Ola meiden, twas weer gezellig vanaf 5 uur vanochtend. Pfffffff. Krijg er een punthoofd van. Als Noor nog eens wil slapen vanochtend dan ga ik ook ff op de bank liggen. @Sjanienu, gelukkig dus niets bijzonders waarvoor de vk kwam. Hier is ze ook nooit aan huis geweest. Eerste keer was toen de bevalling begonnen was. @Lisszy, zo die dreumes van jou houdt het aardig vol 's avonds. Gelukkig heeft ze wel goed geslapen dan. Ik ben benieuwd naar de foto's van de babykamer @Fabsie, is het schuren nu helemaal klaar? Ik las zoiets op hyves dacht ik. Wat is het volgende? Jammer dat Fabienne nu ook in de 'ik wil niet eten' fase terecht is gekomen. Wel fijn dat ze is opgeknapt. @Boefjesmama, hoe is het verder gegaan gisteren? Nou meiden, Noor heeft al 3 dagen goed gegeten. Ik had per ongeluk 8 maanden potjes meegenomen. (ze eet wel vers, maar voor onderweg bijv.) en mevrouw eet ze allemaal op Ik klaag niet, ga hier nog wel ff mee door, maar is toch gek? hihi. Verder gaat het zijn gangetje hier. Denk dat ik vanmiddag even de stad in ga. Zal vast wel uitverkoop zijn en Noor heeft wat nieuwe kleertjes nodig.
Goedemorgen! @Fabsie Oh meis, verbouwen is ook supervermoeiend! Nu zeker alles in de verf? Pfff... wat een werk! Maar goed, straks mag het resultaat er ook wezen! Niks is fijner om in een mooi en schoon huis te wonen wat helemaal naar jullie wens is! Dus Fabiënne is nu ook lekker bezig! Ze kon ook niet achterblijven! En als je haar nou zelf laat eten? Wil ze dat wel? Ik heb voor Zoë nieuw bestek uit de kast gehaald, met Mini Mousepoppetje erop! Nou, dat is natuurlijk superinteressant om daarmee een hapje in je mond te doen! Voor zolang het duurt natuurlijk... @Boefjesmama *ik Leef mee*ik leef mee*ik leef mee*ik leef mee* @Daan Ja, superfrustrerend als ze al zo vroeg wakker is! Ik word daar echt heel chaggie van! :x Hopelijk slaapt ze zo nog even! We gaan vanmiddag dus samen shoppen! Alleen ik in Groningen en jij waarschijnlijk in Apeldoorn! Prima dat Noor de 8-mnd potjes wel eet, eet ze tenminste iets! Ik ben heel lang van de potjes af geweest maar sinds kort krijgt ze af en toe ook weer eens één hoor! Weet ik in ieder geval zeker dat ze eet! Gister een topdag gehad met ons meise en mijn lieverd! We hebben de zeehondjes bezocht in Pieterburen, Zoë vond het bere-interessant! En daarna heeft ze nog even haar allerlaatste energie eruit geperst bij Apekooi (soort Ballorig). 's Avonds was ze bekaf en lag om 19u15 al in diepe slaap terwijl ze normaal dus pas tegen 20u op bedje gaat. Nou ja en nu aftellen, nog totaal 8 ochtenden werken en dan verlof! Jemig, wat ben ik daar aan toe zeg!
ah Groningen, lang geleden dat ik daar geshopt heb. Gezellig daar. Jep, hier wordt het Apeldoorn. Fijn dat je het naar je zin hebt gehad in Pieterburen. Oh wat heerlijk dat je mag aftellen. Wat gaat het ineens snel joh. Leuk hoor.
