Is dit baby-acne? foto

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Talitha15, Jan 30, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Talitha15

Talitha15 Actief lid

May 2, 2007
    238
    0
    0
    Mijn meisje van 5 weken heeft sinds 1 week ineens uitslag. Het voelt als schuurpapier en is rood en zit in haar gezichtje, hoofdhuid, nek tot aan haar borst. De huisarts zei maandag dat het op baby acne lijkt, maar ik twijfel. Ze is verder wel rustig en drinkt goed. Ze heeft sinds 2 weken flesvoeding. Hebben jullie ervaring?

Met deze link zie je de foto groter: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-3CUC6KUN.jpg en http://www.mijnalbum.nl/Foto-7XKS6QCP.jpg

2. Silvie

Silvie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    3,910
    0
    0
    Woerden
    Lijkt wel een allergische reactie

3. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Lijkt mij ook iets anders. Inderdaad een allergische reactie of toch iets anders. Ik zou nog eens teruggaan.

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Mijn inziens ook een ssort eczeem / allergie. Geen baby-acne.

Kwebbel

5. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Zo zag mijn eczeem er ook uit toen ik een koemelkallergie had. Maar dan zat het aan de binnenkant van mijn ellebogen en knieholtes. Denk dus ook een allergische reactie op iets. Lijkt me iig geen acne.

6. Iloon

Iloon Fanatiek lid

May 5, 2007
    2,583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    ziet er niet uit als baby-acne, dus zou zeker terug gaan
    Yaeda heeft baby-acne gehad en zag er echt anders uit!

7. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Baby acne ziet er naar mijn weten anders uit. Lynn had toen echt allemaal pukkeltjes. Ik vind dit ook meer op huiduitslag lijken.

8. Talitha15

Talitha15 Actief lid

May 2, 2007
    238
    0
    0
    Ik heb de dokter wederom gebed en hij zei dat het beeld echt niet op een allergische reactie lijkt, maar op een ernstige vorm van baby-acne. Hij heeft haar nu antibiotica voorgeschreven/
    Ik moet dit 7 dagen geven en als het dan nog niet over is dan vraag ik om een verwijzing naar de kinderarts. Mijn arme kleine kindje. Ze was zo knap, nu ziet ze er niet uit. Ik denk dat ik er meer last van heb dan zij, gelukkig!

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    hoi lalitha

dit is inderdaad baby acne en alicia had er ook zo erg last van. ze vertelde mijn dat het kwam door de borstvoeding en inderdaad toen ik daar mee stopte verdween het meteen.
    ik had niet het idee dat alicia er toen last van had maar inderdaad het is geen gezicht. alicia heeft het ongeveer 2 a 3 weekjes gehad en met 2 maanden was het echt helemaal over

ik lees dat jij pas bent overgestapt naar flesvoeding dus bij jou kleintje ligt het niet aan de mama hormonen lijkt me, misschien toch een reactie op de melk en zou eventjes een paar weekjes afkijken.
    heeft ze verder ook ergens last van zo nee denk ik niet dat het iets bijzonders is hoor maar misschien wel een reactie van haar op het niet meer krijgen van de hormonen van mama :(

10. sim

sim Niet meer actief

lijkt mij geen babyacne, elijah heeft iets gehad wat er net zo uit zag, babyexceem, of ook wel berg. kreeg ketacanolgel en creme en het was zo weg..

11. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Noa heeft ook babyacne gehad en dat zag er heel anders uit dan bij jouw kleintje.

Ik zou eerder zeggen dat het een vorm van eczeem is of een andere huiduitslag. Misschien kleedt je haar te warm aan? Want het lijkt ook wel uitslag van warmte.

Succes met je meisje..

12. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,069
    3,862
    113
    Nou, ik vind het ook niet op baby-acne lijken, zag er bij Robin anders uit.

13. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ons meisje heeft koemelkallergie. De uitslag daarvan zag er precies hetzelfde uit. Misschien eens allergy care proberen (in overleg met je arts natuurlijk)?

14. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    het is precies de zelfde uitslag die daan heeft als hij op voeding reageert waarhij niet tegen kan

15. Talitha15

Talitha15 Actief lid

May 2, 2007
    238
    0
    0
    Het lijkt erop dat de HA gelijk had. Ze heeft nu een dag antibiotica en ik zie het gewoon wegtrekken! Gelukkig maar!

16. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    gelukkig meis dat het zo goed aanslaat hopelijk is het snel helemaal weg.

17. Talitha15

Talitha15 Actief lid

May 2, 2007
    238
    0
    0
    Vandaag ziet het er rustig uit. Ze heeft alleen wel wat meer last van haar buikje. Logisch ook natuurlijk. Ik moet alleen de kuur afmaken ,dus ik mag nu niet stoppen. Ze moet nog t/m dinsdag antibiotica.

Share This Page