de spanning stijgt, wanneer kom je kleine uk?

Discussie in 'De bevalling' gestart door troetjuh, 24 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    ik ben officieel 12-12 uitgerekend, nu 38+1

2. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Troetjuh, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Joey!!!! Hoop dat alles gaat met jullie. Een heel fijne kraamtijd!!!!!

3. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Je zou ook nog om een clysma kunnen vragen als je er erg mee zit. Mij is dat wel aangeboden, maar ik had toen al te heftige weeen... Kon mijn bed niet meer uit.

4. skattie84

skattie84 Actief lid

25 mrt 2011
    301
    2
    18
    Z-H
    hai Spriet! Oh fijn iig een datum dat je zeker weet dat de kleine er is :) Wanneer is de ks gepland? En wanneer ben je uitgerekend??

5. skattie84

skattie84 Actief lid

25 mrt 2011
    301
    2
    18
    Z-H
    @Spriet: Oh ik zie nu je berichtje pas dat je 12-12 bent uitgerekend. En ik neem aan dan dat de KS binnenkort gepland staat... Spannend, komt ook dichtbij dus...

6. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Troetjuh, gefeliciteerd met jullie kindje1 Geniet ervan!!

Hebben jullie al iets vernomen van happymama? Het blijft zo stil....

7. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    @ Loesje: Volgens mij is er nog niks aan de hand met haar. Zag haar vandaag nog in een ander topic... Ow... Ik zag dat je Happymama al weer gevonden had! Hahaha!

@ Skattie: Ja, was het maar zo! :D ''Plop!''... hahaha! Maar ik wil het cadeau ook wel eerder uitpakken hoor! Zet nu ook al elke avond mijn schoen... Maar nee, helaas...

Maar het strippen is echt prima te doen hoor. Je gaat liggen en de verloskundige trekt dan, terwijl er een spannend muziekje speelt, één voor één haar kleding uit om de beeb te verleiden naar buiten te komen... :D:D:D

Nee, nu ff serieus! Ik wist ook niet precies wat ik toen moest verwachten, maar het was echt zo gebeurd! Een minuutje ongeveer. Het is een beetje ongemakkelijk, maar was absoluut niet pijnlijk in mijn geval. Ze woelt dan met haar vingers, als je al 1 cm of meer ontsluiting hebt, even de vliezen los van de baarmoederwand. Het voelde alsof je even zwaar ongesteld ging worden... maar het was ook zo weer weg! Daarna kan je weer gewoon je eigen ding gaan doen.

Ik ben die ochtend, na het strippen, dus bevallen. Met 41 weken en 4 dagen. Had de ochtend van de afspraak al mijn slijmprop verloren en bij het strippen al 2 cm ontsluiting. Verder nog nergens last van. Gewoon na de afspraak weer rustig naar huis gegaan en mijn dingetjes in huis gedaan. Rond een uurtje of 3 in de middag iets wat leek op een wee, en al snel wist ik dat het begonnen was! Het bouwde zich rustig op. Nog geen echte regelmaat. Dat kwam pas later op de avond. Na een uurtje of 12 in de nacht kwam de verloskundige even kijken en bleek ik 4 cm te hebben. Niet zo heel veel dus. Ze heeft toen op bed mijn vliezen gebroken en zou om 3 uur in de ochtend weer even komen kijken. Eenmaal 3 uur bleek te ontsluiting niet echt te vorderen en kreeg ik de keus om alsnog voor de zekerheid naar het ziekenhuis te gaan voor pijnstilling, als het allemaal nog lang zou duren. En nu kon ik ook nog wat makkelijker de 5 trappen van onze flat naar beneden lopen want nu was ik nog niet zo heel erg moe. (anders was ik gewoon lekker thuis bevallen) Al puffende dus gedaan. Vlakbij het ziekenhuis kreeg ik in de auto ineens heel veel drukgevoel en bleek in de verloskamer dat ik al op de 7 cm zat. Helaas geen pijnstilling meer als ik dit nog wou. Daarna ging het best snel en met een half uurtje persen was om 06:02u dan mijn dochter daar! Vond het al met al een prima bevalling! Wel flink wat hechtingen er aan over gehouden, maar heb het amper gevoeld en het herstel ging ook snel!