@lisszy, wat leuk dat de babykamer helemaal af is! las op de hyves al dat het aftellen is begonnen naar het verlof he, heerlijk!!!wat leuk dat zoe het zo leuk vond bij de zeehondjes, ze hebben daar nu een leuke leeftijd voor he?! gezellig een dagje weg met zn 3tjes! @sjanienu, ben heel erg benieuwd hoe dat tabletjes werken bij ryan, heb je ze al geprobeerd? @fabsie, succes bij het klussen, zal idd erg vermoeiend zijn, fijn dat fabienne goed slaapt, kun je zelf iig s'nachts ook wat bijtanken! @boefjesmama, succes met aaron! is idd niet fijn als ze zoveel aandacht willen en dan ook nog eens niet gaan slapen!! @daan, pfff 5 uur wakker...heeft ze vanaochtend wat langer volgehouden? nog wat 'leuke' kleertjes kunnen vinden in de uitverkoop? het weer zat niet echt mee of viel het mee? hier een erg ziek meisje sinds gisteravond,ze houdt werkelijk niets binnen, spuugt alles uit en is ook verschrikkelijk aan de diarree, vanacht hebben we haar zeker een keer of 7 helemaal moeten verschonen, ze ligt nu even te slapen, ik heb maar wat ors gemaakt, want zelfs een slokje water komt er met een grote boog uit, erg sneu voor dr! fijn weekend allemaal!
Voor de rest is het 06.00 en 1x 07.45 Heb niet geshopt, vond het weer idd niet zo leuk hihi en man had de auto mee. Dus we hebben ons thuis vermaakt. In de gaten houden hoor Suze. Goed dat je ors hebt gemaakt. Ben benieuwd hoe deze nacht is gegaan, klinkt niet goed zeg. Beterschap. Het was nu 06.00 uur dat Noor wakker werd en ik heb tot 5 uur wakker gelegen. Pffffffffff, dat hakt er wel in. Rolf is nu onderweg van zijn werk naar huis en wil straks dus slapen, geen sprake van afwisselen vandaag dus.
Mag ik even een klein jaloersmakend berichtje plaatsen: Zoë is uit logeren en ik lig nog heeeeeerlijk in mijn warme bedje na een volle nacht doorslapen! Ik kan het iedereen aanraden! (Overigens begin ik haar vrolijke snoetje van 's ochtends toch wel te missen, dus ik duik zo onder de douche en dan ga ik haar ophalen... )
daar wordt ik idd wel jaloers van. Heerlijk toch dat je lekker hebt kunnen slapen. Vind jij het ook moeilijker om haar te laten logeren nu ze wat ouder is? Ik wel. Mis zelfs het samen wakker worden. Naja, ik wakker worden dan. Noor is gelijk present als ze wakker is, maar toch....
OHHHH wat lekker!! daar wordt ik ook wel lichtelijk jaloers van ja bij mij gaan ze nooit logeren, als ik dit zo lees snap ik zelf ook niet waarom niet heeft ze bij degene bij wie is wezen logeren wel doorgeslapen? dat hoor je toch vaak??
gelijk heb je afwisselen die 'hap' vervelend dat je dan zelf eerst zo lang wakker ligt he, dan heb je helemaal geen nacht... met danique gaat het iets beter, ze heeft vandaag niet meer gespogen, maar heeft nog wel erge diarree, de ors drinkt ze gelukkig goed, zolang ze zulke diarree heeft blijf ik dat maar geven, die kleine lichaampjes zijn zo uitgedroogd he!
@Suze Hoe gaat het vandaag met je kleine meissie? Is de diarree al wat beter geworden? Heeft ze ook koorts? @Daan Het wegbrengen blijft altijd een kriem... Zoë vindt het allemaal prima hoor, maar het is meer mijn eigen gevoel als ik dat snoetje voor het raam zie en ze me handkusjes geeft, dan kom ik bijna niet weg. Ze is nu 3x wezen logeren bij Erwins ouders (verder nergens). En ik begin de "vrije tijd" die ik voor mezelf (en Erwin en ik samen ) heb, steeds meer te waarderen. Maar het blijft naar als je 's avonds haar kamertje in loopt voordat ik naar bed ga en haar bedje is leeg. En 's morgens is het gewoon niet zo gezellig, de hond en Erwin kletsen namelijk niet de oren van m'n hoofd! Maar het is heel goed gegaan. Inslapen ging wat moeizaam, ze heeft een uurtje gehuild maar na wat drinken is ze braaf om 21u gaan slapen. Moet zeggen dat de lieverd snot- en snotverkouden is, dat bevordert het slapen natuurlijk ook niet. En ze heeft de hele nacht doorgeslapen tot 7u30! Dus opa en oma blij en mama ook! Ik was erg benieuwd hoe het vannacht thuis zou gaan en wat denken jullie? Ze heeft doorgeslapen!!! Jeeeeeej!! Hopelijk komende nacht weer! Nou, ga maar eens beginnen met de zes-laatste werkdag voor mijn verlof! Fijne dag meiden!
