Perineum massage?!

Discussie in 'De bevalling' gestart door bambi1990, 29 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bambi1990

bambi1990 Niet meer actief

Hallo dames,
    Ik ben best nieuwschierig bij wie het geholpen heeft de 'perineumassage'?
    En met wat voor olie of iets doen jullie dat?

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik had van die olie van Weleda en of het geholpen heeft of niet, ik ben helemaal niet ingescheurd of geknipt! Ik ga het dus nu zeker weer gebruiken! Maar je moet het wel consequent doen hoor! Staat ook op de gebruiksaanwijzing hoe precies en hoe vaak. Ik merkte wel dat het steeds soepeler werd!

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Niet gedaan en geen scheurtje, knip, helemaal niets. Bij beide bevallingen trouwens.

4. SDonya

SDonya Niet meer actief

ik heb het 1 keer gesmeerd en kreeg er irritatie van! vervolgens nooit meer gebruikt en ben ook niet geknipt of gescheurd.. ik smeerde ook die van weleda

5. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    Ik heb het wel gedaan elke keer na het douchen/badderen flinke teug erop gesmeerd(paar weken voor de bevalling) en tijdens de bevalling toen ik persweeen kreeg heb ik er ook om gevraagd en ze moesten het er ook op smeren van mij. Wilde de verloskundige nog een discussie voeren dat het niet wetenschappelijk bewezen is............eeehhhhh don't mess with a bevallende vrouw haha geen scheur alleen wat schaafwondjes die voor het mooie gehecht zijn.

6. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Niet gebruikt, niet gescheurd!

7. bambi1990

bambi1990 Niet meer actief

Oke dus de meningen zijn hierover verdeeld!
    Ik hoorde van iemand die deed het gewoon met amandelolie?
    ipv weleda... Iemand ervaringen hiermee?

8. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Ik heb het 1 keer gedaan, met weleda perineumolie. Ik vond het een onprettige bezigheid. Ik ben bevallen zonder scheurtjes of knippen, dus volgende keer absoluut geen perineummassage :)

Deel Deze Pagina