De sprongenmonstertjes-mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Lisszy, 28 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syllie

Syllie Actief lid

4 nov 2008
    159
    0
    16
    He meiden ,ik kom ff tussendoor hoor,maar mijn zoon is nu 8,5 maanden en zo makkelijk als hij altijd was zo jankerig is hij nu!!! alleen maar op mijn arm willen,niet willen slapen,maar 5 minuten alleen willen spelen enz....het is echt;jantje lacht,jantje huilt...
    Ik had al ergens gelezen dat dit de ergste sprong was maar zooo erg!!!! Gaat dit over en hoelang duurt het??? Ik heb wel het boek oei ik groei hoor,maar ik wil ff 'live' ervaringen hebben....
    Pffffffffffffffff,ik ga weer met hem rondhobbelen......

2. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Hi Syllie,

Ja, net alsof je een heel ander kindje hebt, he?
    Ik heb de 8,5mnd sprong echt als ergst ervaren, maar dat was ook omdat mijn dochter elke nacht minstens een uur aan het spoken was, ongeveer 3 wk lang!
    Elk kindje uit de sprong op zijn/haar eigen manier... Maar hoe dan ook, het is vermoeiend! Ik durf je niet te zeggen hoe lang het gaat duren, hier toch zeker wel een dikke maand. Maar dat hoeft bij jullie niet zo te zijn.

Probeer te onthouden wat je ervoor terug krijgt: een heel vrolijk jochie die opeens allemaal nieuwe dingetjes kan!! :)
    Succes meid! En mag altijd je hart hier luchten!

3. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Oh jee, er is echt veel van ons geklets weg zeg! Maar goed, we're back! Nu moet het hier nog even weer wat drukker worden hoor!

@Silly: owww, vreselijk he dat jantje-lacht-jantje-huilt gedoe! Daar kon ik ook erg moe van worden. Het lijkt wel of het nooit meer goed komt, maar het gaat echt weer over hoor! En dan ineens kan je kindje zooooo veel meer! Bij mij heeft het niet zo lang geduurd als bij Lisszy, ik denk een week of 2. Ikzelf vond de 11,5 maanden sprong erger, dus zo zie je maar weer dat het per kindje heel verschillend is!

@Lisszy: hoe issie met je? Gaat alles goed met je zwangerschap? Hoe is het nu met de hormonen? Laten ze je wat meer met rust? Ik las op je hyves dat Zoë erg ondernemend is. Leuk zeg, als ze ineens zoveel meer kunnen.

Hier ben ik nog steeds hele dagen druk met samen met Fabiënne lopen, want kruipen doet ze nog steeds niet. Ze wil alleen maar lopen, maar dat kan ze nog niet zelf, dus je kunt je de staat van mijn rug voorstellen.

Goed, ik ga weer, we gaan zodadelijk naar een klein dierentuintje in Duitsland en vanavond uit eten en naar de bioscoop. We zijn vandaag namelijk 2 jaar getrouwd.

4. Syllie

Syllie Actief lid

4 nov 2008
    159
    0
    16
    Ooooh bedankt meiden voor jullie reactie,het is al een week zo dus nog ff...ik hou me ook voor dat het weer over gaat,heb ook al bedacht dat Kevin 1 nov. weer 'normaal' is...hoop ik,maar dat houdt me ff op de been om het zo maar te zeggen....de tanden komen ook 1 voor 1 tevoorschijn,heeft hij ook veel last van.Nou ja, dan heeft hij het maar gehad toch,zelfs mijn ouders die vandaag oppasten vonden hem 'anders' (huilerig)!! Alleen als hij afgeleidt wordt kan hij ff 5 minuten stil zijn....
    Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr,hetkomtgoed-hetkomtgoed-hetkomtgoed......

5. Syllie

Syllie Actief lid

4 nov 2008
    159
    0
    16
    Waar zijn jullieeeeeeeeeee????????????????????

6. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Syllie, dit topic is een beetje verwaterd. Wij kletsen nu eigenlijk hoofdzakelijk op Hyves met mekaar.

7. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Ja klopt!
    Eigenlijk best jammer... We hadden zo'n gezellig kletstopic hier! ;)

8. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik kwam toevallig even 'loeren' of er weer wat geschreven was, maar is idd helemaal verwatert he;)
    gelukkig hebben we op de hyves nog wel contact!:)

9. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Gelukkig wel :D

10. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.278
    2.978
    113
    Op verzoek heropend.

Lotte

11. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Juuuuj! We zijn er weer.

