ik heb 2 kruiken een tijd terug over kunnen nemen via marktplaats dit zijn koperen van hema 1 is goed, de 2e lekt toch wel wat (bij het schroefdraad en door de gaatjes) ik wil even kijken of dit op de lossen is met wat teflon tape ertussen (want er zijn bij de hema geen passende nieuwe dopjes meer te kopen voor dit model kruik.. hebben ze veranderd nieuw model kruiken dus ook alleen maar nieuw model dopjes!) maar heb mijn kraamzorg coach al in t begin s gevraagd, en die zei dat 1 in principe ook wel genoeg is omdat ik in t ziekenhuis wil bevallen... een pittenzak mag niet omdat dit kan smeulen (nou, wat ze er dan mee doen weet ik niet maar goed...) dus ik heb voor de kraamzorglijst zeg maar 2 kruiken maar betwijfel of het echt nodig is en ik t gebruik hoeveel kruiken hebben jullie en wat zijn ervaringen? heb je er daadwerkelijk 2 nodig... of is 1 genoeg...
Als ik kijk naar je uitgerekende datum, denk ik dat 1 kruik voldoende moet zijn. Mijn zoontje (begin maart) kon zich de eerste 2 dagen nog niet goed op temperatuur houden. Toen had hij heel even 2 kruiken in bed. Na 3 of 4 dagen hoefde hij al helemaal geen kruik meer.
jaa daar zat ik ook al mee het is geen midwinter vrieskou kindje natuurlijk.... eind april kan t wel fris zijn.. maar zeker niet ZO koud... en 1 kruik in huis is natuurlijk super handig want soms is t gewoon te fris en kan een kruik geen kwaad (sommige kids kunnen zich ook moeilijker warm krijgen heb ik wel s gehoord) maar ik denk ook als die 2e niet lekdicht is te krijgen... en heb ik echt warmte nodig dan heb ik zo een pittenzak (die ook lekker warm word in de magnetron en als je die net als een kruik op veilig afstand legt is er geen probleem)
Mijn dochter is een novemberkindje, en ik heb helemaal geen kruik gebruikt. Eentje lijkt me dus voldoende.
gelukkig dan probeer ik nr 2 te repareren zo niet dan jammer dan... tis ook " het staat op de lijst" maar 1 leek me ook wel genoeg
Ik zou toch die kapotte kruik wegdoen. Je vergeeft het jezelf nooit als dat ding toch gaat lekken. Bij de babydump en hema heb je al een nieuwe voor 15 euro. Veiligheid voor alles!!!!!
Onze dochter is ook eind april geboren maar die heeft echt nog wekenlang 's nachts met 2 kruiken geslapen....ze had het gewoon snel koud. Dat weet je van tevoren niet. Maar goed, als blijkt dat je kindje er twee nodig heeft, is een nieuwe snel gekocht natuurlijk. Of misschien kun je er eentje lenen ofzo?
idd mocht blijken dat, dan is het zo gekocht ja... want ik vind t sonde als ik er 2 heb en er uiteindelijk maar 1 of geen gebruik...
Hier maar 1 kruik en die is nooit gebruikt. Een tweede nieuwe kruik is er zo bij gekocht als het echt nodig is. Zou het dus niet doen.
HIer wel 2 kruiken gebruikt, zelfs in de zomer en Finn in het ziekenhuis geboren. Finn hield zichzelf aan het begin slecht op temperatuur, en daardoor toch vaak nog 2 kruiken. Ik zou wel de kapotte weg doen en of een nieuwe halen, of het af te wachten tot je kindje er is.. Zou wel heel erg zijn als je hem "gerepareerd" hebt en hij toch nog onverwacht lekt..
bij de marskramer, mooiekruik voor 7 euro.. hoef je ze niet 2dehands voor te kopen.. Ik gebruik hem voor mezelf, maar kindje lief mag hem straks wel lenen hahah
1 kruik is voldoende lijkt me. Sem is van maart en we hebben dat ding amper gebruikt want hij kon al vanaf dag 1 goed op temperatuur blijven.
wat voor een? want het behoren toch metalen te zijn?? ik heb namelijk wel zo een rbber achtige kruik..
Beide kindjes zijn in de zomer geboren en hebben wel 2 kruiken gebruikt, vooral '' s nachts. Ik zou zeggen, veiligheid voor alles. Als je ze niet gebruikt kan je ze altijd nog verkopen.
hier ook een oudere hema kruik die lekte gekregen, ik heb wel het dopje gekocht, daar het rubebrtje uitgewipt en die in de lekkende dop gedaan. Het oud rubbertje was namelijk uitgedroogd met scheurtjes enzo, ik heb dus alleen het rubbertje moeten vervangen!
jaa ook naar gekeken maar die rubbertjes zijn ook anders 1 is met een soort verdikking (de oude) terwijl de nieuwe gewoon plat zijn... nouja hoe dan ook ik heb 1 goeie kruik... mocht kindje t echt koud krijgen heb ik nog het graaien naar een pittenzak en een soort rubberen kruik.... en als het kindje echt n kukleumpie is die niet goed warm krijgt, is een 2e metalen kruik zo gehaald
Heb je al intake van de kraamzorg gehad? Wij hebben namelijk zelf ook 1 kruik, en bij G. 1 kruik geleend, maar die moest weer terug... Eergisteren was er iemand van het kraambureau, en die gaf aan dat de kraamverzorgende een kruik mee zou nemen. Mocht het dan echt nodig zijn als die weer weggaat, kun je er altijd zelf nog eentje kopen. De kapotte zou ik wel wegdoen eerlijk gezegd... Stel je voor dat je denkt hem gemaakt te hebben en hij gaat tóch lekken... Fijne zwangerschap!!
Als kraamverzorgster wil ik je het volgende adviseren. Gooi die kapote kruik weg, niks met tape gaan klieren! Koop gewoon een nieuwe kruik. Vaak heb je er wel 2 nodig! Daarna kun jij ze ook weer doorverkopen en ben je niet al je geld kwijt. Een pittenzak en rubberen kruik absoluut niet gebruiken!!!!! Het is een misverstand dat kinderen die in warmer weer geboren worden, geen kruiken nodig zouden hebben. Over het algemeen merk je zelfs het tegenovergestelde. Het is heel belangrijk dat je kindje goed warm blijft en dat dat op een veilige manier gebeurt! Ze drinken en groeien beter simpel weg, doordat ze weinig energie kwijt zijn aan zichzelf warm houden. Daarnaast slapen ze vaak beter. Dus ik zou zeggen niet zo moeilijk doen en gewoon nog een kruik kopen, voorbereid zijn om je kindje het nodige te bieden. ps. elke kraamverzorgster controleert de kruiken voordat ze bij de baby komen (als het goed is). Dus controleer de nieuwe kruik niet. Is die nieuwe kruik niet nodig, dan kun je hem als het goed is ook terug brengen
Ik ben blij dat we er twee hebben gehad. Ook al beval ik nu in een andere periode, dan nog zou ik er niet op willen gokken en voor 2 gaan denk ik.