1 eierstok

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Zonnestraaltjes, 27 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestraaltjes

Zonnestraaltjes Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.490
    0
    0
    Hallo mensen,

Vorig jaar juli ben ik geopereerd wegens een cyste in mijn eierstok. Een heftige buikoperatie maargoed. Die tijd veel angst gehad en nu nog geen kinderen meer te kunnen krijgen. Ook direct gestopt met de pil. Nu dus druk aan de klus. Volgens mijn arts is mijn andere eierstok in orde en de kans dus aanwezig zwanger te worden. Nu ben ik erg benieuwd of er mensen zijn die zwanger zijn geworden met 1 eierstok en wat andere mensen denken over de kansen hierbij.

Liefs Mpje

2. Zonnestraaltjes

5 mrt 2007
    1.490
    0
    0
  3. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Hey meid,

Ik heb ook 1 eierstok die minder actief is, ik heb PCO en door de echos die ik steeds heb gehad was er uit te halen dat 1 eierstok gewoon stil ligt zeg maar.
    Vandaag moet ik weer beginnen met de clomid en volgende week mag ik weer naar het ziekenhuis dit wordt dan weer het traject van alle echo's, dan zal ik weer te zien krijgen of dit nog zo is.
    Mijn linker eierstok is ook erg moeilijk te vinden op de echo's.

Wij zijn nu ook volop bezig dus ik zit op het wachtbankje ;)

Liefsss

4. Zonnestraaltjes

5 mrt 2007
    1.490
    0
    0
    Is je andere eierstok wel actief?

Wat is clomid, moet je hiervoor een recept hebben?

Groetjes

5. kreeftje1984

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Ja mijn andere eierstok werkt wel.

Omdat ik vanaf vorig jaar juni bijna niet of helemaal niet ongi werdt, ben ik een snaar de HA gestapt, na vele onderzoeken daar en een menstruatie opwekker wat allemaal niet hielp heb ik een doorverwijzing naar de gyn gekregen.
    Op de echo was te zien dat ik een kralenkrans van allemaal eiblaasjes had, en zelf ook geen eisprong heb.
    Uit de bloedtesten kwam ook dat de hormoongehaltes te hoog waren dit duide dus op PCO, bij dit syndrom krijg je dus geen eisprong en zijn er veel eiblaasjesin de eierstokken te zien..
    Daar wordt ik nu voor behandels dmv hormonen (clomid), de 1ste ronde is helaas niet gelukt :cry: vandaag beginnen met de 2e dosis.
    Op de echo's toen was te zien dat er 1 eierstok lui is en niet meewerkt.

Liefsss

6. Zonnestraaltjes

5 mrt 2007
    1.490
    0
    0
    Oke!
    Phoe wat heftig zeg. Ik hoop voor jullie dat het de 2e ronde gaat lukken.

7. kreeftje1984

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Ja we gaan er weer voor.

Volgende week Woensdag moet ik weer naar het ziekenhuis, dan wordt er om de 3 dagen een echo gemaakt om et zien of de clomid voor een eisprong heeft gezorgd.
    Het is dus steeds wel erg spannend...en het is ook best wel hectisch allemaal dat verneem ik heel erg aan mezelf maar goed het si allemaal voor een goed doel ;)

Hoe gaat het met jou verder dan?

8. Zonnestraaltjes

5 mrt 2007
    1.490
    0
    0
    Ja ik kan me voorstellen dat het hectisch is, pfff!

Ik moet half jaarlijks op controle bij de gynaceoloog, omdat er bij toeval een klein stukje kwaadaardigheid was gevonden is de cystewand (die in mijn eierstok zat die eruit is).
    De g. gaf aan dat hij niet adviseerde om lang te wachten met zwanger worden. Hij kan weinig zeggen over de cystekans in de andere eierstok.
    Deze doet het tot nu toe goed. Ben elke maand netjes ongesteld en we zijn nu dus 3 maanden aan de klus. Tenminste we hebben v.a. juli geen voorbehoedsmiddelen gebruikt maar blijkbaar niet op de juiste tijden geklust. En w.s. ook ontpilt. Dusja.......
    Maar ben zeer benieuwd of het uiteindelijk wel gaat lukken!

9. kreeftje1984

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Zo dat is ook allemaal niet niks..gelukkig doet de andere eiserstok het goed.
    Hoop voor jullie dat het gauw raak mag zijn, gewoon doorklussen.. ;)
    En als je weet hoe je cyclus eruitziet kun je je eisprong een beetje berekenen met de calaculator hier heb je toch een beetje een leidraad :D

Ik duim dat jullie snel succes hebben..

Liefsss

10. Zonnestraaltjes

5 mrt 2007
    1.490
    0
    0
    Ik duim ook voor jullie!

Kus

11. love31

love31 Actief lid

20 nov 2006
    281
    0
    0
    huisvrouw
    hallo

mijn schoonzus heeft ook 1 eierstok,en die heeft een dochter ...dus
    het kan wel hoor...alleen die heeft er 7 jaar over gedaan

12. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Hoi Bij mij is afgelopen donderdag mijn linkereierstok verwijderd ivm een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Mijn gyneacoloog heeft gelijk gezegd dat het geen probleem is om weer zwanger te worden omdat de andere eierstok volledig de functie van de andere overneemt. Je hersens sturen je hormonen, omdat je er maar 1 heb krijgt die dus elke maand een eitje. Wel kon het een half jaar duren voor dat mijn rechtereierstok de functie volledig over genomen heb.
    Mijn nichtje heeft het zelfde gehad en die heeft nog twee gezonde kinderen gekregen met 1 eierstok.
    Dus het kan wel, ik wil je heel veel succes wensen om zwanger te worden.

knuffel

conny

13. Zonnestraaltjes

5 mrt 2007
    1.490
    0
    0
    Hallo,

Dank jullie wel voor de reacties

Conny, ik heb je verhaal gelezen wat heftig zeg. Hoe gaat het met je?

Liefs

14. Stientje

Stientje Fanatiek lid

2 dec 2005
    3.886
    0
    0
    kleuterjuf
    Belgiƫ
    Bij de keizersnede van mijn dochtertje ontdekten ze ook dat ik maar 1 eierstok had... waarsch aangeboren.. Die werkt dus duidelijk vr 2... 6 maanden na me dochtertje was ik weer zwanger :D Alleen de derde keer wil die ene stok nt zo goed meer mee ;)

15. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Mpje, het gaat al weer een stuk beter. Vanmorgen hebben ze de nietjes verwijderd, dat geeft al een minder pijnlijk gevoel. Ik heb gelijk aan mijn arts gevraagd (met jou vraag in mijn hoofd) wat de mogelijkheden zijn voor een volgende zwangerschap en hij was er heel positief over. Hij zei dat er niet veel veranderd aan de kansen om zwanger te worden. :) :)
    3 Mei moeten wij naar de gyneacoloog voor een gesprek en nacontrole en dan horen we duidelijk hoe en wat.
    Ik wil jou heel veel succes wensen en hoop dat je snel zwanger mag zijn.

knuffel conny

16. Zonnestraaltjes

5 mrt 2007
    1.490
    0
    0
    Lieve Conny,

Dank je dat je ook voor mij de vraag hebt gesteld! :) Inderdaad die nietjes zijn echt een verlossing als ze eruit gaan!
    Ik hoop voor jullie ook dat het weer gaat lukken! Ik wil jullie veel sterkte wensen.

Liefs Mpje

Deel Deze Pagina