Hey troetjuh! Wij schelen maar 2 daagjes... Dus jij bent met Sinterklaas uitgerekend?? Nou wie weet... ff je schoen zetten en *plop*... Zou het maar zo makkelijk zijn Gister zijn mijn man en ik toevallig naar de Mexicaan gegaan, lekker spicy food gegeten... maar ze zit nog steeds te chillen daar binnen dus nope, dat heeft iig niet geholpen helaas
Oh zie je berichtje nu pas troetjuh... hhmm dus in het ergste geval echt pas bij 42 weken word je ingeleid... Ik ga ook in het ziekenhuis bevallen. Ik woon op 3 hoog zonder lift dus VK zei meteen "oh nee, thuisbevalling beginnen we dan niet aan". Mooi want dat wordt het ook vergoed door de verzekering Want al woonde ik begane grond dan nog zou ik liever in het ziekenhuis bevallen hoor, ik heb geen idee wat me te wachten staat dus mochten er complicaties zijn dan weet ik dat ik al "op de juiste plek" ben. wie weet bij een eventuele volgende zou ik wel voor een thuisbevalling gaan... mits deze bevalling natuurlijk goed verloopt! En waarom kies jij voor ziekenhuisbevalling? Heb je al een rondleiding op de verloskamers gehad??
Ik hoop als alles goed gaat thuis te bevallen. Wilde eerst in het kraamhotel, maar is niet verstandig qua afstand. Ik heb verder een voorbeeldige zwangerschap gehad, dus we hopen dat de bevalling ook zo mag gaan! En anders zijn we zo in het ziekenhuis hier in de buurt...
Ik heb zoieso een tehoog bmi, En wij hebben wel een ziekenhuis maar geen kraamafdeling meer, Dus was of ziekenhuis of kraamhuis (maar wegens tehoge bmi was beter dat ik ba ziekenhuis ga (wou ik toch al) net als jou dan lig je gelijk goed haha moet er niet aan denken met 10 cm en weeen nog is 20 min naar het ziekenhuis te moeten Vind nu in de auto zitten al verschrikkelijk heb dan altijd veel pijn in me buik
Kan me ook best voorstellen als vrouwen ervoor kiezen om thuis te bevallen, fijn in je eigen omgeving... Oh ik wist niet dat je naar het ziekenhuis moest bij een te hoog BMI troetjuh... Maar wel fijn dan heb je gewoon een medische indicatie. Was je BMI al te hoog voordat je zwanger werd of ben je te veel aangekomen in de zwangerschap? Een nicht van me was 50 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap, zij moest daardoor ook bevallen in het ziekenhuis...
Nee die was al te hoog haha ik ben tot week 37 ma 8 kilo aangekomen Maar hoe nu in eens vocht vast:s was maandag 2 kilo in 1 week aan gekomen
Hoi Skattie, bij de eerste begonnen de weeen op precies 42 weken 's nachts en dat heeft 3 dagen geduurd. Uiteindelijk vorderde de ontsluiting niet en moest ik naar het ziekenhuis. Ik was toen volledig uitgeput, want ik had al 2 nachten overgeslagen. Die 3 dagen weeen om de 5 minuten waren zo'n hel dat ik er een trauma aan over heb gehouden, echt vreselijk. Eindigde ook in een schouderdystocie. De 2 e bevalling kwam eveneens spontaan op gang (snachts wat bloedverlies en beginnende weeen) en toen ben ik met bijstimulatie en wederom een ruggenprik binnen 14 uur bevallen, dus die ging heel vlot. En deze keer is weer heel anders, want ik heb zo giga veel voorweeen dat ik geen flauw benul heb wanneer ik in vredesnaam de vk moet bellen. Heb er al heel wat nachten opzitten met pijnlijke weeen. Afgelopen nacht steeds om de 3 minuten en de weeen hielden 1.20 minuut aan en waren echt pijnlijk.
Ik moet in het ziekenhuis bevallen ivm te hoge bloeddruk. Ik loop ook al vanaf het begin bij de gynaecoloog, maar dit omdat we al 3 jaar bezig waren, 2 miskramen en bezig waren met MMM onderzoeken. Ik mocht van de gyn wel overstappen naar een VK, maar ik voelde me erg prettig bij deze gyn, dus ben bij hem gebleven en uit eindelijk medische indicatie "gekregen" vanwege te hoge bloeddruk, dus ik mocht niet meer weg van hem Ik had vandaag nog controle en we hebben het gehad over het "overtijd" lopen. Bij ons laten ze je lopen tot 41 weken, vanaf dat moment mag je kiezen voor inleiden, maar is niet verplicht.. Mocht ik er niet voor kiezen dan houden ze me die laatste week extra in de gaten dmv CTG en extra controles en dan wordt ik na de 42 weken ingeleid. Ik weet nog niet precies wat ik wil doen, want volgens de gyn geeft inleiden meer kans op een KS.
Dankje! Ben echt superbenieuwd naar morgen, dan zal de gyn wel weer toucheren. Ik wil het beste voor de baby, maar door het gewicht van mijn buik en mijn rug en bekkenpijn kan ik niet meer lopen en valt me erg zwaar, ook mbt mijn andere 2 jongens... Dus hoop echt dat er een oplossing komt...
Spannend troetjuh.. Nu weet je in ieder geval dat je binnen een paar dagen je kindje in je armen hebt want ze laten je nu echt niet meer tot 40 weken wachten!!
Oh, spannend Troetjuh! Ik hoop voor je dat het allemaal snel doorzet! Gisteren avond wat menstruatie krampjes. Vannacht heb ik niets gemerkt en heerlijk geslapen en ook nu blijven de krampjes aanwezig... Zijn er inmiddels al dames bevallen?
Ik hoop het voor je! Ik zat al vanaf 23 weken volledig in de ziekte wet vanweg rug en bekken klachten, wel heb ik op therapeutische basis nog 6 uurtjes per week "gewerkt" Sinds ik met verlof ben en meer rust heb genomen merk ik dat het iets beter gaat! Maar jij hebt ook nog 2 kids rond lopen, dus je zult veel minder rust kunnen pakken als ik!
Wháááh Troetjuh! Spannend hoor!!! Ik wil ook, ik wil ook! Had je al een tijdje niet gezien in het andere topic... Kom voortaan hier wel even af en toe spieken. Kan die andere dicht! Maarre... je bent nu heel snel mama hoor! Zet em op!!!
Troetjuh, spannend!!!!!!!!! Zet 'm op meid!!! Vanmorgen heeft de gyn gezegd dat ik uiterlijk morgenochtend wordt ingeleid! Ik ben nu wel heel erg gespannen. De gyn belt me zo hoe laat ik moet komen.....
ik moet nog 34 dagen tot de uitgerekende datum lijkt nog lang maar voor ik het weet is het al zover zit zelf ook met spanning waneer het begint. kindje is namelijk al voorledig ingedaald, dus best wel spannend. de rest veel suc6 met de bevalling en de laatse weekjes.
De gyn en ik hebben het er ook over gehad, maar ik weet nog steeds niet wat ik moet beslissen. Als hij met 42 weken nog niet besluit te komen, dan zal ik wel moeten, maar met 41 weken mag ik kiezen om me te laten inleiden. Ik heb net even op internet gekeken en zie dat ook wel wat nadelen, wat me weer tegenhoudt. Moet jij je trouwens in laten laten, zoniet wat heeft de doorslag echt gegeven?