Hoi Lisszy, vind het moeilijk hoor om dat kamertje in te lopen en er is geen Noor. Ik heb ook liever niet dat mijn moeder met Noor voor het raam gaat staan als ik weg rij. Nou meiden, twas hier vanochtend weer 4 uur. Ik wordt er zo langzamerhand knettergek van. Ik heb nu geprobeerd haar weer recht te leggen, speentje, aai over de bol. Helpt niet (wist ik al, maar toch). Toen maar een half uur laten huilen (vre-se-lijk ). Ik weet het niet meer hoor. Ze heeft goed gegeten gisteren en is om 06.45 naar bed gegaan. Das toch al 3 kwartier later ongeveer dan normaal. Zucht
hey meiden, hoe gaat het met iedereen?? als ik het zo lees op hyves is iedereen ziek volgens mij wij zijn er gelukkig doorheen, ze zijn hier allemaal ziek geweest,behalve mama8) maar die moest de boel draaiende houden he @daan, hoe gaat het slapen nu bij noor? ging na dat half uurtje wel weer slapen? ik laat danique ook weleens gaan hoor, vooral om dat soort tijden nou meiden een fijn weekend!
het was 05.00 uur vanochtend Ik wordt er echt simpel van. Helemaal omdat ik het nog 3 uur het zien worden.
Oh lieverd! Ze houdt het wel vol, hè? Om op die onmogelijke tijden wakker te worden! Ik vond mezelf al zielig met half 1 slapen en Zoë om 7u45 ontwaakte maar ik mag niet klagen (had ik maar eerder mn bedje in moeten gaan ). Hoe laat gaat ze nu 's avonds d'r bedje in? En slaapt ze nog steeds zoveel overdag? @ Suze Wat fijn dat jij de dans benontsprongen! Mama's hebben ook helemaal geen tijd om ziek te worden! Ik krabbel alweer wat op, alleen nog wat hoofdpijn en een snothoofd..
@daan, he ze is wel een volhoudertje he... valt ze na even huilen niet meer in slaap of bij jou in bed? kan me voorstellen dat je er helemaal simpel van wordt...*knuff* voor jou! @lisszy, fijn dat je weer wat opkrabbelt, mama's kunnen idd niet ziek worden he hoe voel je,je verder? met beebje ook alles goed?
heey, even weer een berichtje van mij... @Daan: ooooh wat vervelend dat Noor zo volhoudt met vroeg wakker worden zeg! Ik zou ook niet weten wat je er aan moet doen. De laatste paar dagen wordt Fabiënne voor haar doen ook erg op tijd wakker, maar ik mag nog steeds niet klagen (momenteel is het 6.30 namelijk). @Lisszy: yeeeah, lekker bijna verlof, wat fijn! En lekker zeg dat je even een nachtje heerlijk kon doorslapen en uitslapen! Fabiënne is nu 3 keer wezen logeren, dat ging gelukkig ook goed, maar ik vind het niks aan om haar ergens achter te moeten laten hoor. Ben ook altijd blij als ik haar weer mag ophalen. @Suze: hoe is 't inmiddels met Danique? Weer helemaal de oude? Het klussen gaat nog steeds door. De wallen hangen nu echt op m'n tenen, want we zijn elke avond zeker tot 12 uur bezig. En de jonge dame meldt zich tegenwoordig dus om 6.30 (sorry... voor een aantal hier zou het een luxe zijn) i.p.v. 7.30, dus echt uitslapen zit er even niet bij. Gelukkig wil mijn lieve moeder 't soms wel eens even van ons overnemen en haalt ze Fabiënne vast uit bed en geeft ze haar een broodje. Het eten gaat hier trouwens al wel weer beter. Inderdaad zelluf doen.... Ze eet nu zelfs 1,5 boterham ipv 1. Verder is ze wel weer aardig goed te pas. Ze is wel eeeeeeeeeeeeeeeeeeerrug mama gericht, maar ik twijfel over wat het is: eenkennigheid, sprongetje, zekerheid zoeken in deze tijd met zoveel veranderingen en drukte (we zitten momenteel dus bij mijn ouders thuis en mijn broertje en zijn vriendin zijn hier ook voor 3 maand)... Hopelijk kunnen we