De sprongenmonstertjes-mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Lisszy, 28 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    @Suze: Fabiënne is weer wat vrolijker, maar nog niet opgeknapt. Toen we bij de hap kwamen, waren de rode pukkels in haar gezicht net verdwenen natuurlijk... Maar nu zit haar hele rug ook onder en haar armen en haar billen. Het zijn geen waterpokken, want het zijn toch geen blaasjes. Aan de ene kant denk ik dat het warmteuitslag is en aan de andere kant misschien iets als de zesde ziekte (ook door de koorts).

@Sjanienu: Ik klaag ook maar even mee over de hitte, heb er nogmaal gesproken ook een hekel aan als mensen zo klagen daarover. Het was bij ons op de kamer vannacht nog 35 graden !!!! Ik was er gewoon echt benauwd van, vreselijk.

@Lisszy: oeh inderdaad hopen dat het Zoë bespaard blijft, alhoewel alle kinderen het wel eens zullen krijgen. Ja Fabiënne wil op zich wel goed slapen, wordt 's nachts wel eens even wakker, maar na een halve fles water valt ze weer in slaap. En overdag doet ze ook gewoon haar tukkies.

2. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @fabsie, ja, dat zul je altijd zien, de kleien van mijn zus zit ook helemaal onder de bultjes, volgens de ha idd warmte uitslag! ze heeft er wel last van, jeuk! wel fijn dat het weer wat beter met haar gaat!
    wat is het warm bij jullie op de kamer zeg! ik had het vanacht zelf ook behoorlijk benauwd! hopelijk is het vannacht wat beter!

@lisszy, danique slaapt tot nu toe nog wel goed, wel s'morgens weer om 6 uur wakker, maar dat is niet zo erg,als het maar niet te lang duurt;)

3. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    @ Fabsie: Is Fabienne al opgeknapt? Kan inderdaad warmte uitslag zijn. Aaron had het ook nadat hij een paar dagen zo'n hoge koorts gehad heeft. Paar dagen met talkpoeder en dan moet het vanzelf wel wegtrekken. Hoe voel jij je nu? Al wat opgeknapt?

@Suze: Hoe is het met Danique? Slaat de kuur al aan? En al om 6 uur wakker!! Jemig. Komt het van de sprong?

@Lisszy: Nog even en je hebt vakantie :D. Kun je weer even relaxen en bijtanken! De warmte is inderdaad super vermoeiend en dan nog al dat werk wat je lijf nu levert. Als je de kans krijgt, ook even lekker gaan liggen hoor!

Hier alles goed. Werken was echt weer lekker! Heb er echt van genoten ondanks de extreme hitte (ik had terrasdienst dus de hele dag buiten, maar lekker kleurtje gepakt :D). En ik ben aangenomen! Heb gelijk een contract getekend. Morgen en donderdag mag ik weer. Heb er nu al zin in.
    Aaron en slapen is weer drama (en ja...het zijn echt weer tanden. De zure luiers vliegen me om de oren). 's Avonds of weer wakker worden en niet meer gaan slapen of pas laat gaan slapen. En dan nog 1 of 2 keer 's nachts helemaal overstuur wakker.
    Op het CB kreeg ik commentaar dat ik de laten huilen methode moest gebruiken. Dat hebben we al gedaan en doen we nooit meer. Als het na een uur nog niet stil is, ga ik mijn kind niet nog langer laten krijsen. Dat vind ik zielig.
    Dat mens bleef ook maar doorlullen terwijl we al zeiden dat Aaron moe was en zijn ochtenddutje normaal op dat tijdstip is. Dus hij was al helemaal boos en over de zeik en toen moesten de prikken nog. Brullen natuurlijk :(. Vorige keer gaf hij geen kik, maar nu was hij al boos en aan het huilen.
    Net op de terugweg is hij in de buggy in slaap gevallen. Gelukkig net op tijd binnen voordat de bui losbarstte. Even in bed gelegd en nu ligt hij lekker in zijn eigen bedje te slapen. Hopelijk reageert hij niet erg heftig op de prikken.

4. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Jemig, dat waren even heftige buien hier! Ik hoorde net dat in een dorp verderop de kerktoren eraf is gewaaid en op het café is beland! Da's toch ook wat. Het waaide enorm en de lucht was helemaal grijs/geel.

Met Fabiënne gaat het een stuk beter. Heb nu cardiflor emulsie van de VSM gehaald en dat kan je in de koelkast leggen en daarna op de rode plekken smeren. En het werkt nu al als een tierelier! Ze eet alleen slecht, maar dat kan ook door de warmte komen of door een aanstaande sprong.

