Elyesa slaapt eindelijk goed in zijn eigen bedje. maar iedere keer als wij ons omdraaien in bed wordt hij dus wakker en moet ik er iedere keer uit om hem terug in slaap te krijgen. nu wilde ik hem in zijn eigen kamertje leren slapen maar zonder dat hij denkt dat we hem ergens hebben achter gelaten. iemand tips? hij is 8 maanden en dan kampen ze toch met verlatingsangst is dit dan wel een goed moment?
ik heb er geen ervaring mee, want rowin slaapt vanaf het begin al in zijn eigen kamer in zijn eigen bedje. als rowin huilt dan ga ik er wel meteen naartoe 'snachts maar ook overdag. zo weet hij dat ik er altijd voor hem ben. ik laat hem maar zelden huilen. alleen als hij net in bed ligt laat ik hem even begaan, want dan huilt hij zich in slaap. ik zou het gewoon eens proberen en dan eerst 'smidddags en daarna opbouwen voor 'snachts. succes groetjes cindy
ok vandaag gaan we Elyesa op zijn kamertje laten slapen ik denk dat hij het niet zo erg zal vinden maar het is afwachten misschien vergis ik mij.
Veel suc6 Kan er ook niet echt over mee praten. Onze "grote" kleine vent lag vanaf dag 1 al op z'n eigen kamertje zonder veel problemen.
Silvester hoefde van de kraamhulp ook niet perse in zijn eigen bedje te gaan slapen. Nu ik wil dat hij in ieder geval 's middags in zijn eigen bedje ging slapen, wilde hij het niet. Na overleg op het consultantieburo ben ik het boekje "Regelmaat brengt rust" van Ria Blom gaan lezen en ben vanaf dinsdag volgens deze methode aan de slag gegaan. Het houdt in dat je volgens een vast patroon dingen doet; slapen - wakker worden, voeden - naar behoefte knuffelen op de arm of op schoot - alleen spelen in de box - moe, dan wakker en strak ondergestopt in bed te slapen leggen. Het enige nadeel van dit is, dat je je kindje dus een tijdje moet kunnen laten huilen omdat hij of zij nog niet gewend is aan de nieuwe manier van doen. En ik moet zeggen dat dat best wel heel erg hard is hoor, maar ik hou maar in mijn achterhoofd dat het het beste voor Silvester is en uiteindelijk ook voor ons. En het is zijn vruchten al af aan het werpen, kwam hij eerder 's nachts om de 3 of 2 en een half uur, nu komt hij na de laatste voeding pas na 5 uur (!) en daarna na 4 uur (!). Dus nog even doorbijten en dan slaapt ie heerlijk in zijn eigen bedje overdag en slaapt ie 's nachts heerlijk door. Ik heb het boekje via het consultatieburo kunnen lenen, maar je kunt ook een kijkje nemen op de site van Ria Blom: http://www.debakermat.nl/ Succes! Veel liefs, Qwizzle & Silvester.
heb zelf een boekje wat ik nu probeer toe te passen want laten huilen is nu eens iets wat ik gewoon niet kan. ik heb "lekker slapen zonder huilen van Elizabeth Pantley" ben er pas sinds gisteren mee begonnen dus ben benieuwd hoelang het gaat duren
@Talia, hoe gaat het met "lekker slapen zonder huilen"? Ben erg benieuwd. Ik moet zeggen dat het hier steeds beter gaat. Huilde hij in het begin (ahum.. dinsdag!) nog erg veel, nu huilt hij een paar minuutjes als hij in zijn bedje wordt gelegd en dan valt ie lekker in slaap. Overdag maak ik hem wakker als hij 4 uur in zijn bedje ligt. Ze geven aan dat hij dan minimaal 2 uur en maximaal 4 uur tussen zijn voedingen mag hebben. Gisteren heeft hij om kwart voor 11 de laatste voeding gehad en kwam hij pas om half 4 voor de eerste keer weer! en daarna om 7 uur! Ik ben er echt super trots op! Liefs, Qwizzle.
we zien nog niet echt veel verschil maar dat is dan ook omdat we eerst 7 dagen moeten observeren en dan kunnen we pas een plan maken. ik ben blij dat het zo goed voor je gaat. als het echt niet lukt op deze manier zal ik het ook eens op jou manier proberen. maar ik kan Elyesa echt niet horen of zien huilen. ben daar echt geen fan van van het laten huilen systeem dus doe het eerste liever op deze manier. groetjes Talia
Ik hou er ook nog steeds niet van hoor, dat even voor alle duidelijkheid! Maar ik wil ook geen kindje dat straks niet in zijn eigen bedje slaapt of als hij zijn zin niet krijgt of er komt iemand niet snel genoeg naar hem toe dat ie gaat huilen. Veel succes en nogmaals ik hoor graag of het werkt! Veel liefs, Qwizzle.
ik leg deborah 's middags ook in bed en ze valt uiteindelijk dan wel in slaap, maar na een half uur is ze weer wakker. Wat adviseren jullie mij dan te doen? laten leggen (ondanks huilen) of toch maar weer eruit halen?