over een week of 2/3 verhuizen en kan ze weer wat tot rust komen. Ze loopt steeds meer stukjes los nu. Nog wel alleen maar tussen 2 personen, niet zomaar ergens heen ofzo. Ze moet zich ook wel ergens aan kunnen optrekken, want ze kan niet zonder hulp gaan staan. Ze kruipt ook nog steeds niet, denk ook niet dat ze dat nog gaat doen. Wel is ze een beetje gaan kontschuiven nu. Er ploppen nu ook voortdurend tanden en kiezen door. Ze was daar vrij laat mee (1e tand met 11 maand, daarna pas weer met 13 maand). Nog even bankhangen en dan eens een keertje vroeg naar bed!
Hey allemaal! Was ik weer. Mijn laptop was overleden. Heb nu een nieuwe dus ik kan er weer tegenaan . Hier alles zijn gangetje. Ik werk erg weinig omdat het super rustig is momenteel. Erg kut. Niet alleen omdat ik zo weer in zo'n depri mood kom, maar ook financieel (wat de depri mood niet erg bevorderd). Heb me ondertussen wel kunnen inschrijven voor de master. Moet alleen nog een bevestiging krijgen. Dus hopelijk in september inderdaad weer naar school! Heb er nu al zin in! Met Aaron ook alles goed. Hij slaapt nog steeds niet door. Hij krijgt zijn hoektanden, maar duurt echt eeuwen. Er is er helaas pas 1 door. Wat een ellende die tanden zeg. Hij kletst dus lekker. Hij zegt nu zo'n 50 woordjes denk ik en doet een hele rits aan dierengeluiden. Hij is momenteel erg bezig met vormpjes en is er aardig bedreven in geworden. Elk keer als hij een vormpje in het verkeerde wil stoppen, zegt hij ook zelf 'nee'. En als hij de goede heeft 'ja' inclusief applaus voor zichzelf hahaha. Zo schattig. En hij is erg druk met springen, huppelen (een soort van), klimmen, rennen. Ik moet ook echt zeggen: damn wat gaat het snel! Al bijna anderhalf. Dit jaar worden de monstertjes alweer 2! Bizar toch? Ik ga nu even teruglezen. Ik kan niet beloven of ik ook nog ga reageren, want ik ga denk ik dalijk plat (gebroken nachten, ongesteld...algeheel blerg gevoel!).
Hallo meiden. Ik wil hier misschien een tijdje gaan mee schrijven als jullie dat leuk vinden. Ben hier gekomen op aanraden van Daan78 en Boefjesmamma. Mijn zoontje is geboren op 29 mei 2009 met 36 wkn en 6 dgn. Hij heeft altijd goed geslapen, te veel zelfs (kregen hem niet wakker voor zn fles). Hij is slecht gaan slapen rond 14 maanden denk ik. Daarvoor had ie bijna geen last van tandjes/kiezen/sprongetjes. Ik geloof zelf ook niet zo heel erg in sprongen maar ik denk wel dat ze niet lekker in hun vel kunnen zitten omdat ze iets leren. Bij mij klopten de maanden ook nooit. Als jullie meer willen weten vraag het maar
@aaliyah: welkom dan hier! Hier kloppen de maanden ook nooit hoor, maar mijn dochter Fabiënne heeft wel duidelijk van die periodes waarin ze ontzettend zeurderig is en daarna is ze dan weer heel vrolijk en kan ze weer meer. En of je dat dan een sprongetje moet noemen... tja dat weet ik ook niet, maar het is wel fijn als je herkenning hebt bij andere mama's. Dus kom hier maar gerust meekletsen. @Boefjesmama: oh nee toch, wat balen dat je je zo bagger voelt. Weinig werk wil dan inderdaad niet meehelpen zeg! En oooooooh 50 woordjes al?? Hier komen we nog niet eens boven de 5, hahaha. Wat onwijs schattig dat hij zichzelf corrigeert en dat hij voor zichzelf applaudiseert. Hahaha. Heb vandaag ALWEER een nieuwe kies ontdekt bij Fabs. Ze krijgt echt, zonder overdrijven, de afgelopen week elke dag een nieuwe tand of kies erbij! Geen wonder dat d'r billen zo kapot gaan!
