De sprongenmonstertjes-mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Lisszy, 28 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Stom, zit hier precies uit te rekenen hoeveel weken Milan is.
    Niet bij nagedacht dat dat precies evenveel is als Aaron ;)

Hopen dat de sprong hier mee gaat vallen. Maar denk dat we er nog niet inzitten.

@Sjanienu1. Wat rot voor je broer zeg. Had je het helemaal niet aan zien komen?

2. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Nou nu even tijd!

@Suzie
    21 kilo is wel veel! Lijkt op je foto's helemaal niet dat je zoveel te zwaar bent! Heel knap als het lukt, heb je een dieet?

@boefjesmama
    Ik sta echt versteld van hoe snel Aaron gaat! Zelf staan?!?! WAUW!
    We staan hier, wat betreft de lichamelijke ontwikkeling even "stil"...
    Ze tijgert in een rap tempo rond, trekt zich op tot knietjes in de box en wil wel stappen aan twee handen maar zelf zitten, daar heeft ze nog niet zo'n haast mee.
    Ze kletst wel voluit, dat gaat wel snel. En haar haren groeien!!! :D Misschien met 1e verjaardag wel een knipje in!!! Mama = Blij!

@Sjanienu
    Wat een rotnieuws! Gaan ze wel goed uitelkaar? Zonder grote drama's?
    ryan is dus lekker bezig... Arme jij! ;)
    Het is inderdaad wel vroeg voor de 11 mnd sprong, of niet?
    Als het goed is komt hier met 11 mnd na de bevalling, aangezien Zoë 2 weken eerder is geboren. We zijn dan opvakantie... GEZELLIG! ;)

Vandaag ga ik opruimen, schoonmaken! Pff, lijkt wel alsof ik weer ongesteld moet worden, dan ook altijd last van dit soort buien!

Oh en morgen, als het weer een beetje redleijk is, gaan we met Zoë naar de dierentuin in Emmen! Eerste keer!! Spannend (en ook leuk)!

3. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Hihi..is Milan ook eerder geboren? Dat zou helemaal toevallig zijn :D

Ik had trouwens niks moeten zeggen over een sprong. Hij heeft de hele ochtend aan mijn benen gehangen. Met als resultaat dat ik toen ik een boterham ging smeren met mijn joggingbroek op mijn enkels en een kwijlgezicht tussen mijn knieën in de keuken stond :p

4. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ik weet niet precies hoeveel weken Ryan nu is. Heb het 'Oei ik groei' boek uitgeleend aan een vriendin.
    Ryan wordt a.s maandag 10 maanden dus ff rekenen :p.
    Maar tjee, stel dat het echt de 11-maanden sprong is...hij is net uit de 8,5-maanden sprong! :$ Nou ja beter nu dan als we eind juli op vakantie gaan. Daar zat/zit ik wel een beetje tegenop, vanwege het feit dat hij s'nachts slecht slaapt. We gaan met vrienden van ons, die hebben een zoontje die is een half jaar ouder.

Gaat er nog iemand voetbal kijken vanmiddag?

5. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    @Lisszy: Wat leuk naar de dierentuin! Die in Emmen is ook echt leuk vind ik. In het boek staat trouwens dat je die sprong al met 42 weken kan merken. En ik weet uit ervaring dat ze echt zo vroeg kunnen beginnen en lang kunnen duren (wij hadden het hier met de 4,5 en 6 maanden sprong).
    Wat leuk dat ze nu veel brabbelt. Ik verwacht bij Aaron binnenkort ook weer een stop in motoriek en weer een brabbelfase.
    En ik duim voor je dat Zoe haar lekker snel gaat groeien nu!

6. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Nou hij is 1 week jonger dan Aaron dus 43 weken vanaf zijn geboorte. Uitgerekende datum weet ik niet :p

7. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ryan is een week te laat geboren, was de 14e uitgerekend.