Hoi Niek, Dat "probleem" had ik met Silvester ook. Toen we bij het consultatieburo kwamen, heb ik informatie aangevraagd over inbakeren, want daar heb ik best goede recenties over gelezen. De jeugdarts gaf aan dat dat niet het eerste zou moeten zijn om mee te beginnen. Zij raadde mij aan om het boekje "Regelmaat brengt rust" van Ria Blom door te lezen en volgens die methode het eens te proberen. Silvester doet het er nu veel beter op en wil ook in zijn eigen bedje slapen. Hij jengelt wel even met naar bed gaan, maar het schijnt dat veel meer kindjes een inslaaphuiltje hebben. Ik heb Silvester vanmorgen na het slapen en knuffelen even in de box gelegd en daarna heb ik hem in badje gedaan. Heel even de borst gegeven en als ik hem in bedje leg, dan hoor ik hem misschien 1 minuutje en dan valt hij als een blok in slaap. Voor dat ik met rust en regelmaat begon kon ik hem ook in badje doen en een slokje drinken geven, maar wilde hij echt niet in zijn bedje slapen. Ik heb het boekje trouwens kunnen lenen via het consultatieburo, misschien hebben ze dat bij jou ook, ander moet je even kijken op de website van Ria Blom (www.bakermat.nl). Succes ermee! Veel liefs, Qwizzle.
qwizzle: deborah is vanaf het begin overdag erg wakker en ze begint nu pas een beetje meer te slapen overdag. Ik ben dus bag sdat hoe meer ze overdag slaapt hoe minder 's nachts, maar jullie ervaring is dus toch anders? Leggen ze overdag en 's nachts ook op dezelfde plek? En hoe doen jullie het met wandelen met de wagen?
Hoi Niek, Ze zeggen dat een babietje zo'n 20 uur slaap per dag nodig heeft. Silvester was in het begin ook veel meer wakker dan nu, maar heel druk en op een gegeven moment begonnen we te zien dat het ventje gewon dood en dood moe was. Silvester doet het 's nachts heel erg goed. Hij heeft denk ik door dat de nacht ervoor is om te slapen (!) en slaapt dat zo'n 4 a 5 uur aan een stuk. We zijn afgelopen dinsdag pas begonnen en daarvoor sliep hij 2 en een half tot 3 uur, ook 's nachts dus. Door de regelmaat slaapt hij nu 's nachts een stuk langer. Silvester slaapt overdag in zijn bedje op zijn eigen kamertje en 's nachts in de wieg bij ons op de kamer, dat is wel zo handig met het geven van borstvoeding Ik ben nog niet met hem wezen wandelen deze week. Ik denk dat ik het volgende week maar weer eens ga doen. Dan wordt het dus slapen, wakker worden, voeden, knuffelen, in de box liggen en/of wandelen, slapen. Huilt Deborah overdag niet veel? Of pak je haar gelijk op op het moment dat ze begint? Slaapt ze overdag in de box? Liefs, Qwizzle.
Deborah huilt bijna nooit, alleen als ze krampjes heeft en dat is vooral einde middag/avond. Ze ligt in de wagen of box lekker te kijken en soms begint ze te mekkeren en dan leg ik haar gelijk in de wagen of bedje. Soms gaat dat goed en soms niet, maar meestal heeft ze dan kramp en wil ze dicht bij me zijn. Ze snapt wel dat 's nachts gelijk slapen is, want na de bv kan ik haar zo weer neerleggen tenzij ik tekort heb gegeven Geef jij alleen bv? Ik wil namelijk eens kijken of een flesje in de avond zal helpen, maar ik durf nog niet zo goed...
Silvester krijgt van mij alleen borstvoeding. Ik wil hem het liefst zo lang mogelijk alleen bv geven. Hij groeit heel goed, woog 4830 gram en was 54,5 cm lang afgelopen maandag op het buro. Hoe groot is Deborah? Silvester was bij de geboorte 3505 gram en 49 cm en jouw meisje?
Deborah was 49 cm en 3810 gram bij de geboorte. Twee weekjes terug was ze 54 cm en 4395 gram. Het scheelt dus niet echt heel veel. Ik moet misschien wat meer geduld hebben, ze is ook nog zo klein en sommige slapen met drie maanden nog niet. en je went er ook wel aan, want echt moe ben ik niet, gelukkig maar
Dat scheelt inderdaad niet zo heel erg veel, hier begint de vermoeidheid wel een beetje toe te gaan slaan. Ik heb sinds een paar daagjes ook nog eens last gekregen van mijn rug, dus dat gaat een beetje minder. Maar ik geniet heel erg van mijn ventje en daar haal ik wel een hoop energie uit!
goedemorgen! vannacht is het heel erg goed gegaan. Deborah haar tijden waren: 19:30-23:45-4:15-8:00. Ik was erg blij en hopelijk blijft het zo. Wel naar van je rug, sterkte er mee...
Elyesa deed het zo enorm goed vanacht hij is maar 2 keer wakker geworden en heb hem maar 1 keer terug in slaap moeten wiegen geweldig gewoon. hopen dat het voor jou ook goed blijft gaan niek. groetjes Talia