Wat doen jullie trouwens tegen luieruitslag? Ben al met sudocrème aan het smeren, maar volgens mij doet haar dat zeer op d'r rode billen. Ze heeft nog nooit eerder luieruitslag gehad namelijk.

@boefjesmama: wat ontzettend tof dat je nieuwe baan meteen de eerste dag al zo leuk was! Heerlijk. Nou ik kan Fabiënne ook niet een uur laten krijsen, dus ik geef je groot gelijk. Voor zo'n cb arts is het altijd maar makkelijk praten.

5. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    #425 Sjanienu1, 12 jul 2010
    Laatst bewerkt: 12 jul 2010
    @ Boefjesmama
    Wat fijn dat je het naar je zin hebt bij je nieuwe baan. Leuk joh.
    Dat commentaar van het cb heb je soms niks aan. Ik laat Ryan ook niet lang huilen. Heeft helemaal geen nut. Kun jij trouwens op je CB niet zelf bepalen hoelaat je de afspraak hebt? Hier kan dat namelijk wel. Ik plan altijd buiten zijn slaaptijden om. Meestal plan ik het rond 13.30uur. Heeft hij nog last gehad van de prikjes?

@ Fabsie
    Ik kan merken dat Ryan met dit warme weer extra gevoelig is voor luieruitslag. Warmte met urine is natuurlijk niet echt bevordelijk. Nou lijkt het net dat ik Ryan niet vaak verschoon haha. Maar het gaat gewoon heel snel nu. Ik gebruik voor hem Bepanthén, dat zorgt voor een beschermlaagje op de huid zodat de urine e.d er niet zo snel intrekt. Werkt uitstekend. Hij heeft 2x luieruitslag met open wond gehad en dan gebruik in maizena. Superspul! Strooi dat er maar eens op en je zult zien dat het binnen 2 dagen weg is. Maizena dicht de wond.
    Sudocreme gebruik ik niet, dat schrijnt bij hem en werkt ook voor geen meter.

Nou dames, zijn jullie al bijgekomen van de afgang van gister? Wat een wedstrijd zeg. Wij zouden gister bij ons op de kermis in de grote tent voetbal gaan kijken. Dus wij komen aanlopen, zien we alle mensen weer richting huis lopen. Ik dacht wat krijgen we nou, waarom gaan al die mensen weg. Blijkt dat het scherm dat ze hadden gehuurd het niet deed! Dus iedereen ging thuis kijken. Naaah! We waren met m'n broer daar en die woont daar tegenover dus we zijn maar bij hun gaan kijken. Dat heeft ze geld gekost joh. Nou bleek later dat ze binnen een beamer hadden neergehangen en daar nog wat mensen bleven kijken. Maar 't waren er niet veel. Zie foto hieronder.

Bekijk bijlage 85096

Morgen is Rik jarig. Hij is nu naar een vergadering voor het vrijgezellenfeest van zijn broertje dus kon ik ff snel de foto's inpakken. De grote hang ik morgenochtend op als ik toch het flesje voor Ryan moet maken. Ben benieuwd hoelang het duurt voordat hij het ziet. Morgenochtend gaan we zwemmen met Ryan en morgenavond komen mijn ouders en de ouders van Rik hier BBQ-en. Zijn verjaardag vieren we zondag. Maar heel veel kunnen er niet, die gaan allemaal naar de Zwarte Cross aankomend weekend. Zit hier trouwens een paar km verderop de Zwarte Cross. Wat een bende.

Ben vandaag weer ongesteld geworden dus over een week of 2 gaan we ronde 1 weer in voor een broertje of zusje voor Ryan! Kan bijna niet wachten.(Vraag me dat trouwens nog maar eens als Ryan weer zijn buien heeft ;)) Het grappige eraan is dat we de vorige keer voor ronde 1 bij Landal waren en het gelijk raak was. Helaas werd dit een mk. Toen 2 maand later zijn we weer een weekendje naar Landal geweest (toevallig ook in mijn vruchtbare dagen) en bleek dat ik in dat weekend weer zwanger was geworden! Daaruit is Ryan toen gekomen. Nu komt het: Over 2 weken ben ik weer vruchtbaar en laten we nou nét toevallig op vakantie zijn bij Landal! WHAHAHA vind het wel grappig. Vruchtbare grond dus daar. Mischien iets voor jullie? ;) Heb al wel wat mensen die voor me gependeld hebben trouwens. Zuurtje zegt juli 2010 zwanger van een jongen, ikzelf zeg september 2010 zwanger van een meisje en Caruli zegt maart 2011 zwanger van een jongen.

6. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Spannend hoor Sjanienu!!! Hopelijk mag je snel weer zwanger zijn!

Even een vraagje, doe je die maizena er gewoon als poeder op?

7. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ja ik vind het ook weer erg spannend allemaal. Die spanning of 't raak zal zijn en testen enzo. Heb er weer helemaal zin in!

Ik gebruik gewoon maizena uit de supermakt, van de Koopmans.
    Ik heb een bus talkpoeder van Zwitsal gekocht en dat leeggekieperd en de maizena daarin gedaan.
    Dan kun je makkelijker strooien.
    Gewoon pure maizena dus zonder iets erbij. Heeft ze open wondjes dan? :(

8. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Oh sjips, kan morgen helemaal niet zwemmen...ben ongesteld. :)

9. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @boefjesmama, ik denk wel dat het komt door de sprong, meestal heeft ze daar wel last van deze periodes, ben benieuwd hoelang dit gaat duren..maar als dat het ergste is van deze sprong, mag ik absoluut niet klagen!;)
    de kuur slaat wel aan (denk ik) ze zit nog wel veel aan de oren maar huilt niet meer zo..even afwachten nog.
    gefeliciteerd met je baan! fijn dat je het leuk hebt!:)

@fabsie, fijn dat fabienne opknapt! danique eet ook slecht, denk ook combi van de sprong en warmte, ze drinkt gelukkig wel goed, dat scheelt!

@sjanienu, spannend hoor!! hopelijk mag je snel weer een wondertje bij je dragen!!:)

10. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    @sjanienu: thanks. Nee de wondjes zijn niet open, het zijn rode plekjes/bultjes/pukkels, maar ze begint meteen te piepen als ik er een billendoekje overheen haal en de sudocreme vindt ze ook oon onprettig gevoel. Heb inmiddels maizena in huis, bus talkpoeder leeggekieperd in een ander bakje (;) goeie tip), dus klaar om gebruikt te worden.

@suze30: wat heb je leuke nieuwe foto's op je hyves staan van je meissie!

Hier alles ok, vandaag even lekker gefietst met de jonge dame en verder een begin gemaakt aan haar verjaardagstaart (proeftaart dan hè). Hopelijk lukt 'ie.

11. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Hi lieve meiden!

Hoe is het hier?
    De dagen vliegen om, ik heb het zo druk ! en waarmee? Ik weet het eigenlijk niet eens precies.

Zoe zit ook onder de rode bultjes op haar borst en in haar nek en op haar kaak. Maar voor zover ik kan zien zijn het geen blaasjes, dus zal het ook wel iets van warmte uitslag zijn. Vanavond had ze 38,1 niet echt koorts maar wel wat te hoog. En verder vandaag heel jammerig. Ze heeft een nieuw soort huiltjes (hele hoog en korte stukjes achter elkaar aan) ondekt. mama wordt er erg blij van... ;)
    En haar vijfde tandje is door! onderaan is er een nieuwe in de rij!

@suze
    Hoe is het nu met Danique?

@boefjesmama
    hoe is ie met Aaron? Nog last gehad van prikjes? En lekker gewerkt vandaag?

@Fabsi
    hoe is het met Fabienne? En met d'r billetjes?
    Zoe heeft ook last van luieruitslag en ik doe er Weleda billenbalsem op! werkt erg goed! Maar misschien de Maizena ook! Ik houd 'm in gedachte!

@Sjanienu
    Jaaaaa!! straks zijn we nog samen zwanger! leuk leuk!
    Voetbal, tja... Ik was gewoon lekker thuis met mijn meisje, Erwin was in de kroeg. Ik heb met een half oog gekeken. Ik vind het jammer voor de jongens van oranje dat ze verloren hebben, maar voor mijn en dat van Zoe's nachtrust was ik errug blij! :D En nu allemaal die K*vuvuzela's nog ritueel verbranden en dan hebben we helemaal weer rust! :D

Oh en verder groei ik als een tiet! :$ Ik kon, voor de zwangerschap, mijn zomerkleren weer aan! Dus alles gewassen en gestreken weer in de kast. Nou, kon het vanmiddag allemaal weer opbergen! Ik leek wel een rollade in mijn korte broekjes! Dus nee, niet alleen mijn buik groeit mee, mijn hele lichaam (lees= heupen, billen en bovenbenen) denkt zwanger te zijn en zet masaal uit! :$
    Er zit nu al ruim 2 kilo bij.. dat belooft wat!
    Maar ik klaag niet, daar ben ik veelste blij voor! Maar toch... had stilletjes de hoop om niet weer 20+ kilo aan te komen tijdens een volgende zwangerschap...8)

12. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @fabsie, dank je wel! ik ben benieuwd of de maizena helpt, ik heb het vaker gehoord, maar nog nooit zelf gebruikt, niet nodig gehad (gelukkig) want ik vind dat altijd wel heel sneu!!hopelijk is het snel over!
    is de taart gelukt?? ik bne zelf niet zo 'crea-bea' maar er zijn mensen die echt hele mooie dingen in elkaar kunnen maken en als het dan ook nog smaakt...;)

@lisszy, dat 'nieuwe' huiltje klinkt mij bekend in de oren;) ik mag helemaal niet klagen, want ze doet het super op dit moment, maar dat huilen op die manier viel mij hier ook al op!
    bij een 2e 'dij' je over het algemeen veel eerder uit, je kunt bij een 2e ook veel eerder zien(ook andere) dat je weer zwanger bent,dat aankomen herken ik (helaas) ook, alleen was het bij mij 30+;) maar net wat jij al zegt, het is voor een goed doel;)
    hoe gaat het nu met de moeheid? dat was bij mij altijd zo extreem de eerste 12-13 weken, vooral bij de 2e en 3e.
    met danique gaat het een stuk beter, ze huilt niet tot nauwelijks meer en de koorts is weg, wel zit ze weer de hele tijd aan het oor te trekken, de kuur is nog t/m vrijdag en dan moet ik het maandag weer laten controleren, dus ik ben benieuwd!

13. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    @Suze
    Oh wat heerlijk dat Danique lekker rustig en weer vrolijk is! Dat huiltje zal zeker bij de leeftijd horen en ik reageer er ook op dus heeft het ook succes voor haar. Maar ja, dat is gewoon moederinstinct om daar op te reageren. :)
    Weet je al of Danique in aanmerking komt voor buisjes en vanaf welke leeftijd doen ze dat? Ik heb ze vroeger ook gehad, maar was toen al wel een jaar of 4 denk ik. Al die kuurtjes lijken me niet heel bevordelijk voor haar weerstand?
    Ja, het uitdijen gaat nu ook veel sneller dan bij Zoe. Ik draag wijdere shirtjes op mijn werk nog 1,5 week en dan vakantie. na mijn vakantie mag iedereen het weten. komt
    Ik ben ook erg moe inderdaad meer dan toen van Zoe. Maar dat komt ook omdat mijn leven drukker is met lieve Zoe erbij!:)
    Ik leef naar mijn vakantie toe, naar mijn idee wordt het daarna allemaal wat makkelijker: lekker uitgerust, niks meer hoeven te verbergen en dan weten we of alles goed is!

14. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @lisszy, ja je merkt het wel als je zwanger van de 2e bent, je bent dan ook drukker,lekker dat je nu bijna vakantie hebt, dan kun je idd even lekker bijkomen!!
    normaal plaatsen ze buisjes vanaf ong 1,5 en dan liever nog niet dacht ik, maar als nu na deze kuur de ooronsteking niet over is of ze krijgt het binnen 2 maanden weer dan gaat ze al naar de kno arts, ze zullen dan toch wat moeten doen, die kuurtjes zijn idd niet echt bevordelijk voor dr weerstand en ze ze heeft van haarzelf al niet zo'n beste weerstand...
    Ik reageer ook op het huiltje haha, grappig he, hoezo ze pakken je nu al in;)

15. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Dag dames

Ik ben een beetje brak. Ryan heeft vanaf gisteravond 22.00uur tot vannacht 04.00uur liggen krijsen. Dit heb ik nog nooit meegemaakt. We hadden gisteravond visite, Rik was jarig, maar heb ze de halve avond niet gezien omdat ik bezig was Ryan rustig te krijgen. Pfff maar dan voel je je opgelaten. Hij heeft z'n hele billen weer rood en krijst het uit! Daarbij is het ook nog eens 30 graden op zijn kamer. Heb hem vannacht zelfs nog in bad gezet om af te spoelen, mischien dat hij daar rustig van werd. Maar hij ging alleen maar harder krijsen. Kind was helemaal overstuur. Ik wilde hem eigenlijk vandaag thuishouden van het kdv, maar bedacht me dat hij daar meer afleiding als hier heeft en zo hopelijk een beetje de pijn aan de billen vergeet. Bedoel het wordt er toch niet anders van of hij nu hier is of daar. Heb hun gezegd dat als het echt niet gaat ze gelijk moeten bellen, dan haal ik hem op. Tot nu toe nog geen telefoon gehad dus het zal wel goed gaan.