Leuk! Naar de dierentuin! :)

8. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

@Boefjesmama. Milan is idd ook vroeger gekomen. Met 38.5 weken. Dus niet bijzonder vroeg ofzo. Was op 23-08-09 uitgerekend. Net als Lizzy trouwens ;)
    En wat gaat Aaron snel! milan zit goed, maar staan? Wat goed zeg!
    Echt aan mijn broek hangen doet hij trouwens niet. Als hij wil dat ik hem optil knijpt (of bijt ;)) hij in mijn tenen.

@Lizzy. Ja 21kg is wle veel he. Wil het ook niet te snel doen want anders zit het er zo weer aan. Volg niet echt een dieet, let zelf gewoon goed op wat ik eet en beweeg meer.
    Ben vorig jaar met Sonja Bakker 15kg afgevallen maar die zaten er zo weer aan toen ik stopte, dus dat doe ik niet meer. Is natuurlijk wel mijn eigen schuld. Toen ik stopte met Sonja viel ik meteen weer terug in mijn oude gewoontes.
    Leuk dat je naar de dierentuin gaat! Ben benieuwd wat ze er van vindt. Veel plezier!
    Heb nu 3 weken vrij en dan gaan we naar Beekse Bergen, ook erg veel zin in.
    wrs volgende week naar de efteling. Weet alleen nog niet of ik Milan mee ga nemen.

Zit iedereen nu voor de buis? Heb het wel aan staan. Maar echt kijken doe ik niet. Vind er niks aan, meer plichtsgetrouw dat het aan staat.

9. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    hey meiden,

lang niet meer geweest;) kreeg nog een berichtje van suzie op de hyves, thanx!;)

ik ga proberen om weer wat meer te lezen en te reageren...ik redt het vaak niet met de kids enz, en danique slaapt s'avonds zooo slecht dus weet niet zo goed waar ik de tijd vandaan moet halen..
    ook zit ik op een aug hyve vanaf de zwangerschap al, daar ben ik de laatste tijd ook weinig geweest...

ik (probeer) morgen een beetje bij te lezen weer en wat te reageren!

ik hoop dat het verder goed gaat met iedereen, volgens mij hebben we hier alweer de volgende sprong te pakken;) en de tandjes uiteraard!

@suzie, ik zag wel ff snel voorbij komen van het lijnen, ik ben ook begonnen(weer) alleen ik moet het dubbele van jou eraf:)

groetjes voor iedereen!!!

10. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Och jeeee, wat is er al weer lekker veel gekletst, nou dan klets ik ook maar weer een stukkie hier ;).

Wel grappig, ik lees hier iedereen over de 11 maanden sprong. Ik kreeg vandaag een mailtje van de oei-ik-groei dat de 8,5 maandensprong hier nu in aantocht is, hahaha. Maar ja, dat krijg je als ze 6,5 weken te vroeg is. Nu maar hopen dan dat ze 'm niet dubbel doet ;).

Afvallen.... ook hier begonnen, wil er ook wel graag 10 kilo af hebben. Maar ja, met die taartenworkshop achter de rug, gaat dat deze week niet wat worden... Fotootje van m'n taart staat wel op m'n hyves.

Hier ook slecht de flessen op vandaag.... als ze eens 300 cc melk heeft gehad, dan was dat het wel. Het andere eten ging er gelukkig wel in.

@Sjanienu: wat een rotnieuws zeg, dat van je broer! Gaan ze wel "vriendschappelijk" uit elkaar of met een hoop bombarie? En hebben ze ook kinderen? Vervelend ook dat Ryan je weer zo bezig houdt!

@Lisszy: leuk dierenpark Emmen! Wij gaan er ook wel eens heen als we bij m'n oma zijn, die woont 7 km. verderop. Veel plezier, ik duim voor mooi weer!

@Boefjesmama: Aaron blijft me verbazen hoor, wat een snelle jelle!

@Suzie83: vind het voetbal ook niet echt veel aan, wij hebben in de auto geluisterd. Dan is het wel een stuk spannender moet ik zeggen.

@Suze: leuk dat je ook weer even wat van je laat horen! Vervelend dat Danique 's avonds zo slecht slaapt!

