De sprongenmonstertjes-mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Lisszy, 28 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Oh en slapen is weer als vanouds: bij papa en mama in bed... ;)

2. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @fabsie dank je wel. Ik denk ook meer dat het wel is dat ze een verandering doormaken daardoor zichzelf in de weg zitten alleen denk ik niet dat het altijd zo loopt als met de sprongen die oei ik groei voorlegt:)
    Hoeveel kiezen heeft je dochter nu?

@Lisszy dank je wel. Ja klopt hij was het zat bij mama hahahah. Ik heb een hele goede,fijne en snelle bevalling gehad. Mijn vliezen werden om 16.00 gebroken in het zh en om 17.10 was hij er al..:)
    Mijn zoontje heet Jason, wil wel een beetje anoniem blijven maar zijn naam kan gewoon gebruikt worden.:)
    Voor wie mijn bevallingsverhaal wil lezen (of andere 'blogs') hier is mijn website waar ik af en toe wat schrijf: Mijn wondere wereld

Hihihi ik doe dat daarom bij Jason nooit eruit laten bij dat soort dingen, markt/winkels;) dan is het krijsen dus hij mag dan lekker in de buggy blijven.
    Wat leuk dat je dochter al zoveel kletst, Jason zegt bijna niks, haha alleen haai,aai,ja, nee en die (als hij iets wil).
    Vindt je het zwaar een dreumes en dan ook nog zwanger zijn?
    Ik hoop voor je dat je kleintje niet in een stuit ligt!

@hier wij hebben gisteren bij mn schoonzus gegeten en waren dus wat later thuis, Jason is rond 9 uur op bed gegaan en wonder boven wonder sliep hij 2 uur later toen ik zelf ging slapen nog! Ik was zo blij even rust...Maar vanacht om 2 uur had mn vriend hem toch weer gehaald terwijl we duidelijk hadden afgesproken hem niet meteen te halen maar even te laten huilen, om te kijken of hij toch niet in slaap valt..
    We werden vanochten samen om half 9 wakker, dus ik ben niet meer zo moe als de afgelopen dagen.

3. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    @Aaliyah

Wat leuk, je site! Hebben we er ook een gezicht bij! :)
    Ga je bevallingverhaal nog even lezen maar jemig, ruim een uur! Dat doe ik je niet na! Hier intotaal vanaf breken vliezen (thuis) tot geboorte zo'n 15 uur. Maar een prima bevalling hoor, mag niet klagen! Hoop op nog zo één over een paar weekjes!

Het is zeker zwaarder om nu zwanger te zijn met een klein meisje om me heen dan als je nog alleen bent. Lichamelijk meer last van kwaaltjes doordat ik minder aan m'n rust toe kom en Zoë nog best vaak moet tillen (ookal loopt ze prima maar je weet hoe dat gaat, commode, ledikantje, trap af etc).
    Daarom ben ik ook zo blij als deze week om is en ik verlof heb! Heerlijk tijd voor mezelf en mijn meisje! :D

Ik begrijp dat Jason ook een spookje is 's nachts?
    Zoë begint met slapen in haar eigen bedje, maar meldt zich vaak rond 2u door te gillen en we krijgen haar ook niet meer stil, alleen als ze bij ons ligt. Dus mevrouw slaapt al zo'n 5/6 weken tussen ons in (met af en toe een nachtje doorslapen). Hoe gaat dat bij jullie?

Verder hier niks bijzonders.
    Ik heb te hard geroepen dat Zoë geen last heeft van d'r tandjes... Vanavond helemaal rode en schrale billen en ook de wangentjes waren helemaal bont. En ze heeft bijna niks gegeten vanavond...;)
    Verder is de vk nog even geweest hier omdat ik toch behoorlijk gestressed ben over een mogelijke stuitligging. Ze heeft gevoeld en geluisterd en dacht nu te voelen dat ons meisje wel goed ligt! En nog verder is ingedaald. Wauw, was zo blij om dat te horen! Maar toch nog wel de echo donderdag, for sure!

Oh en morgen een klein feestdagje hier; we gaan in ondertrouw!!!!:D

4. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Nou....ik kan zeggen dat we in de 17-maandensprong zitten. En deze is erger dan de vorige. Dus Aaron loopt nu op.
    Probeer morgen even te reageren!

Lizzy: alvast gefeliciteerd en veel plezier morgen ;).

5. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    hey meiden,

ik probeer vanavond of morgen even te reageren, hier wordt het spugen nog steeds afgelost door elkaar dus schiet niet echt op...

fijne dag allemaal!

6. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Oh lieverd! Ik leef met je mee! Gaat maar door bij jullie daar! :(

@boefjesmama
    Is Aaron nu het über-monstertje van alle boefjes?! ;)
    Succes meis...

7. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hi All,

leuk Aaliyah, dat je ons gevonden hebt. Ik dacht je kan wel wat steun gebruiken van andere sprongenmonster mama's.

@Lisszy, succes vandaag met je echo. Hoop dat ze niet meer in de stuit ligt en lekker thuis kan gaan bevallen.

Nog gefeliciteerd met je ondertrouw. Sorry, vergeten om het op hyves te doen. Las het en bewaard voor later, maar toen dus vergeten :)

Ik vind Aaron toch wel de uberboef, alhoewel Noor ook aardig op weg is :p

@Fabs, hoest met de verbouwing? Beetje op schema?
    Dat gaat ineens snel met de tanden/kiezen dan he.
    Noor krijgt nu weer 2 kiezen erbij.

@boefjesmama, ben blij dat je weer een schootdoos hebt.

Nou meiden, ik heb lekker kunnen slapen vannacht. Noor is bij mijn moeder en die haal ik morgenavond pas weer op.
    Ik zal jullie wat vertellen he. Ik ging gister bij mijn moeder weg, net voor ze gingen eten. En mijn moeder schept toch een bord vol op voor Noor. Echt, daar doe ik zeker 2, zo niet 3, dagen over. (voor Noor dan he). Ik zeg nog, knappe meid dat ze dat opkrijgt.

Bel ik gisteravond nog even hoe het gegaan is en of ze lekker is gaan slapen. Krijg ik dus te horen dat ze het hele bord heeft leeggegeten en nog een toetje er achter aan :$
    Haha, mama heeft een foto gemaakt van het lege bordje.
    Ze hebben lekker gespeeld en Noor is om kwart voor 8 gaan slapen. Ook weer zo'n :$ moment. Ik kan Noor thuis echt niet langer ophouden dan uiterlijk 7 uur. En dan moet ik echt mijn best doen.

Toch bizar he, hoe anders ze dan kunnen zijn.
    Ik ga straks bellen hoe laat ze wakker is geworden vanochtend.

Oh ja, ik heb ook een foto gemaakt van het volle bordje, eens kijken of ik die van mijn foon op de comp kan krijgen. (kabeltje zoeken)

Ennieweejs, niet veel te melden hier dus.

Baaj baaj

*edit: Ships, vergeet Suze helemaal. Meid, hoest daar nu? Beterschap hoor.

8. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @lizzsy ja klopt Jason is ook echt een spook s avonds en s nachts.
    Hij wil niet eens in zijn eigen bedje slapen. Als ie dan eindelijk slaapt wordt hij meestal wakker als wij net naar bed willen en belandt hij dus negen van de tien keer ook bij ons in bed...

Hoe was het in ondertrouw gaan? Nog gefeliciteerd trouwens!!

@boefjesmama liep hij gisteren ook tot laat nog op?

@suze oei beterschap dan maar!!

@daan dank je wel ik vind het ook wel leuk weer ergens mee te schrijven en fijn om de herkenning te lezen:)
    Fijn hoor dat je zo lekker hebt geslapen. Ik herken dat wel hoor het goed eten bij opa en oma en goed slapen daar...
    Altijd als we bij mn ouders zijn en mn moeder maakt een boterham dan eet hij die helemaal op...Zonder problemen. Soms nog een 2e ook.
    Zoals je weet gaat hij daar deze zaterdag logeren, ik weet nu al dat ie gewoon netjes gaat eten en slapen daar. Maar we merkten gisteren wel dat hij persé zelf wil eten want hij had echt heel zn bord netjes leeg!

@hier vanacht heeft hij eindelijk eens in zn eigen bed geslapen. Ik was de wanhoop nabij, ik was zo moe en zit ook nog eens niet lekker in mn vel dus kon wel huilen (wat ook gebeurde:))
    Toen ik naar bed wilde om 23.00 ging hij weer huilen, ik heb hem niet gehaald en na 10 min viel hij gelukkig in slaap tot vanochtend 8 uur.
    Lopen jullie kids trouwens ook de hele dag achter jullie aan? Ik kan niks doen of Jason loopt me achterna, dat is ook wel erg vermoeiend!

9. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Kus voor jou Aaliyah, je hebt en nodig weet ik.

Reageer later ff, moet afwassen, want dat gaat nu beter zonder dreumes die achter je aan loopt en alles van zijn plek trekt. Dus ja, herkenning :D

10. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Hoe is het met iedereen?

Ben echt zo gaar dat ik gewoon alles vergeet wat ik lees hahaha. Laat staan dat ik nog weet wat ik waar vertel. Komt wel goed *hoop ik*

11. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Herkenbaar... ik ben werkelijk kapot maar ik wil zo graag TVOH-finale afkijken...:(
    Mijn rug doet heel erg pijn, vanaf eind vd middag aldoor harde buiken en kramp (indalings- of oefenweeën denk ik) en dan ook een lief meisje wat aldoor getild moest worden.
    Je kunt mij opvegen nu...

Hoe is het met Aaron? Stil?!

12. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    hier is er ook eentje moe....

Lisszy, lekker verlof las ik op hyves? Fijn fijn! Rustig aan!

13. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Hoe is het nu met iedereen?

We hebben de afgelopen 3 nachten relatieve rust gehad. Heerlijk!!! Het 2e hoektandje is door dus ik denk dat het toch echt door die ellendige tanden komt. Zucht. Nog 2 te gaan.

14. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    #654 Lisszy, 4 feb 2011
    Laatst bewerkt: 4 feb 2011
    Ja, het is hier weer lekker rustig!

Hier alles oké, Zoë is een beetje ziekjes, gisteravond 38,8 koorts. Vanmorgen 37,6 dus ben benieuwd hoe ze straks wakker wordt. Want meestal voelt ze zich na het middagslaapje echt ellendig en is de koorts weer gestegen...
    Verder zijn de nachten hier nog steeds prut (what else is new...;)), gisteravond en de avond daarvoor werd ze al tegen 23u wakker en vertikte het om verder te slapen zonder papa of mama. Eergister haar laten huilen, maar na een uur bleef ze er zowat in. Jemig, wat kan ze krijsen hé! :$
    Overdag een heerlijk zoet meisje die volop aan het kletsen en ontdekken is. En af en toe is ze ene kleine bandiet, even kijken hoe ver ze kan gaan voordat mama "boos" wordt (en dan komt ze het goed maken met een kusje en knuffel... smelt..)

Wat heeeeerlijk dat je al 3 rustige nachten hebt gehad met Aaron! Want potverdorie dat mocht ook wel weer eens! En hé, wie weet vallen die andere hoektandjes wel mee! Hoe gaat het verder? Ook een dikke boef?

15. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Hoe gaat het nu Lisszy?

Hier: druk druk druk. Vanaf morgen weer even rust.

16. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    hey meiden,

hier gaat het wel goed,druk met de verbouwing!

met danique's oren is het weer knudde, ze heeft al weken een loopoor,vorige week zelfs 1 dag met alleen maar bloed wat eruit liep,na een ab kuur is het nu nog niet over, nu hebben we druppels gekregen van de kno arts en moet het over 1 week over zijn.

verder zijn de nachten nog steeds prut,ze gilt tegenwoordig zo hard dat ze er zelfs van moet spugen:$
    maar goed las al op de hyves dat het bij jullie ook nog niet erg 'soepel'loopt;)

17. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Wat balen zeg Suze! Krijgt ze anders buisjes, of heeft ze die zelfs al? Hier zijn de nachten ook nog niet helemaal lekker. Eergisteren werd ze elk uur gillend wakker. Vannacht was het 1 keer. Maar ze wordt nu sowieso na haar slaapjes gillend wakker. Ik hoop maar dat het te maken heeft met het wennen aan het nieuwe huis en dat het dus snel over is...

@Lisszy: hoe is het met jou dan? Je 'mag' gewoon al bevallen zie ik! Wat vliegt de tijd toch om he! Bij jou op hyves las ik ook dat de nachten nog steeds heel lekker NOT gaan. Balen!

Hier gaat het verder wel ok. Ik denk niet dat Fabiënne echt in een sprong zit nu, maar dat ze meer vervelend is, omdat ze nog zo moeten wennen aan haar nieuwe thuis. Ik vind het echt heel erg zielig voor haar. Ze is heel bangig en zoekt me constant op. Ze kan ook minder goed zelf spelen nu. Vind het echt ZOOOO ZIELIG, voel me gewoon een slechte moeder dat ik haar dit aandoe.

18. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @fabsie,ze heeft al buisjes,nadien ging het 4 maanden goed, daarvoor had ze elke maand een kuurtje...
    danique heeft hetzelfde als fabienne, ook veel bij me,ze lijkt ook wat bang te zijn,ook als ze in bed ligt,wij zijn bezig met een verbouwing en lopen veel vreemde mensen in huis,ik dacht dat het daarmee te maken had.
    maar je moet je absoluut niet slecht voelen of een slechte moeder omdat je haar dit hebt 'aangedaan', ze went vast heel snel en het hoort nu bij de leeftijd! komt helemaal goed,je bent een super mama!!

hoe gaat het met de rest van de meiden??

19. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hoi dames!
    Ik vergeet steeds dat ik hier ook aangemeld ben.
    Hier gaat het wel redelijk, zoontje slaapt gelukkig weer wat vaker door, hoewel hij in de avond nog wel eens huilend wakker word.

*knuffel voor iedereen die het nodig heeft*

20. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Dag lieverds!

@Suze
    Ame Danique! Heeft de kno-arts er ook een verklaring voor dat ze nu weer een loopoortje heeft?! Schrok je niet enorm vorige week toen er bloed uit kwam? Ik had als kin ook altijd last van mijn oren, mijn moeder is zo vaak in het ziekenhuis geweest met mij. Ik heb 2 of 3 keer buisjes gehad. Gelukkig ben ik er over heen gegroeit maar ze blijven gevoelig die oren van mij. Ik hoop dat ze snel een oplossing vinden, ze is nog zo klein.. :(
    Slaapt ze ook niet zo slecht ook mede vanwege haar oortjes?

Wat zijn jullie lang aan het verbouwen! Moet wel echt heel super mooi worden bij jullie!! :D
    Respect hoor, werd al helemaal gestresst van vandaag...

@Fabsie
    Je moet je echt niet schuldig voelen hoor! Je bent een hele goeie mama hoor! Tuurlijk zal het meespelen dat ze moet wennen in jullie nieuwe huis, maar ik denk dat het voornamelijk komt door de sprong/fase waar ze nu in zit. En je bent er toch voor haar? Dat maakt je juist een goede mama!
    Zoë kan zich ook wat moeilijker vermaken, haar speelgoed is weinig interessant, hangen aan mama is veeel leuker! ;)

@Aaliyah
    Heerlijk dat je jochie weer wat doorslaapt, kun je weer een beetje bijtanken! Heerlijk!

@hier
    Jaaa!!! Ik 'mag' inderdaad bevallen! Ik mag thuis bevallen en daar ben ik erg blij om! :D Het rommelt goed, maar zet nog niks door. Het is natuurlijk ook nog vroeg maar Zoë was er ook al met 37,5 wk. Ben wel erg moe nu en lichamelijk is het zwaar, ik oop dat ze snel komt. De vk wou ons al helpen met inleiden of strippen maar dat wil ik niet. Ik ben ervan overtuigd dat ze zelf wel aangeeft wanneer ze er klaar voor is om bij ons te komen.
    Tenzij ik nog 4 weken zo door moet lopen, dan is het wel mooi geweest maar daar gaan we niet vanuit! ;)

Zoë voelt goed aan dat er wat gaat gebeuren. Ze is wat onrustiger dan anders. Verder de nachten zijn nog rommelig. Ze belandt weer elke nacht tussen ons in. Vannacht heeft ze bij opa en oma geslapen. Ze is om 1u en om 4uur wakker geweest, ze hebben alleen de speen er opnieuw ingedaan en ze ging weer slapen!!! :$ Waarom lukt ons dat niet?! We gaan het vannacht ook zo proberen en ik heb haar verteld dat we haar in haar eigen bedje laten liggen. Geen idee wat ze ervan begrijpt, we zullen zien!

Verder kletst ze opeens zoveel!!! Ze maakt al kleine zinnetjes! Mensen om ons heen verbazen zich erover hoeveel ze al praat! *mama=trots* :) Overdag is ze een heerlijk vrolijk meisje, dat maakt de nachten weer en beetje goed... ;)

Deel Deze Pagina