@ fabsie,
    Hoe gaat het met de maizena? Kun je al verschil merken? Hier ook weer begonnen.

@ Lisszy,
    Zou wel leuk zijn als we samen zwanger zouden zijn! :)
    Mischien heel dom maar ben wel weer een beetje zenuwachtig hoor. Niet om de zwangerschap opzich maar het testen enzo. Die spanning is net zo groot als de finale van het WK haha.

16. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Nou, denk dat Ryan de waterpokken aan het krijgen is. Alle symptomen daarvan heeft 'ie. En zijn hele lichaam zit onder de rode pukkels. Rondom zijn mond is het ook helemaal rood. Gister had hij maar een klein beetje maar vandaag is het stukken erger. Dan wil ik morgen niet meemaken :(.

17. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Heb toch maar ff de huisarts gebeld en de beschrijvingen gegeven. Hij zei niks over waterpokken, hij had het over een kinderziekte. Hij heeft ook bultjes op zijn tong zag ik straks.

18. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    @sjanienu: he zeg, wat balen! Wij zijn vandaag nog even met Fabs naar de huisarts geweest. Moest voor mezelf dus meteen even over die uitslag gevraagd, hij zei misschien was het de zesde ziekte, maar ja, de uitslag was al weg, dus kon er niet echt veel meer over zeggen. Fabiënne had ook allemaal pukkeltjes rondom haar mond, kapotte billen en dus rode vlekken, misschien hebben ze hetzelfde? Beterschap in ieder geval! Ja, de maizena werkt goed, gelukkig.

@Lisszy: ook hier ontstaat er een nieuw huiltje, grappig he, dat ieder kindje zo veranderd. Lijkt me wel moeilijk om je zwangerschap nog te verbergen bij een tweede als je zo snel groeit...

@Suze: ja taartje is af hoor, zie hyves. Komende week ga ik alvast Fabiënne's echte taart maken, dan in de vriezer. Wij komen namelijk pas de dag voor haar verjaardag terug van vakantie. Echt vervelend joh dat die oorontstekingen maar blijven aanhouden bij Danique! Hoe heten je andere kids eigenlijk? Zag ze op je hyves staan, drie schatten bij elkaar!

@Boefjesmama: hoe is het met jou? Druk met je nieuwe baan? En met genieten van Aaron en zijn eerste losse stapjes?

Fabiënne is weer goed opgeknapt. Hier en daar nog een pukkel, maar weer de vrolijkheid zelve. Eet ook weer een stuk beter. Als ze bij me op schoot zit, trekt ze zich nu voortdurend op tot staan. Doet ze in bed of in de box nog niet. En ben ook weer lekker wezen fietsen met haar vandaag.

Hebben jullie kids trouwens al iets van schoentjes aan ofzo?

Ik ben helemaal brak van het sporten. Spierpijn! Ben deze week 3 keer geweest, terwijl ik normaal maar 1 keer ga. Maar vanaf dinsdag mag ik even niet sporten, want dan gaan ze 2 moedervlekken verwijderen op mijn rug. Mag dan ook niet te zwaar tillen, dus dat wordt nog wat met Fabiënne.

Ik ga bankhangen!!

19. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    @Fabsie: Fijn dat Fabienne weer opgeknapt is! En wat goed dat je zo vaak gaat sporten. Hoezo mag je niet tillen als ze die weghalen? Moeten ze diep snijden?

@Sjanienu: Beterschap voor je ventje! Hoe is het nu?

@Lisszy: Hoe voel je je? Nog zo moe?

@Suze: Fijn dat Danique ook al opgeknapt is. Ben heel benieuwd hoe het nu verder gaat met haar oortje. Arm schaap.

Ja die Aaron vandaag zeg. Ik stond echt heel stom te kijken. Ik was met de pluchen blokken te spelen met hem. Hij ging ondertussen aan de stoel staan. Ik weer een toren bouwen. Hij ziet die toren en draait zich om om vervolgens een paar stapjes te zetten. Ik wist echt niet wat ik zag!!!! Mijn god...wat gaat hij snel ineens!

20. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Ow en Aaron heeft nog geen schoentjes. Pas als hij echt loopt dan gaan we echte schoentjes kopen. Nu op blote voeten of sokken.
    Hij had wel sierschoentjes, maar die wilde hij niet meer aan dus dan maar niet. Bovendien gaat hij nogal hard in zijn schoenmaat (nu al maat 21!) dus ook gewoon zonde van het geld als hij het nog niet echt nodig heeft.

Deel Deze Pagina