Hallo dames, Ik heb even een vraagje over de kraamzorg. Misschien kunnen jullie die beantwoorden, zodat ik niet hoef te bellen. Vandaag heb ik mijn bevestigings papieren van de kraamzorg ontvangen. Nou stond er bij de arbovoorwaarden dat er stromend water aanwezig moet zijn op de verdieping waar de zorg word verleend. Wij slapen namelijk op zolder en daar is geen stromend warm water. Wel hebben we een koude kraan er zitten, maar daar kan geen emmer onder. Is dit een grote verplichting? Zijn wij genoodzaakt om hier een oplossing voor te vinden?
dan zou het officieel zo moeten zijn dat je een bed hebt staan op de verdieping waar wel stromend water is. alles is te overleggen met de kraamverzorgster, ik had geen klossen onder mijn bed (kon niet vanwege het bed) en onze kraamverzorgster deed daar niet moeilijk over terwijl ik dan officieel een bed had moeten huren waar wel klossen onder kunnen. dus ja, je bent het verplicht. maar overleg het en dan kom je vast tot een oplossing.
Tgaat vooral over de bevalling.. Dat ze warm water kunnen pakken als dat nodig is. Dus weet niet of je thuis of in het ziekenhuis wilt bevallen? Als dat in het ziekenhuis is zou ik me er niet druk over maken. Als je thuis wilt bevallen zou ik toch voor de zekerheid even bellen..
Klopt, staat er inderdaad in.. en bij de intake deed ze ook super moeilijk aangezien wij ook geen stromend water hebben op zolder waar we slapen. Maar als je van onze slaapkamer 2 stappen zet, ben jij trap.. loop je trap af doe je 1 stap en je bent in badkamer en dus bij stromend water. Heb ik ook aangegeven, en moest van intake toen maar aan vk vragen hoe of wat. Nou, die zegt ook.. die 2sec. kunnen we wel heen en weer lopen om water te halen als dat evt nodig is. Dus ben gewoon lekker zonder problemen thuis op de zolder bevallen
Staat bij mij ook in de voorwaarden, maar heb ook geen stromend water op de verdieping waar het kraambed staat. Er werd bij de intake niet moeilijk over gedaan. Behalve de vraag of we kunnen zorgen voor een jerrycan achtig iets zodat de kraamverzorgster niet steeds naar boven en beneden moet.
Is het gebruikelijk dat je de voorwaarden al krijgt voor ze op bezoek komen? Ik heb wel een bevestiging gekregen maar geen voorwaarden of extra info.
ik had ook geen extra voorwaarden in de bevestiging staan! Ik had bij de eerste ook geen stromend water boven, was alleen voor mezelf lastig want ik wilde na de bevalling douchen en moest de trap af, heel dapper ging ik maar bleek toch wel erg moe te zijn! En voor het wassen van de kleine was het nooit een probleem want de eerste dag zorgde mijn vriend voor water in het badje en daarna hebben we haar steeds gewaasen, daar is ook de badkamer