Ja!! Dat doet Zoë ook! Komt ze aan met zo'n vormenblokkendoos of zo autootje waar vormpjes in kunnen en dan gaat ze laten zien hoe goed ze dat al kan! En inderdaad zelf al nee schudden als ze richtiging het verkeerde gat gaat! Super om te horen dat Aaron zo snel gaat! Hier wordt ook heel wat gekletst en ik ik begin haar steeds meer te verstaan! Zo'n heerlijk gevoel is dat: ik versta mijn dreumes dochter! Goed van je dat je in september weer gaat beginnen! Want zoveel thuis zijn, is niet bevordelijk voor je happy-mood! Ik herken dat! Maar september duurt nog ff, ik neem aan als het weer een beetje bijtrekt, je ook weer wat meer aan de bak kan? @Suze Hier gaat verder alles goed! Bol en rond, zeg maar... Wel wat last van kwaaltjes maar dit is mijn laatste week, dus ben aan het aftellen (eigenlijk al weken ). @Fabsie Meis, nog ff! En dan lekker jullie eigen plekje! En geen geklus meer!! En zo, Fabiënne gaat opeens ook als een speer! Hier is het al tijden rustig wbt tanden. Volgens mij heeft ze nu bijna alles en als er wel een hoektandje doorplopt, wat ik laatst zag, merken we er niks van! Oh en 6u30 is voor ons ook vroeg hoor! Gister was het 8u15, heeeeeerlijk! zo ken ik mijn meisje weer! @Aaliyah Welkom meid! Je zoontje was er ook op tijd bij met 36,6 wk! Hadden jullie wel een goede bevalling? En misschien wil je graag anoniem blijven dan is dat goed hoor, maar hoe heet je jochie? Nou kleine update van hier Zoë eet weer goed (klop af klop af klop af)! Gister heeft ze zelf ovenschotel met ZUURKOOL gegeten! Ik had het potje al klaar staan voor in de magnetron maar ze smikkelde heerlijk haar bordje bijna leeg! Verder rent ze hier door de kamer. We gaan elke dag even ene stuk lopen met de hond en dan mag ze zelf stappen! Nou, succes verzekerd! Laarsje aan en daar gaat mevrouw. Want vooral de regenplassen zijn zo bijzonder ("badje! badje!") Gister waren we op een rommelmarkt, maakten we de fout om haar ook even uit de buggy te halen... Geen denken aan dat ze weer terug wou! Maar intussen kon Erwin telkens de sprint inzetten omdat ze zo snel wegrende. Ik kan je zeggen dat de hele markt heeft geweten dat Zoë er was... Ik zei het al eerder, maar ook Zoë kletst al erg veel. Heb de woordjes niet geteld maar het lijkt wel of er elke dag nieuwe bij komen! Heerlijk! Met kleine beeb ook alles goed, alleen twijfelde de vk vorige week of ze wel daadwerkelijk met d'r hoofd naar beneden ligt! Als dat wel zo is, heeft mijn meisje hele slanke billen! Maar om het zeker te weten, heb ik donderdag een echo. Ik hoop toch zo dat ze met d'r koppie is ingedaald en niet met haar kontje! Heb ik eindelijk besloten dat ik wel thuis wil bevallen... Nou ja, nog ff afwachten dus! Nou meiden, fijne dag! Ga maar even wat doen! Lisszy