet over de eisprong, ik had de spiraal er net uit, had daarvoor niets geen regelmaat en was gelijk zwanger...
bij mij klopt het wel want heb maar 3x geklutst die maand..net 2x naar mijn ongi(hij was toen over)..en toen rond de eisprong was ook erggggg verbaast had me er echt bij neergelegt dat ik niet zwanger zal zijn...
ja zeker wel door een pretecho..het was duidelijk te zien en ik heb ook foto in mijn fotoalbum...en het was ook erg leuk om al een pretecho te hebben.. Een kennis van mij is de dag ervoor geweest en daar kon ze het ook al bij zien..en ze heeft al 15 jaar een praktijk en ze heeft het tot nu toe 2x fout gehad..
Dan zouden wij een jongen krijgen (en dat denk ik ook steeds, geen idee waarom) Ik had iui op de dag van de eisprong. Ben benieuwd! Nog 8 weekjes wachten dan weten we het waarschijnlijk
Hey maar dat zou dan eigenlijk betekenen dat er bij iui en ivf in verhouding veel meer jongens geboren zouden worden toch? Bij iui is het (bijna) altijd op de dag van eisprong, en bij ivf ligt alles tegelijk op het schaaltje en is de snelste zwemmer dus eerst. Ik kan er tot nu toe nog niet echt iets van vinden of het klopt. Ik zoek wel even verder.
Weet het nog niet Maar dag 11/13/15/18 geklust en dag 15/16 eisprong gehad Dus kan hier dan volgens theorie alle kanten op! Volgens termijnbepaling was me ovulatie dag 15! Maar ja welke dag is de gelukkige
bij de 1ste 2 weet ik niet wanneer, omdat we voor deze zwangerschap in de mmm liepen weet ik wel wanneer geklust en dat was 2 dagen voor ei en op ei.
Bij ons klopte het bij de eerste wel, bij de tweede niet. Dat had een meisje dan moeten zijn. Ik denk day shettkes de kans ietwat verhoogt, maar niet alles beslissend is.