De sprongenmonstertjes-mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Lisszy, 28 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Nou, Ryan slaapt weer...met veel gehoest tussendoor.

Vriendin van mij smste net. Ze ligt op de verloskamer met gebroken vliezen en rugweeën! Spannend!!!!!
    Ben blij voor haar dat het nu eindelijk gaat gebeuren. Ze is vandaag precies een week overtijd en kan al weken niks meer. Ze had zo veel pijn overal ook. En die hitte is ook niet echt bevordelijk natuurlijk. Ik zei gister al tegen haar, je mag niet morgen bevallen want dan is m'n broer jarig en heb dus geen plekje meer over op de verjaardagskalender. Dus ik zei net al toen ze smste 'Moet ik eerst een andere kalender kopen' haha.
    Nou, hopelijk kan ik jullie gauw goed nieuws brengen. :)

2. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Wat leuk en spannend! Laat het maar weten als het zover is,

Mijn buurvrouw is zondag uitgerekend. Dus ook wij zitten vol spanning te wachten.

Hoe gaat het verder met Ryan? Nog een beetje geslapen vannacht?

Milan slaapt ook slecht nu. Denk toch dat het aan het weer ligt. Maar als hij bij ons in bed ligt slaapt hij meteen, dus misschien toch ook aandacht.

Eten jullie kindjes ook zo slecht met dit weer?

@Lizzy, hoe gaat het? (Nog) geen last van misselijkheid ofzo?

3. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Dag meiden,

Even nog een berichtje van mij!

@Sjanienu
    Je hebt het wel zwaar he met Ryan? Hoplijk trekt hij snel weer bij, zal vast een combi zijn van een sprong en het weer.
    Is je vriendin al bevallen?

@Suzie
    Ik voel me heel goed. Niet misselijk, maar dat was ik bij Zoë ook niet.
    Verder pijnlijke (*)(*) steken in mijn onderbuik en als ik moet niezen/hoesten of een onverwachte beweging maakt voel ik mn banden! En ik heb het idee dat ik best al groei... Het gaat dus echt sneller bij een tweede! Wil het voor de grote wereld tot na de vakantie stil ohuden, ik hoop dat dat me lukt!
    Verder 20 juli echo! en 21 juli eerste keer VK!!!

4. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Nee ze is nog niet bevallen. Uurtje geleden smste ze me (dat je daar nog uberhaubt aan denkt) dat ze aan het infuus was gelegd en dat de weeën nu toch wel heftiger worden.
    Nu zal ze het niet meer in haar hoofd halen om te smsen ;).
    Het zal iig niet lang meer duren. Dat wordt vanavond iig ooievaar zetten.

Ryan eet ook slecht met dit weer. Brood gaat er nog wel goed in maar avondeten niet. En dat ligt het er ook nog aan wát hij te eten krijgt. Meneer begint kieskeurig te worden.
    Hij hoest zich weer een ongeluk. Het arme manneke is zó vatbaar. Hij is echt heel vaak verkouden. Paar keer al voor bij de HA geweest maja die zeggen dan dat het er bij hoort. Tja wat moet je dan. Hij heeft zijn billen ook weer rood.

Edit: Waarom er nou weer een link van het woord 'kieskeurig' is gemaakt :(.

5. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Nog steeds geen baby geboren. Ze smste me net dat ze een ruggeprik had gehad en het nu goed te doen was. Ze was zelfs met de artsen daar aan het ouwehoeren. Tja dat is typisch zij. :D
    Ze heeft op dit moment 6 cm ontsluiting dus het gaat wel vanavond laat en anders vannacht worden. Of het moet heel snel gaan ineens. Ik ging bij 5 cm pas naar het ziekenhuis toe. 4 uurtjes later is Ryan geboren.

Heb trouwens even lopen rekenen en Ryan is morgen 45 weken dus het zal idd wel een sprongetje zijn. Maar oh oh oh, wat wordt je er moe van. Loopt de hele dag te huilen en te jengelen. Als z'n voet klem zit onder de bank ofzo dan begint ie alweer. Heb het idee dat hij ook oorontsteking heeft. Hij zit steeds aan z'n linkeroor. We gaan dalijk ff de HP bellen en dan maar even kijken. Dit heeft hij nog niet gehad. Wat krijgt hij daarvoor? Antibiotica? :(

6. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Wat spannend nog met je vriendin! Moeilijk he dat wachten. Het liefst rijd je meteen naar het zkh ;).

Voor oorontsteking geven ze soms antibiotica (druppels voor in het oor). Maar volgens mij meestal niks. Oordruppels misschien.
    Hoop voor je dat Ryan zich snel beter voelt.

Milan slaapt de laaste weken weer slecht, maar viel nu meteen in slaap. Ik houd mijn vingers gekruist.

7. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Fabiënne zat gisteravond ook steeds aan d'r oor, maar vandaag verder niet meer... misschien had ze last van doorkomend tandje?

Hier nog geen 11 maanden sprongetje, denk dat 'ie dit keer toch wat later komt als die van jullie. Hopelijk niet als we net op vakantie gaan....

@sjanienu: spannend he als een vriendin van je gaat bevallen? Ik word daar ook altijd zo hyper van, haha.

@suzie: oeeh, da's fijn dat hij lekker ging slapen! Hopelijk houdt hij dat nu vol.

Alles was trouwens goed bij de kinderarts! Nog één keer terug komen in oktober en dan zijn we klaar als het goed is. Heb gisteren ook m'n medisch dossier gekregen en meteen doorgelezen. Best wel interessant om terug te lezen!

8. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ff snel want Gooische Vrouwen is begonnen.

Ze is bevallen hoor! Om 20.31 uur van een meisje en ze heet Marilynn. Super mooie naam. De rest hoor ik morgen.

9. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @sjanienu, wat een super foto in het oranje t-shirt!
    spannend van je vriendin, hopelijk is het snel achter de rug nu!

hier ook erg last van de warmte, maar vooral met eten en heel veel zweten!
    ik heb nu voor danique wel weer een kuurtje gekregen voor de oorontsteking, bij haar lijkt het ook niet vanzelf over te gaan en te lang is niet goed voor de trommelvliezen.

verder weinig te melden, hier ook last van de sprong en tandjes, ze piept echt overal om, las al iets over meteen
    piepen' als ze even vast zitten onder de bank of iets, nou dat heeft zij dus idd ook...ze moet werkelijk overal om huilen;) ik pak dr nu wel iets eerder, want met dat hete weer huilen is ook niet echt fijn..
    eten doet ze nagenoeg niet nu maar ze drinkt echt heel veel, behalve de melk die eilt ze ook niet, maar ik heb nu ook geen zin in warm eten;)

@lisszy, fijn dat je verder geen last ergens van hebt! leuk de 21e de echo!

10. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @sjanienu, gefeliciteerd!! wat een mooie naam idd!!

11. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Reclame

Ja Ryan heeft ook erg last van de warmte. Straks was het op zijn kamer 28.6 graden. Is toch niet normaal! Durf de airco niet meer aan te doen want hij is er strontverkouden van geworden. Hij hoest zijn longen uit zijn lijf. Zó zielig. Hij sliep dan ook pas om 21.30uur.
    Heb hem vanavond niet meer aan zijn oor zien zitten dus ik kijk het morgen nog even aan.

12. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Even een ego berichtje hoor. Milan ligt eeeeeeindelijk in bed.
    Steeds als ik hem in bed legde was het huilen. En dan niet het normale huilen maar echt overstuur gillen.
    Dacht eerst dat hij last had van de warmt, maar als ik hem vasthield viel hij meteen in slaap. En dan zweten als een rund.

Maar zodra ik hem neerlegde was het weer brullen. Mijn vriend is in de stad en had echt de nijging hem te bellen dat hij maar naar huis moest komen.
    Moest net echt even weglopen want kon er echt even niet meer tegen.

He, lekker als je het even kwijt kunt. Ga zo heerlijk met een kop koffie en een stuk watermeloen op de bank zitten. Hier is het binnen nog steeds koeler als buiten. Hoop dat het zo afkoeld.

Hoe is het bij jullie?

@Sjanienu Ryan nog last van zijn oortjes gehad? En wat een leuke naam heeft je vriendin uitgezocht!

@Suze. Dat piepen om alles en slecht eten herken ik ook wel. Het warme weer maakt het natuurlijk ook wel erger. Hopen dat het maar snel over is.

@fabsie. Wat fijn dat alles goed was bij de kinderarts. Nu die laatste controle maar dat zal wel helemaal goed zijn. Top! Grappig dat je het dossier hebt gekregen. Wist niet dat ze dat doen. Lijkt me idd leuk om dat terug te lezen. Lees nu ook nog wel eens het bevallingsverslag van de gynaecoloog. Raar als je je bedenkt dat dat al bijna een jaar geleden is.

Fijne avond allemaal!

13. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    pffff, wat een hitte... Fabiënne lijkt er vooralsnog geen last van te hebben, behalve dat ze weer op een extra slaapje zit.

@Sjanienu: leuke naam, gefeliciteerd.

@Suzie: *knuffel*, wat wanhopig kun je worden het als ze zich zo wakker houden door te huilen....

@Suze: hopen dat de antibiotica snel gaat aanslaan!!