Hoe is het met iedereen en de monstertjes?

Ik heb nogal een lange dag gehad (van 10.00 tot 20.00 gewerkt). Dus nu lekker op de bank ploffen!

12. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Ja!!! Was wel weer nodig volgens mij! ;)

Hier alles goed! Las al op hyves dat je lang gewerkt had!
    Respect! 8)

Hier net de pretecho gehad! Het is al net zo'n beauty als d'r grote zus! Echt weer prachtig om te zien!

Zoë ligt nu lekker te pitten en ik duik ook even in ligstand op de bank... Overigens zijn de nachten nog steeds prut! Elke ochtend worden we met z'n drieën (eigenlijk vieren ;)) wakker!

Hoe is het met de andere monstertjes?

13. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Aaron had gister geen dutje gedaan en lag pas om 20.45 weer in bed. En voor middernacht alweer 2x wakker geweest. Vannacht gelukkig maar 1x. Maar ja: what else is new? ;)

Fijn dat jullie zo hebben kunnen genieten bij de pretecho! Trek je het nog een beetje zwanger zijn en Zoë er bij? Lijkt me best zwaar met zo'n dreumes er bij.

Vanmorgen even een paar uurtjes gewerkt. Toen ik thuis kwam, sliep Aaron al en die is net wakker. Die zit nu mijn prachtige duplo bouwwerk te vernielen :D. Zo maar eens even nog een boterham maken voor meneer.

14. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    hey meiden!

@lisszy, bedankt voor je berichtje! ben blij dat hij weer geopend is!
    wat leuk de pretecho gehad! blijft leuk he:)
    lijkt mij ook erg zwaar, zwanger en een dreumes!
    @boefjesmana, wat een lange dag zeg, lijkt me ook zwaar met zulke nachten..

hier is het vooral overdag's een groot drama, ze wilt werkelijk helemaal niets en huilt/moppert continu, gelukkig slaapt ze overdag en na middennacht wel goed, dus dan kunnen we iig wat bijtanken, meestal is ze wel tot half 12,12 uur s'avonds wakker, maar als de nachten dan verder goed gaan mogen we denk ik niet klagen, als ik jullie zo hoor;)

verder gaat het hier allemaal z'n gangetje, we zitten midden in een verbouwing, we hadden nooit gedacht dat het nu al zo slecht zou zijn met het weer, dus nu zit het wat tegen, maar dat mag de pret niet drukken, we krijgen er wat moois voor terug:D

nou fijne dag allemaal!

groetjes susanne

15. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Heeeeey ladies, I'm back too! Leuk dat we weer van start gaan hier! Ik ben heeeeel hard aan het afkloppen, maar tot nu toe merk ik nog niet veel van een sprongetje. Maar ik juich uiteraard niet te vroeg. Fabiënne was vorige week wel heel vervelend, maar dat kwam volgens mij door een voortand die aan het doorkomen was.

Woon op dit moment bij m'n ouders. Vorige week was de sleuteloverdracht van ons oude huis en volgende week is die van het nieuwe huis. Die zou eerst pas in januari zijn, maar het is 3 weken vervroegd, dus nu kunnen we over en weekje al weer aan de slag!

@Lisszy: ooeeeeh leuk zeg, zo'n pretecho! En lijkt ze al een beetje op d'r grote zus? Mooie foto zag ik op hyves voorbij komen!

@Boefjesmama: ohoh, Aaron blijft zo te lezen echt een boefje he? Ook bij jou zag ik echt leuke foto's voorbij komen op hyves. Hij is wel een echt knap kereltje zeg!

@Suze: oh, wat een gedoe zeg, zo'n verbouwing. Balen dat je er nu dus al zulk koud weer bij hebt! Dat overdag zeuren, dat ken ik dan ook wel weer. Als iets niet gaat zoals madame wil.... En mama moet vooral continu met haar lopen, spelen, knuffelen, en lopen, lopen, lopen...

16. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    @Suze: klinkt best pittig jullie verbouwing. Wat gaan jullie verbouwen? En Danique dus nog steeds niet te genieten overdag? Arme jij!

@Fabsie: Wat sneu dat Fabienne zo'n last er van heeft. Aaron heeft van de voortanden ook erg veel last gehad. En die fase van alleen maar willen wandelen, is errrrrrug vermoeiend (en niet zo best voor je rug ;)). Hoe gaat het met het kruipen? Maakt ze de boel al onveilig? :D

Hoe gaat het met het kletsen van jullie monsters? Zijn de woordjes die ze zeggen al verstaanbaar voor anderen?

17. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Hi meiden!

Ja gezellig, weer ouderwets gezellig kletsen over onze schatjes!

De pretecho was prachtig! Ze lijkt veel op Zoë toen we van haar met 26 weken een pretecho hebben gemaakt! Verder ligt ze nu met d'r koppie naar beneden! Ik ben zo blij! Want tot vorige week lag ze nog in een stuit! En de kans dat ze nu nog weer helemaal terugdraait, is klein volgens de echoscopiste.
    Ook is ze qua formaat en alle afmetingen 1 week voor op schema! Betekent dat ze goed groeit. En het hartje en bloedsomloop ook gecheckt en dat zag er ook allemaal heel goed uit! Kortom: ik ben héél blij en opgelucht!

@Suze
    Ook een heerlijk pittig dametje op het moment dus! Wel fijn dat ze goed slaapt alhoewel jullie niet veel an de avonden hebben, kun je idd even bijtanken!
    Wat gaan jullie allemaal verbouwen? Klinkt groots!
    Zwanger zijn en kleine Zoë in een sprong is zeker pittig! Ik werk nu halve dagen zodat ik wat kan rusten als ze slaapt en ik heb fysio voor mijn bekken.

@Fabsie
    Hmmm... Mag ik zeggen dat ik enigszins jaloers ben?! Wat heerlijk dat schijnbaar Fabiënne er zo doorheen rolt! Ik hoop echt dat het zo blijft, vooral als je straks de sleutel van het nieuwe huis hebt, heb je je energie wel nodig!
    Wat fijn dat dat allemaal zo voorspeodig verloopt, en even lekker bij je moeder is voor een weekje toch ook niet verkeerd?! ;) (al moet ik er zelf niet aan denken, maar hierliggen de verhoudingen ook wat anders ;) )

@Boefjesmama
    De woordjes worden steeds duidelijker! Ze zegt alles na maar favo zijn nu toch wel "boom" (nav de kerstboom die ze helemaal geweldig vindt). Verder Bogy, papa, baki en deda (opa en oma in servisch), beer, uit (lampje uit), bloem. Dat zijn de meest populaire woordjes hier. Aleen "mama" zegt ze niet! Net of ze dat te moeilijk vindt!

Nou, heb nu intotaal een uur over dit berichtje gedaan, werd 2 keer gebeld tussendoor! Hahahaha! Schiet lekker op!

18. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Hier is de woordenschat nog niet heel erg uitgebreid: papa, mama, bal, bah, ja, buhbuh (bumba), maij (mij of mijn denken we), uuuhpa (opa) en dan heb ik het geloof ik gehad. Maar sinds een paar dagen tatataaat ze er weer heerlijk op los, dus geloof dat ze weer bezig is met praten.

@boefjesmama: het kruipen is meer kontschuiven en dat gaat heerlijk. Lekker makkelijk hoor dat ik haar niet meer hoef te halen en te pakken als ze ergens anders heen wil! Maar ja, nu kruipt ze steeds naar me toe, trekt zich aan mij op, pakt mijn vingers en hups, ik moet lopen met haar, hahaha.

@lisszy: we zullen zeker een maand bij mn ouders zitten, maar gelukkig heb ik een goede band met ze. Wel leuk juist nu, want mijn broertje is ook voor 3 maanden weer terug in Nederland (hij woont in Spanje), dus nu krijgt hij ook wat meer van Fabiënne mee (hij heeft haar een maand geleden pas voor het eerst gezien).

19. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    hey meiden,

ik kom even *zwaaien* vanavond probeer ik even te reageren, fijne dag allemaal!!

groetjes!

20. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    @Fabsie: Wat leuk dat je je broer nu veel ziet! En binnenkort een nieuw huisje. Moeten jullie veel doen in het nieuwe huis?
    Leuk he dat gebrabbel?

@Suze: Hoe is het? Nog steeds in de kou?

Vandaag met Aaron de sneeuw in geweest. Hier is een flink pak gevallen en hij vond het helemaal geweldig. Liet zichzelf de hele tijd op zijn billen vallen onder een luid 'BAM' geroep hahaha. Hij wilde zelfs niet naar binnen.

Hier is echt een praatfase bezig trouwens. Hij zegt nu ruim 40 woordjes en doet zo'n 15 dierengeluiden na. Meeste is alleen maar verstaanbaar voor mij en manlief, maar ach.

Deel Deze Pagina