Vanavond stiekem een weekendje weg geboekt voor over 2 weekjes. Ga man morgen alleen vertellen dat hij dat weekend vrij moet houden en verder lekker niks. Heb met m'n ouders geregeld dat Fabiënne daar kan logeren. Ben benieuwd hoe hij reageert.

11. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Gelukkig gaan m'n broer en schoonzus vriendschappelijk uit elkaar. Ze had hem vorige week zaterdag verteld dat ze niet meer verder wil. Naja ze hadden 2 jaar geleden al moeilijkheden samen maar zijn daar, naar ons weten, weer goed uitgekomen. Nou blijkt gister dat ze samen therapie hebben gehad. Maar het mocht niet meer baten. Dus voor hem kwam het niet als een donderslag bij heldere hemel, maar zij heeft uiteindelijk de knoop doorgehakt. Ze zegt dat ze nog gewoon blijft komen bij ons en m'n ouders en ook op de verjaardagen enzo. En ze blijft ons nog gewoon knippen (ze is kapster). Maja dat zal in het begin mischien nog wel zo zijn, maar als we een paar maanden verder zijn dan verwatert dat toch. Ze moeten ook allebei verder natuurlijk, mét of zonder vriend(in). Maar vind het wel klote, ook voor m'n ouders. Die hebben al zoveel meegemaakt met hun kinderen. (We zijn met z'n 4en thuis). En nou dit weer. Maja als het niet gaat dan gaat het niet meer natuurlijk. Je moet niet mooi weer gaan spelen want daar heeft niemand wat aan.

12. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Goeiemorgen meiden!

Vannacht was ietwat onrustig. We zijn een uurtje met jengelende Zoë bezig geweest. Ik denk niet dat dit symptonen zijn van de 11-mndsprong. Ze is nu bijna 41 weken oud, dus 39 weken vanaf uitgerek. datum (23/08/09, idd net als Suzie!!! :D). Ik dnek dat het misschien weer een doorkomend tandje is, ze heeft gister ook slecht melk gedronken..
    Maar nu, na enige aanmoediging slaapt ze weer. Moet ook wel, want wil wel een beetje een uitgerust meisje mee naar de dierentuin! :D

@suzie
    Erwin wou vandaag ook wel naar Beekse Bergen, maar dat is voor ons bijna 3,5 uur rijden... Geen zin in!
    En dat SB-dieet: werkt inderdaad als een tiet, maar als je ermee stopt zit het er zo weer bij met nog een beetje extra!

@Sjanienu
    Het is dus wel beter zo, maar kan me voorstellen dat het rouw op jullie dak komt...

@Fabsie
    Heeeeerlijk met z'n 2en even weg! Hier zit dat er niet in omdat Erwin ALTIJD moet werken in het weekend... :x

@Boefjesmama
    En dan hier een brabbelstop en een motoriek-fase!! Zo wisselen ze elkaar mooi af! ;)

@Suze
    Hi meid, fijn je weer even te lezen!!

Have to go, kleine meid is wakker!!
    Liefs

13. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Hoe kom ik in godsnaam aan 44 weken dan voor Aaron? :S Even nog eens narekenen :D

Veel plezier vandaag! Ben de rest even kwijt van wat ik gelezen heb. Heb als een krant geslapen.

Aaron ligt nu, dus ik ga ook nog even plat ;)

14. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    hi meiden,

ik heb wel wat bijgelezen, maar het is behoorlijk veel..ik pak het hier weer op goed?;)

@sjanienu, klote van je broer, maar idd als het niet meer gaat,gaat het niet meer! gelukkig gaat het vriendschappelijk!

@lisszy, vervelend dat jullie gisteren weer een poos met de kleine meid bezig zijn geweest! hopelijk gaat het vandaag beter! hoe was het in de dierentuin? is jouw berekening wel goed wbt de berekening qua weken, danique is vandaag 44 weken,dus dan zoe toch geen 41 weken zijn? of vergis ik me nu?;) of is ze niet van augustus?

