melding windows -> worm?

Discussie in 'De lounge' gestart door Inky, 6 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Ik krijg nu al enige dagen steeds een schermpje op mijn bureaublad. Het lijkt van Windows zelf te zijn en gaat over een gratis virusscan.
    Als ik het scherm wegklik, krijg ik meteen bericht van Norton dat er een worminbraak heeft plaatsgevonden en dat deze geblokkeerd is.

Ik heb de computer helemaal door Norton laten scannen en ook nog door een ander programma. Daarbij zijn geen virussen gevonden. Ook heb ik alle updates gedownload van Windows.

Ik durf alleen niet op OK te klikken in het schermpje omdat ik niemand anders over die melding hoor.

Ik heb een afbeelding van het schermpje in mijn album staan. Als je op de foto klikt en dan nogmaals in het scherm op de foto klikt wordt hij vergroot en kan je de tekst lezen.

Kent iemand deze melding? Wat moet ik ermee? ALs het niet te vertrouwens is, hoe zorg ik dan dat ik die melding niet meer krijg?

Hopelijk kunnen jullie me helpen.

2. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Het lijkt erg op spyware.
    Dat is een reclame spam.
    Dat kan een worm zijn op je computer.
    Ik zou het iig niet aanklikken.
    Als je last hebt van spyware (dus ongewenst reclame wat zomaar uit het niets op je scherm vrschijnt) moet je je hele computer op gaan schonen.
    Dus back ups maken en alles weer overnieuw instaleren.
    En anders even al je cookis verwijderen en geschiedenis ect....

Succes

3. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Lijkt me een pop up/ reclame. Windows doet dit volgens mij niet zo en zeker niet als je een scanner op je pc hebt zitten!

Heb t laatst gehad toen ik een bepaalde site geopend had. Leek net echt maar heb t weggeklikt. ALs t blijft terug komen mss effe kijken bij software of er iets nieuws is geinstalleerd ofzo

4. MarjoM

MarjoM Actief lid

24 jun 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    Bij spyware kun je ook proberen of je het kan verwijderen met dit gratis anti spyware programma; avg anti spyware.
    Sowieso best handig voor elke internet gebruiker, je staat versteld wat een troep op je pc kan komen :confused:

5. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ja precies... echt veel troep kan er zomaar opkomen. Ik heb twee gratis programma's die steeds heel goed uit alle tests komen: AVG Free virusscanner en CCleaner. Dit laatste programma schoont je computer op en haalt er nogal wat problemen uit. Haha, van de week nog CCleaner op de pc van mijn moeder gezet. Die haalde er 1 Gb aan rotzooi vanaf. Mams weer helemaal happy.

Succes met je worm ;)!

Groetjes,
    Josien

6. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hier ook een AVG fan ;)

Volgens mij is die melding bij jou spyware.

7. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Niet klikken wordt er hier gezegd.

8. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    oke klikken doe ik al niet maar het blijft komen die melding zou ik graag weg willen hebben.

Ik heb de computer al met AVG gescanned maar nog niet met die CCleaner.

Heb je daar een site van?

Geschiedenis, cookies e.d. heb ik al gewist, de computer is gedefragmenteerd en heb schijfopruiming gedaan. Niks lijkt te helpen.

Explorer loopt ook vast. Dit forum heb ik nu 2 keer open. De eerste keer liep ie vast na 1 min. en nu heb ik hem op een ander tabblad en dat gaat wel goed. Maar de andere staat vast op het andere tabblad.,

9. wolly

wolly Niet meer actief

Heb je toevallig de laatste tijd nog iets gedownload en geinstaleerd op je comp ( vriend kijkt/lees mee) daar kan het aan liggen.

10. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Mijn man zegt dat je browser waarschijnlijk gehijacked is. (je explorer is corupt volgens hem en daarom start hij op met die pop-up)
    Mijn vader heeft dit ook op de pc.
    Dit is ook de reden waarom j explorer vast loopt.

Er zijn manieren om het er af te krijgen maar die zijn erg omslachtig.
    Het makkelijkste is om een back-up van alles te maken (foto's enz...)
    En dan windows weer compleet opnieuw instaleren.
    Hoop dat je hier wat aan hebt.
    Mijn man vertelde me dit aangezien hij dit ook wel is heeft mee gemaakt.

Wens je veel succes!

11. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Ik heb Skype gedownload, als ik dat eraf gooi en weer opnieuw erop zet is het mss wel over.
    Ik dat straks eens proberen.

Alles eraf gooien is voor mij echt ene laatste optie omdat we ook rabotelebankieren en allerlei bedrijfsadministratie erop habben staan. Die programma's zijn mega groot en het is een heel gedoe met licencies e.d. om ze er dan weer op te krijgen.

12. wolly

wolly Niet meer actief

Wat je ook nog kunt proberen is systeemherstel doen als je weet welke datum je het gedownlaod hebt doe je systeemherstel en dan kies je de datum daarvoor dan moet het er ook af zijn.

13. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Ik heb nu Skype eraf gegooid en de ccleaner laten lopen. Die heeft er een boel afgehaald maar dat zijn meer tijdelijke bestanden enz.

Weet iemand een goed GRATIS programma voor Spyware e.d. Ik vind er een heleboel die gratis scannen maar als je dan de gevonden spyware en infecties wil verwijderen dan moet je betalen.

Deel Deze Pagina