Nu dus afwachten hoe het met deze bevalling zal gaan!

8. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Ik ben benieuwd of ze mij morgen willen en kunnen strippen! Maar de slijmprop verlies je toch niet altijd?

Mochten ze me morgen kunnen strippen dan hoop ik dan het doorzet. Het zeurende gevoel gaat op en af vandaag.... en ik ben ook kei moe!
    Gisteren om 23:00u in slaap gevallen en werd om 03:00 wakker en daarna niet echt meer kunnen slapen. Vanmorgen om half 10 even in slaap gevallen en om elf uur was ik weer wakker! Mn ogen hangen bijna op mn tenen:p

Ik moet straks echt even naar de winkel. Ik heb zin in wraps, maar kan niet de energie vinden om de deur uit te gaan pff...

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nee je hoeft m niet zichtbaar te verliezen. Bij M heb ik nooit gemerkt dat ik m verloor en bij Do zat ik dik in de weëen. Die heb ik trouwens echt heel duidelijk verloren :D zat in mn kraamverband ;)

10. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland

Hoe heb je de kraamweek ervaren, als ik vragen mag?
    Ik kijk namelijk helemaal niet op tegen de bevalling, heb er juist zin in..;) maar ik kijk echt op tegen de kraamweken!

Ik irriteer me nu al bont en blauw aan mn schoonmoeder! Ze heeft zogenaamde de "gave" om dingen aan te zien komen en voorspelde dat hij op 25 november geboren zou worden.

25-11-11
    's Morgens om half elf *tring tring* telefoon! Of ik al aan het bevallen was?! :(
    Nouja, zegt mn man! We bellen je wel hoor, als het begint!
    " Ja, maar IK heb gedroomd dat hij 25 november geboren wordt"
    Nou, als hij komt dan komt hij of het nou vandaag of volgende week is!
    "Nee, ik heb gedroomd 25e"

26-11-11
    Weer een telefoontje of ik al bezig was!:x

27-11-11
    Mn man was even koffie aan het drinken bij zn broer, terwijl zn ma binnen komt! Of ik nou eindelijk al aan het bevallen was:x:x

28-11-11
    *tring tring*
    Of het al begonnen was!
    Mn man wederom gezegd: Als het zo ver is, dan bellen we je heus wel!
    Waarop ik al geantwoord had; nou als ze zo doorgaat, dan bel ik helemaal niet:)

Vandaag nog niets gehoord (gelukkig!!)

11. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Haha, ik zou ook niet bellen als je bezig bent hoor! Ze vragen bij mij wel stiekem of het allemaal nog rustig is, maar niet op de man af en niet elke dag :p Maar ik ga ze dus ook niet bellen als ik begonnen ben, vind ik niet nodig. Beide ouders zijn de eerste die te horen krijgen als de kleine er is, vind ik ook veel leuker :)

12. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Mijn ouders bellen we wel, want mn vader en stiefmoeder wonen zo'n 300 km verder op en mijn moeder 200 km en mocht ik er de behoefte aan hebben, dan wil ik graag mn moeder bij de bevalling hebben, dus dan moet ze wel aanwezig zijn:D

Mn schoonouders wonen hier vlak om de hoek, dus die zijn er ook zo.

13. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    #93 ToTheMoon, 29 nov 2011
    Laatst bewerkt: 29 nov 2011
    De kraamweek was ook wel oké... Ik houd helemaal niet van drukte en vreemde mensen in huis. Maar ik was toch wel blij met de kraamhulp. Ik had er ook nog eens een stagiaire bij die week. Ze doen gewoon alles wat jij graag wilt, naast de controles die ze elke dag doen bij jou en de baby. Als jij gewoon duidelijk aangeeft, desnoods ook op het geboortekaartje, wanneer jij wilt uitrusten/slapen op de dag en dat ze moeten bellen om kraamvisite te plannen, dan zorgen zij dat dat gebeurd. Er komt dan niemand binnen als jij dat niet wilt. Ik had ook afgesproken dat de eerste dag alleen de opa's, oma's en broers en zussen heel eventjes langs konden komen. En niet elke dag. Verdere visite drong zich helaas vaak onaangekondigd op, maar kregen soms gewoon nee aan de deur. Had er dan geen zin in. Hadden ze maar moeten bellen... Soms had ik zoiets van: oké, even snel dan... Maar dat had ik eigenlijk niet moeten doen. Ergerde mij kapot. Die konden wat mij betreft later een keer langskomen. Na de 2e week, als alles een beetje op de rit is.

Heel typisch dat iedereen in de eerste week wil komen, terwijl je met een beetje gezond verstand na kunt gaan dat familie eerst aan de beurt is en dat het dan al druk genoeg is voor iemand die herstellende is en alles voor het eerst mee aan het meemaken is... ;)

De tweede week waren wij overigens niet eens thuis, want die moest ik doorbrengen met dochterlief in het ziekenhuis. Die had een nare huidinfectie opgelopen waar we net op tijd bij waren... En toen ik er in die week op zat te wachten om eens visite te ontvangen daar, een beetje medeleven, toen gaf naast onze families, niemand thuis... :( Was wel vreemd...

Ik zet deze keer ook weer de kraamhulp als waakhond aan de deur hoor... En dit keer ben ik onverbiddelijk, want vaak ben je nog zo moe en labiel door al die takkehormonen, dat je het toch weer laat gebeuren tegen jouw zin in... Handig dus voor het geval jouw schoonmoeder het niet kan laten. Wat een opdringerig persoon trouwens zeg... :x Ik was daar ook bang voor bij mijn familie, maar als ik rust, dan rust ik. Telefoon ging uit, deurbel precies hetzelfde. Het is jullie kraamweek, jullie kindje en de rest heeft dat gewoon te respecteren als jullie bepaalde wensen hebben. Wees dus héél duidelijk tegen die schoonmoeder van je! Zeg van tevoren, laat dat jouw man doen, dat ze niet de illusie moet hebben dat ze elke dag langs kan komen. Jullie hebben nog meer familie die ook een keertje willen komen kijken, en jullie willen ook rustig kunnen wennen als gezinnetje.

14. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Poe, dat lijkt me ook heftig als je direct in de 2e week al terug moet naar het ziekenhuis!
    We zetten inderdaad op het geboorte kaartje onze rust tijden, maar mn man zijn familie is niet van het bellen, die komen gewoon wanneer hun er zin in hebben!
    Ik probeer mn schoonmoeder al 9 maanden dingen duidelijk te zeggen, maar helaas! Ook mn man heeft het meerdere keren geprobeerd, daarom zal het me ook niets verbazen als de bom straks barst bij mij;)

Toen mn schoonzusje en zwager hun kindje kregen heeft mn schoonzusje ook duidelijk gezegd op dag 3 dat ze graag even een dagje met zn 3en wilde en geen bezoek... dit is ook duidelijk tegen SM gezegd, maar toch flikte ze het om aan de deur te komen met andere mensen, waar mn schoonzusje en zwager eigenlijk weinig mee hebben. Ik snap natuurlijk dat ze trots is, maar helaas denkt ze op dat moment alleen aan haar eigen ik. Verder is het echt wel een goed mens, maar ze doet soms TE hard haar best en dat valt niet altijd even goed.

Mn man en ik hebben ook afgesproken, als de kleine geboren is en naar huis kunnen dat eerst mijn ouders mee gaan, omdat hun zo ver weg wonen en dan kunnen mn schoonouders later die dag of de volgende dag langs komen. Zij wonen in het zelfde dorp en mijn ouders wonen behoorlijk wat km hier vandaan.

Ik ben heel erg benieuwd hoe het zal verlopen! Mn man snapt me gelukkig wel.

Deel Deze Pagina