@fabsie, lekker hoor even met zijn 2e eruit! mijn vriend werkt ook in het weekend, ik zaterdag's, hij zondags.:x

de weken van danique berekenen is ook niet zo moeilijk, ze is 1 dag voor de uitgerekende datum geboren:)

vanavond ging het redelijk met het slapen gaan..ik ga het proberen bij te houden hier, maar zal er niet elke dag zijn! ik redt dat niet met de kids etc. vooral in deze fases, de middelste is op het moment ook niet te genieten en vraagt veel aandacht!

fijne avond allemaal!

15. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    @Suze: Wat balen dat je 2 draakjes hebt nu. Hetiseenfase hetiseenfase hetiseenfase ;). Dikke knuffel!

@Fabsie: Wat leuk een weekend weg. Zal hij vast kunnen waarderen. Hier lukt dat ook nooit. Manlief werkt in het weekend.

@Lisszy: Hoe was het vandaag? Had je het weer een beetje mee? Aaron is trouwens inderdaad 44 weken dus ik denk dat je je verteld hebt :p

Hier alles goed. Meneer was vandaag al minder hangerig dan gister, maar nog niet je van het. Ook alweer 2 dagen verhoging (37.9/38.0). Dus morgen maar even de HA bellen om de oortjes even na te laten kijken voor de zekerheid. En anders mag de arts kijken of er toevallig nog meer tanden aankomen. Ik zie het altijd pas als de tand door is lol.
    Mannetje vandaag weer wat nieuws gedaan: op handen en voeten gestaan. Hij wilde op die manier volgens mij rechtop gaan staan, maar dat lukt uiteraard niet :D.

Hebben jullie monstertjes trouwens ook blauwe plekjes op de knietjes?

16. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

@Suze. Het dubbele? Dat is ook heftig. Hoelang ben je al bezig, of net begonnen? Succes in ieder geval!
    En hoe gaat het nu met Danique? Hebben de tandjes al een beetje doorgezet?

@Lizzy Veel plezier in de dierentuin morgen! Wij gaan volgende week. Beekse Bergen is voor ons ook een eindje rijden, maar 3.5uur zou ik ook niet doen hoor.
    Heb je Zoë nog een beetje in slaap gekregen?

@Boefjesmama. Hoe gaat het met Aaron? Had je de huisarts al gebeld? Hoop dat het beter gaat nu. Milan heeft ook blauwe plekken op zijn knietjes ja, dat kruipen gaat er niet zachtjes aan toe ;). Ook 2 in zijn gezichtje trouwens, vannochtend vol voorover op zijn neus gevallen. Zo zielig,

Had vandaag een feestje, mijn vader is 50 geworden. Heel gezellig! Had hem een cursus koe-knuffelen (ja je leest het goed :D) en kaartjes voor Golden Earing gegeven.
    Milan heeft de hele dag bij jan en alleman op schoot gezeten. Normaal gaat dat goed, maar nu helaas niet. Hij ligt in bed te huilen. Als ik er naast ga staan en hij me dus kan zien is het goed. Maar zodra ik uit zijn gezichtsveld verdwijn is het brullen.
    Verlatingsangst misschien? Geen idee, verder geen ervaring mee.

Laat hem nu maar even huilen en ga elke 5 min kijken zodat hij weet dat ik altijd terugkom. Weet het anders ook even niet.

Had van de week bij de Open32 een nieuw truitje gekocht. Hij was behoorlijk duur, mijn voor het feestje van mijn vader had ik dat wel over. En zaten palletjes op. Aan het eind van de middag waren ze er allemaal afgevallen :x. Morgen dus even terug, want daar betaal ik niet voor natuurlijk. (moest het even kwijt)

Hoe gaat het verder bij jullie?

17. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Meiden, ik ben er nog.

Wil even egoistisch iets delen.

In de tijd dat ik hier op zp zit heeft zich een hecht clubje meiden gevormd die lief en leed delen en inmiddels ook een eigen plekje op een ander forum hebben.
    Gisteren heeft 1 van die meiden het verschrikkelijke nieuws gekregen dat haar kindje, wat nog zo veilig in haar buik zat, is overleden. Ruim 40 weken zwanger.....

De bevalling is spontaan begonnen vannacht/vanochtend, maar ze is helaas nog steeds bezig.