Hier is mijn vakantie vandaag begonnen. Morgen de verrassing voor mijn man, hij heeft nog steeds niks in de gaten :D. Ik meld me zondag of maandag weer! Fijn weekend.

14. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Hi meiden, even een snel berichtje van mij, lig namelijk voor pampus op bed met een ventilator! Zoe is ook nog onrustig, we hebben echt wat last van de warmte...
    Morgen leuke dag, we gaan het goede nieuws aan de familie vertellen. Nou eigenlijk Zoe, ze heeft een shirtje aan met daarop " ik word grote zus" :)

Sjanienu
    Gefeliciteerd met je vriendin!!! En idd een erg mooie naam!!

Suzie
    Hoop voor je dat milan lekker gaat slapen. En anders gewoon erwin bellen als je het niet meer trekt!

Fabsie
    Oh meis, veel plezier dit weekend!!!! Gaat fabienne naar opa en oma? Het is jullie gegund!

Ik ga lekker slapen, ben uitgeput!
    Ik plaats nog wel ff een foto van Zoe morgen!!

Slaap lekker voor straks!

15. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    hey meiden,

hoe gaat het bij jullie??
    wat een hitte he, danique is gisteravond ook tot 23.00 bezig geweest, moest ook spugen van de warmte,echt sneu... nu is ze wel gelijk gaan slapen, hopelijk slaapt ze nu lekker door!

@fabsie, nog een fijn weekend, beetje laat;)

@lisszy, enenenen???hoe reagreerde de fam?? ben benieuwd naar de foto van zoe!

16. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Morning!

Dat regenbuitje gister heeft wel goed gedaan. Het is niet meer zo benauwd gelukkig. Kan me niet voorstellen dat iemand hier geen vrede mee heeft ;).
    Ryan slaapt weer goed al een paar nachten. Gister lag hij om 19.30uur op bed tot vanmorgen 08.30uur.

@ Lisszy, hoe reageerde de familie?

17. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Hey hallo!!

Hier alles goed? Alle zieken weer opgeknapt?
    Fijn dat Ryan weer wat beter slaapt. Hier gaat het ook weer redelijk goed sinds de tanden door zijn (middelste 2 boventanden wat een ellende).

Hier alles goed. Ik mag woensdag op 2e gesprek komen bij een lunchroom! De eigenaresse heeft zelf een zoontje van 4 maanden dus die snapt het gelukkig dat ik niet heel flexibel ben. Het is iig positief dat ik terug mag komen!
    Aaron kruipt steeds meer. Alleen zodra hij op het laminaat komt niet meer. Tijgeren zal wel makkelijker zijn ofzo. Buiten op het gras kruipt hij namelijk wel. En op het vloerkleed ook. Nou ja kruipen: hij gaat op 1 knietje en 1 voetje :S.
    Sinds een paar dagen krijg ik een kusje als ik vraag: Mag mamma een kus? Echt zo schattig! Dan vergeet ik gelijk even dat hij constant aan me wil hangen en letterlijk een blok aan mijn been is af en toe :D.

18. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Hebben jullie trouwens ook dat jullie de laatste tijd zo vaak terug moeten denken aan die laatste weken zwangerschap? Misschien komt het door de hitte ofzo, maar heb het heel erg de afgelopen week.

19. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Ja heel erg! Misschien door de warmte idd of omdat de 1e verjaardag steeds dichterbij komt.

Ik heb hier alle foto's van de bevalling en de kraamtijd op tafel liggen. Heb al 2 alnums vol maar wil deze even op voligorde leggen, het is nu zo'n zooitje.

En hier zit de buurvrouw nu in de zelfde periode als wij vorig jaar. Ze is vandaag precies 40 weken. Dus daardoor denk ik er ook wel meer aan terug.

Succes met je 2e gesprek! Altijd een goed teken als je terug mag komen.

20. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    @ Boefjesmama. Wat goed dat Aaron nu begint te kruipen. Het gaat dalijk in één keer heel snel, let maar op. Was met Ryan toen ook. Eerst hele kleine stukjes en dan ging hij maar weer tijgeren, maar zo ineens kroop hij. Nu ook, hij raast overal supersnel naar toe.
    Fijn dat je op 2e gesprek mag komen, dan zijn ze iig wel in je geínteresseerd. Ben benieuwd!

Ik heb dat nou ook al een paar weken dat ik mijn laatste zwangerschapsweken weer helemaal herbeleef. Heb het er ook weer heel vaak over met m'n vriend en andere mensen. Het komt denk ik inderdaad omdat het net zo warm is als vorig jaar op het einde en omdat hij bijna een jaar wordt en omdat een vriendin van mij afgelopen donderdag is bevallen. Dan komt bij mij ook alles weer terug. Hopelijk mag ik het allemaal weer snel beleven ;).

Deel Deze Pagina