Dag allemaal, Omdat ik nu onregelmatig en zwaar werk heb in de zorg, denk ik er regelmatig over om iets anders te gaan doen. Nu heeft fysiotherapie mij altijd getrokken, maar de opleiding is zwaar en niet te combineren met een gezin en financieel toch wel gebonden aan een baan. Daarom op zoek naar ervaring naar mensen die masseur/masseuse zijn, welke opleidingen doe je dan? Hoe bevalt het? Werk je voor iemand of zelfstandig? Verdiend het genoeg als baan of is het meer een hobby? Hoe zwaar is het lichamelijk? Heb je verder informatie? Dank
Hoi Ukkie, Ik ben zelf geen masseuse maar mijn nicht doet dat aan huis. Ze werkte hiervoor in de zorg en door alle bezuinigingen had ze het niet meer naar haar zin, tijd voor iets anders. Ze had nog een kamer leeg staan die ze heeft omgetoverd tot een relax ruimte, hierna heeft ze een cursus massage gevolgd bij een mevrouw die dit aanbood. Volgens mij had ze haar via internet gevonden. Ze heeft volgens mij rond de 1200,- betaald voor de cursus tot aan haar diploma. Dit deed ze elke zaterdag. Hierna is ze reclame voor zichzelf gaan maken via folders aan huis, mond op mond reclame en Facebook. Eerst deed ze dit zwart en nu het redelijk goed loopt heeft ze sinds de zomervakantie een kamer van koophandel nummer aangevraagd en betaalt ze nu ook gewoon belasting. Druk heeft ze het niet, ze heeft soms 3 cliënten op 1 dag en soms maar 1. Voordeel voor haar is dat ze vanaf thuis kn werken en geen opvang meer nodig heeft voor haar zoontje.
Ik lees even mee. Loop al een tijdje met de gedachte om een opleiding tot masseuse te volgen zodra ik mijn rijbewijs heb.
Zelf geen ervaring, maar een kennis van ons is dit gaan doen. Eerlijk gezegd: je moet het als hobby zien, niet om er echt geld aan te verdienen. Het is zo'n luxe product, mensen komen niet als ze ff geen geld hebben, en soms is via verzekering naar fysio gewoon goedkoper. Toen hij het zwart deed voor een vriendenprijs liep het storm, maar sinds het officieel gebeurt, is het niet zo druk.
Ja ik! Maar zeker geen fulltime baan aan. Meer hobby inderdaad. Doe er nog wel heel veel dingen bij waardoor ik wel zzp ben en er redelijk aan over houd, maar zeker geen dik betaald beroep. ....
Ik heb naast mijn opleiding ook cursussen masseren gedaan, maar vond het lichamelijk gezien erg zwaar. Natuurlijk leer je -net zoals in de zorg- hoe je moet staan etc, maar voor je lichaam blijven bepaalde houdingen onnatuurlijk en zou daar zeker rekening mee houden. Je moet goed kracht uitoefenen en sommige mensen hebben erg stugge spieren of zijn zo groot dat het echt uitputtend werk kan zijn. Ik zou zelf ook nooit meer dan drie lichaamsmassages per dag willen geven. Zelf heb ik geen praktijk en deed de massages slechts erbij, maar mijn nicht heeft wel een praktijk en is daarbij werkzaam bij een kliniek (omdat zij te weinig werk had). Het leuke is wel dat zij er steeds weer nieuwe cursussen bij doet en dus veel leert. Ook werkt ze als vrijwilliger bij triathlons etc om haar praktijk te promoten. Waarmee je misschien nog extra klanten kan aantrekken (mocht je ermee doorgaan) is om hele spa behandelingen erbij aan te bieden. Een cursus over olieen etc is ook erg leuk in dit vak en op die manier kun je ook reinigingen met scrubs etc aanbieden. Een warm rug masker, voeten of handen erbij en dan kun je (zelfgemaakte) natuurlijke olieen erbij verkopen als extra inkomen en is heel leuk om te maken! Wat ik trouwens ook altijd best jammer vond aan massages was dat lang niet iedereen voor de ontspanning komt. Veel mensen komen echt om een praatje te maken waardoor je jezelf niet kan geven en totaal niet in het ritme kan komen. Of ik kon toch in dat ritme komen, maar mensen hadden er niet van meegekregen omdat ze alleen maar aan het kletsen waren...😑