Ben er kapot van. Hoe kan dat nou?

18. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw

Hi Daan!

Ik las al zoiets op je hyves...
    Wat verschrikkelijk nieuws! Ik krijg er tranen van in mijn ogen! Zo ongelooflijk oneerlijk kan het leven zijn! :x Is het kindjes inmiddels geboren? Vreselijk, dat je aan het bevallen bent en je weet dat je kleine wonder een vlindertje is geworden... :(
    Is er al meer bekend wat er mis is gegaan?

Lieve, Daan: Sterkte, ook voor haar!

Dikke kus

19. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Wat verschrikkelijk :(
    Zijn geen woorden voor voor zoiets ergs.

20. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Hello Lady's!
    Wie gehtst? Was de afgelopen dagen niet veel op het forum. Ryan was zo hangerig en huilerig dat ik alleen maar met hem bezig was. De tijden dat hij sliep of ff rustig was moest ik benutten met ditjes en datjes.
    Hoort dit natuurlijk ook bij, maar had het ff helemaal gehad met alles wat met baby's te maken had.
    Gelukkig gaat het weer goed hier. Ryan slaapt weer goed, gisteravond en vannacht niet gehoord. Gister waren we bij mijn ouders en mijn broers met aanhang waren er ook. Ryan heeft de hele dag achter mijn nichtje van 2 aangezeten haha. Wat een mooi gezicht is dat toch als je ze zo samen ziet spelen.
    En verder...Ryan staat nu tegen de tv aan 'Bol en Smik' te kijken met z'n tanden tegen het tv-meubel aan. Is ook weer wat nieuws, meneer zet overal zijn tanden in. Bankstel, zijn bedje...alles moet erin. Oh nu haalt hij de kastjes leeg trouwens...zucht ;).
    Moet donderdag weer naar het cb. Ben benieuwd wat zijn afmetingen zijn. ;) Vandaag alweer 10 maanden geleden dat ik ben uitgescheurd. Wat vliegt de tijd toch. Over 2 maanden alweer 1. Ben gister een beetje op internet aan het zoeken geweest voor traktaties op het kdv. Staan hele leuke ideën op. Dat wordt nog lastig met kiezen. www.party-kids.nl.

@ Boefjesmama
    Hoe is het nu met de verhoging? Hopelijk is het wat gezakt. Ryan had het vorige week ook 2 dagen.
    Geen idee of er weer een tandje doorkomt, mag niet kijken :p.
    Dat op handen voeten staan deed Ryan ook heel veel voordat hij nog niet kon kruipen. En zo ineens kroop hij :D. Kan heel snel gaan. Ryan heeft ook geregeld blauwe plekjes overal, ook meestal op zijn benen. Maja je moet Ryan eens zien, die klauwterd overal op. Dat wordt echt zo'n kind dat later in bomen gaat klimmen.

@ Suzie
    Nog van harte gefeliciteerd met je vader! Wat een jonge vader heb jij! Mijn vader is 63. Ik denk dat Milan gister teveel indrukken heeft gehad en dat hij daarom moeilijk in slaap kan komen. Kan ik met Ryan ook wel merken.
    Is hij nog lang wakker geweest?
    Wat moet ik me in godsnaam voorstellen bij een cursus koe-knuffelen? Hahaha. Zie het al voor me...
    Zonde van dat truitje. Dat moet natuurlijk helemaal niet kunnen dat de palletjes loslaten, en dan zeker bij zo'n duur truitje.
    Neem aan dat je daar een andere voor krijgt of anders in ieder geval je geld terug.

@ Daan
    Jeetje wat vreselijk zeg! Lijkt me echt het ergste wat je kan overkomen. Na 40 weken zwangerschap ben je eindelijk blij dat je je zwangerschap volbracht hebt en dan krijg je dit. Pfff, heftig hoor.

@ Lisszy
    Hoe gaat het bij jou? Heeft ze vannacht goed geslapen?
    Bij Ryan is dat elke nacht weer anders de laatste tijd.
    Zolang hij er niet hangerig in huilerig bij is kan ik het wel hebben. ;)

Deel Deze Pagina